نویسنده: حسن اکرامی
// چهار شنبه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۹

اجرای بازی F1 22 روی کنسول های نسل ۹ با نرخ ۶۰ فریم و رزولوشن 4K

به‌گفته‌ی شرکت کدمسترز، نسخه‌ی بعدی سری F1 با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه روی کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس اجرا خواهد شد.

کدمسترز در جدیدترین اخبار بازی اعلام کرد شعبه Cheshire این استودیو برای همکاری در روند توسعه‌ی نسخه‌ی بعدی سری Need for Speed با استودیوی کرایتریون گیمز ادغام خواهد شد. بااین‌حال نباید فراموش کرد که استودیو Codemasters در حال توسعه‌ی نسخه‌ی بعدی سری F1 است. بازی F1 2022 قرار است امسال با تغییرات متعددی از جمله پشتیبانی از حالت VR و بخش جدید F1 Life منتشر شود؛ بخشی که به بازیکنان امکان خرید و رانندگی با اتومبیل‌های سوپراسپرت را می‌دهد.

لی ماتر، مدیر ارشد بخش خلاقیت استودیو سازنده‌ی F1 2022 در مصاحبه‌ای اعلام کرد که قابلیت کراس-پلتفرم یکی از ویژگی‌هایی است که مدتی پس از عرضه‌ی بازی در دسترس قرار خواهد گرفت. وی افزود: «اگر بخواهم کاملا صادق باشم، کراس‌پلی یک قابلیت بزرگ برای ما در سال جاری بود و همچنین یکی از ویژگی‌هایی به شمار می‌آمد که ما آن را هدف خود قرار دادیم. متأسفانه به‌دلیل شرایطی که خارج از کنترل ما بود، [کراس‌پلی] به‌عنوان یک ویژگی پس از عرضه به بازی اضافه خواهد شد».

اتومبیل سوپراسپرت در F1 2022

بااین‌حال قابلیت بازی بین نسلی از ابتدا در دسترس بازیکنان F1 2022 قرار خواهد گرفت؛ از همین رو کاربران کنسول‌های نسل ۸ از همان ابتدای زمان عرضه می‌توانند به همراه بازیکنان کنسول‌های نسل نهم پلتفرم خود به تجربه‌ی رقابت‌ها بپردازند. ماتر در این‌باره گفت: «این بازی به مانند نسخه‌ی F1 2021 قابلیت بازی بین نسلی را خواهد داشت، اما امکان بازی بین پلتفرمی کامل در رقابت‌های آنلاین دو بخش Career و Online Social در اولین فرصت پس از عرضه به آن اضافه می‌شود». در ادامه ماتر تایید کرد که نسخه‌ی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس F1 2022 فریم‌ریت ۶۰ و رزولوشن 4K را هدف قرار می‌دهد.

بازی F1 2022 در تاریخ ۱۰ تیر (یک ژوئیه) سال جاری روی پلتفرم پی سی و کنسول‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس منتشر می‌شود. علاقه‌مندان به این سری می‌توانند با خرید نسخه‌ی Champions Edition به قیمت ۸۰ دلار، در تاریخ ۷ تیر (۲۸ ژوئن) به نسخه‌ی Early Access دسترسی پیدا کنند. همچنین این نسخه قابلیت Dual Entitlement را برای ارتقای رایگان نسخه‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان به نسخه‌ی نسل نهمی را فراهم خواهد کرد.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی اخبار بازی را با زومجی در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده