نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۱

لود شدن بازی Forspoken روی PS5 در کمتر از یک ثانیه

تپی اونو، مدیرفنی موتور بازی‌سازی Luminous Engine در اظهارات اخیر خود درباره لود شدن بازی Forspoken روی کنسول پلی استیشن 5 طی کمتر از یک ثانیه صحبت کرد.

براساس گزارش جدیدی از اظهارات تپی اونو، مدیرفنی تیم توسعه‌دهندگان موتور گرافیکی Luminous در کنفرانس Game Developers Conference 2022، زمان لودینگ نسخه PS5 بازی Forspoken به کمتر از یک ثانیه می‌رسد. وی در ادامه درباره استفاده از مزایای پی سی و کنسول نسل نهمی سونی در بازی Forspoken توضیحاتی را ارائه کرده است.

هر دو نسخه پی سی و پلی استیشن 5 بازی Forspoken از تکنولوژی FSR 2.0 شرکت AMD بهره می‌برند

اونو در بخشی از گفتگوی خود به حافظه M.2 SSD کنسول PS5 به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش زمان بارگذاری بازی Forspoken روی این کنسول اشاره کرد و در ادامه گفت که کامپیوترهای شخصی نیز بسته به اینکه از یک درایو حافظه‌ی SATA SSD و M.2 SSD یا هارد درایو استفاده می‌کنند، می‌توانند بازی را بین ۲ الی ۲۲ ثانیه اجرا کنند.

علاوه‌بر این، کاربران پی سی می‌توانند از تکنولوژی نسبتا جدید DirectStorage نیز روی ویندوز 10 و 11 موقع اجرای این بازی بهره ببرند و زمان بارگذاری Forspoken روی حافظه‌ی M.2 SSD را کاهش دهند. این فناوری که اولین‌بار برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس ارائه شد، از ماه مارس در اختیار کاربران پی سی قرار گرفت. لازم به ذکر است که برای استفاده از DirectStorage باید یک کارت گرافیک سازگار با DirectX 12 داشته باشید که از Shader Model 6.0 پشتیبانی می‌کند.

شخصیت بازی Forspoken

هر دو نسخه پی سی و پلی استیشن 5 بازی Forspoken از تکنولوژی FidelityFX Super Resolution (FSR) 2.0 نیز بهره می‌برند که با فناوری مبتنی بر الگوریتم زمان آپ اسکیل تصاویر، می‌تواند به بهبود عملکرد بازی منجر شود. می‌توان FSR 2.0 را مستقیما با تکنولوژی DLSS انویدیا مقایسه کرد؛ با این تفاوت که DLSS فقط روی کارت گرافیک‌های RTX انویدیا قابل استفاده است و FSR محدودیتی در این زمینه ندارد.

Forspoken در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۲۲ برای کامپیوتر و کنسول PS5 منتشر می‌شود. براساس گزارش‌های منتشرشده، این بازی به مدت ۲۴ ماه در انحصار کنسولی پلی استیشن 5 خواهد بود و بنابراین بازیکن‌های کنسول‌های ایکس باکس باید حداقل تا ماه اکتبر سال ۲۰۲۴ میلادی برای تجربه‌ی جدیدترین ساخته‌ی تیم Luminous Productions شرکت اسکوئر انیکس منتظر بمانند. این بازی همچنین از نخستین بازی‌های ۷۰ دلاری روی پلتفرم کامپیوتر است.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده