نویسنده: حسن اکرامی
// یکشنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۷

برنامه اسکوئر انیکس برای ایجاد یا تصاحب استودیو جدید

شرکت اسکوئر انیکس یک هفته پس از فروش بخش بزرگی از استودیوهای اروپایی خود در مورد برنامه‌‌های آینده جهت تأسیس یا خرید استودیوهای جدید توضیحاتی ارائه داد.

مدتی پیش بود که گروه امبریسر اعلام کرد بخش غربی اسکوئر انیکس را که شامل استودیوهای ایدوس مونترال، کریستال داینامیکس و اسکوئر انیکس مونترال می‌شوند به‌همراه امتیاز مجموعه‌هایی به مانند Tomb Raider و Deus Ex خریداری کرده است. اسکوئر انیکس در آن زمان با انتشار یک بیانیه‌ی رسمی اعلام کرد که این معامله به آن‌ها اجازه می‌دهد روی سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در زمینه‌ی بلاک‌چین، هوش مصنوعی و فناوری‌های فضای ابری تمرکز کنند.

در ادامه اسکوئر انیکس در جلسه‌ی روز جمعه‌ی گذشته که در مورد نتایج مالی این شرکت برگزار شده بود به توضیحات بیشتری پیرامون دلایل فروش استودیوهای غربی پرداخت. اسکوئر انیکس در این‌باره گفت که فروش بخش بازی‌سازی غربی به این شرکت این امکان را خواهد داد تا ازطریق انتخاب و تمرکز بر منابعی که در اختیار دارد، امور مربوط‌به انتشار بازی‌ها خارج از کشور ژاپن را بهتر با اقدامات دفتر مرکزی در توکیو همسو کند.

همچنین این فروش به اسکوئر انیکس اجازه می‌دهد بر مشاغل جدید مبتنی بر بلاک‌چین، هوش مصنوعی و فضای ابری تمرکز کند و از این طریق به یک رشد پایدار دست یابد. در ادامه اسکوئر انیکس توضیح داد که قصد دارد مجموعه‌ی سرگرمی‌های دیجیتال خود را تا حد زیادی ازطریق ساخت IP جدید، سرعت بخشیدن به تصمیم‌گیری‌ها ازطریق مدیریت یکپارچه‌ی گروهی و ارتقای قابلیت‌های بازی‌سازی ازطریق ساخت یا خرید استودیوهای جدید، تقویت کند.

اگرچه ممکن است تعجب‌آور به‌نظر برسد که اسکوئر انیکس در حال حاضر به‌دنبال تأسیس یا خرید استودیوهای جدید بلافاصله پس از فروش بخش اعظمی از استودیوهای غربی خود باشد اما به‌نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد مسیری متفاوت با گذشته را طی کرده و زیرمجموعه‌های خود را متناسب با اهداف آینده گسترش دهد.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی این خبر را با زومجی و دیگران به اشتراک گذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده