نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۳

امکان عرضه بازی های Persona و Shin Megami Tensei برای ایکس باکس

نظرسنجی اخیر شرکت Atlus این سؤال را مطرح می‌کند که آیا طرفدارهای ایکس باکس مایل به تجربه‌ی بازی‌های نقش‌آفرینی ژاپنی نظیر Persona هستند یا خیر.

پرواضح است که ایکس باکس رابطه‌ی خوبی با بسیاری از آثار نقش‌آفرینی ژاپن ندارد، اما این وضع در سال‌های اخیر بهبود یافته است. از دیرباز ایکس باکس فرصت میزبانی بسیاری از بازی‌های بزرگ و کلاسیک نقش‌آفرینی ژاپنی را از دست داده است که مجموعه‌ی پرطرفدار Persona شاید در رأس همه‌ی آن‌ها قرار داشته باشد. بااین‌حال با‌توجه‌به نظرسنجی سالانه‌ی شرکت اتلوس به‌نظر می‌رسد که احتمالا هنوز روزنه‌ای از امید برای طرفدارها وجود دارد.

شرکت اتلوس هر ساله با انتشار یک نظرسنجی به‌سراغ دریافت بازخوردهای جامعه‌ی طرفدارها می‌رود. این ناشر پرآوازه‌ی مجموعه بازی Shin Megami Tensei نظرسنجی خود را به زبان انگلیسی نیز منتشر کرده است تا نظر طرفدارها خصوصا کاربران کشورهای آمریکای شمالی را جویا شود. سؤال ۳۸ این نظرسنجی طولانی به سری بازی‌های Persona مربوط می‌شود که با مبارزات تاکتیکی نوبتی و سبک انیمه‌ای جای خود را در دل طرفدارهای سراسر جهان باز کرده است.

نسخه‌های اصلی پرسونا از مدت‌ها پیش به ایکس باکس راه نیافته است، اما در گذشته شاهد عرضه‌ی اسپین‌آف‌هایی مانند Persona 4 Arena برای این پلتفرم بودیم. چندی قبل بازی Soul Hackers 2، اسپین‌آف مجموعه‌ی Shin Megami Tensei نیز برای کنسول‌های ایکس باکس معرفی شد که تعجب طرفدارها را به‌دنبال داشت.

نظرسنجی سالانه‌ی شرکت اتلوس

سؤال ۳۸ نظرسنجی سالانه‌ی شرکت اتلوس از طرفدارها می‌پرسد که مایل به تجربه‌ی بازی Persona روی چه پلتفرم‌هایی هستند و یکی از گزینه‌های موجود به ایکس باکس اختصاص یافته است. البته امکان انتخاب گزینه‌های دیگری نظیر گوشی‌های هوشمند، پلی استیشن VR، پلی استیشن و سایر پلتفرم‌های اصلی نیز وجود دارد.

با اینکه این به‌هیچ‌وجه راه‌یابی نسخه‌های اصلی مجموعه‌ی پرسونا نظیر بازی Persona 4 Golden و بازی Persona 5 Royal به ایکس باکس را تضمین نمی‌کند، اما حداقل فرصتی را برای طرفدارها فراهم می‌آورد تا صدای خود را به گوش توسعه‌دهندگان برسانند. بازیکن‌ها از مدت‌ها پیش خواهان گسترش پشتیبانی ایکس باکس از آثار نقش‌آفرینی ژاپنی هستند. شما می‌توانید برای شرکت در نظرسنجی به سایت Persona Channel مراجعه کنید. با اینکه ۱۰ها بازی نقش‌آفرینی ژاپنی عالی برای تجربه در ایکس باکس وجود دارد، اما امیدواریم که روزی بازی‌های پرسونا نیز در دسترس کاربران این پلتفرم قرار بگیرد.


منبع WindowsCentral
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده