// جمعه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۳

رشد ۹۰ درصدی سود سالانه اسکوئر انیکس به‌لطف درخشش فاینال فانتزی 14

شرکت Square Enix در سال مالی اخیر توانست به ۹۰ درصد سود بیشتر نسبت به سال مالی قبل از آن برسد. بازی Final Fantasy XIV نقش قابل توجهی در این موفقیت مالی دارد.

در گزارش مالی جدید اسکوئر انیکس مشخص شد که این شرکت طی سال مالی اخیر که در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۲ (۱۱ فروردین ۱۴۰۱) به پایان رسید، در مجموع حدود ۳۹۶ میلیون دلار سود کرد. براساس جدیدترین اخبار بازی می‌دانیم که سود شرکت در این سال مالی نسبت به سال قبل از آن، ۹۰ درصد رشد داشته است.

اسکوئر انیکس می‌گوید که عملکرد عالی بازی Final Fantasy 14 به تهیه‌کنندگی و کارگردانی نائوکی یوشیدا، به‌شدت روی افزایش درآمد بخش بازی‌های ویدیویی شرکت تاثیر گذاشت. بسته الحاقی عظیم Endwalker در اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی برای فاینال فانتزی 14 عرضه شد و به‌شدت مورد تحسین قرار گرفت. حالا تعداد افرادی که هزینه‌ی اشتراک بازی Final Fantasy XIV را پرداخت می‌کنند، به مراتب بیشتر از قبل شده است.

فاینال فانتزی 14 عملکرد مالی پایین‌تر از انتظار آثاری همچون بازی Outriders و بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy را جبران کرده است. مدتی قبل استودیو People Can Fly، سازنده‌ی Outriders اعلام کرد که این بازی در سال ۲۰۲۱ حتی نتوانست هزینه‌ی تولید خود را بازگرداند. در نتیجه ممکن است اوت‌رایدرز هرگز به سوددهی نرسد.

تصویر هنری رسمی بازی Final Fantasy 16 پلی استیشن ۵

(تصویر هنری رسمی از بازی فاینال فانتزی 16)

اسکوئر انیکس در سال مالی مورد بحث موفق به فروش ۳۹.۱۳ میلیون بازی شد که کمتر از سال مالی قبل از آن است. زیرا در در آن سال مالی، ۴۹.۹ میلیون بازی توسط شرکت Square Enix به فروش رسید. در همین حین می‌دانیم که شرکت سوئدی Embracer در حال خرید استودیو کریستال داینامیکس، استودیو اسکوئر انیکس مونترآل و استودیو ایدوس به‌همراه بازی‌های آن‌ها است. اسکوئر انیکس ۳۰۰ میلیون دلار از امبریسر گروپ دریافت خواهد کرد. دیوید گیبسون، تحلیل‌گر صنعت بازی با استناد به گزارش مالی رسمی شرکت اسکوئر انیکس در توییتر نوشت:

«سرمایه‌ی ۳۰۰ میلیون دلاری به‌دست آمده از فروش Crystal Dynamics و Eidos خرج NFT نخواهد شد. اسکوئر انیکس از این ۳۰۰ میلیون دلار برای تقویت هسته‌ی تجارت خود بهره می‌برد. اسکوئر انیکس امسال چند بازی جدید خواهد داشت که اکثر آن‌ها متعلق به مجموعه‌های شناخته‌شده هستند. تیم مدیریت اسکوئر انیکس تریلر بازی فاینال فانتزی ۱۶ را دیده است و انتظارات زیادی از این بازی دارد».

مدتی قبل نائوکی یوشیدا، تهیه‌کننده فاینال فانتزی ۱۴ و فاینال فانتزی ۱۶ گفت که تریلر جدید بازی Final Fantasy 16 به‌زودی پخش می‌شود و تیم سازنده بخش قابل توجهی از کار ساخت خود بازی را هم انجام داده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده