نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۹

واکنش کارگردان بازی Return to Monkey Island به انتقادات طرفداران

چندی پیش رون گیلبرت، سازنده‌ی بازی Return to Monkey Island، با انتشار یک بیانیه به انتقادات طرفداران نسبت به سبک هنری و بصری این اثر واکنش نشان داد.

Monkey Island مجموعه‌ای از بازی‌های ماجراجویی است که دو نسخه‌ی اول آن به ترتیب در سال‌های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱ منتشر شدند. بازیکنان در این دو نسخه با ماجراجویی‌های تاریک Guybrush Threepwood که در تلاش بود خود را به‌عنوان بدنام‌ترین دزد دریایی در کارائیب معرفی کند، همراه می‌شدند. در ادامه رون گیلبرت، خالق این سری در سال ۱۹۹۵ از استودیوی لوکاس‌آرتز خارج شد و این استودیو بدون او سه نسخه‌ی دیگر به نام‌های The Curse of Monkey Island در سال ۱۹۹۷، Escape from Monkey Island در سال ۲۰۰۰ و Tales of Monkey Island در سال ۲۰۰۹ را منتشر کرد.

در اوایل ماه آوریل سال جاری بود که رون گیلبرت، در وبلاگ شخصی خود اعلام کرد که توسعه‌ی نسخه‌ جدید بازی Monkey Island را آغاز کرده است که این بازی Return to Monkey Island نام دارد، اما برخی از طرفداران این سری به مقایسه‌ی سبک هنری آن با نسخه‌های کلاسیک پرداختند و به‌خاطر برخی تغییرات از عملکرد تیم توسعه و رون گیلبرت ابراز نارضایتی کردند. حال خالق مجموعه‌ی Monkey Island در یک پست جدید تصمیم گرفته است به این انتقادات واکنش نشان دهد و توضیحاتی را پیرامون علت سبک هنری بازی جدید منتشر کند.

شخصیت بازی Return to Monkey Island در حال نواختن ساز

رون گیلبرت در این‌باره گفت: «این بازی دارای تیمی متشکل از هنرمندان، انیماتورها، طراحان صدا، برنامه‌نویسان و تست‌کنندگان فوق‌العاده‌ای است که روح خود را تقدیم توسعه‌ی آن کرده‌اند و این بازی برای تجربه کردن، دیدن و شنیده شدن بسیار زیبا است. شاید سبک هنری بازی Return to Monkey Island آن چیزی نباشد که شما می‌خواستید یا انتظارش را داشتید اما این همان سبکی است که من می‌خواهم.

زمانی‌که شروع به ساخت این بازی کردم، بزرگ‌ترین ترس من عدم موافقت دیزنی با ساخت اثری که می‌خواهم بود اما آن‌ها برای همکاری بسیار فوق‌العاده عمل کردند. این طعنه‌آمیز است که برخی افرادی که نمی‌خواهند من بازی مورد نظر خود را توسعه دهم، بخشی از طرفداران اصلی سری Monkey Island هستند. در مورد همه‌ی نظرات این چیزی است که من را غمگین می‌کند».

گیلبرت با اشاره به مثال ترن هوایی Return to Monkey Island به افرادی که منتقد هستند پیشنهاد کرد که یا می‌توانند سوار این ترن شوند و سرگرمی را به‌دست آورند یا باید از این پارک تفریحی خارج شوند؛ چرا که این ترن هوایی ممکن است همان چیزی نباشد که آن‌ها می‌خواهند.

محیط‌های فانتزی بازی Return to Monkey Island

گیلبرت در ادامه افزود: «من نمی‌خواهم تحت فشار تلاش برای ساختن اثری که شما می‌خواهید قرار بگیرم. باید برای مدت طولانی ناپدید می‌شدم. مدام با اخبار بازی شما را مطلع نمی‌کردم و هایپ را افزایش نمی‌دادم. مواردی را نشان می‌دادم که مرا هیجان‌زده یا سرگرم می‌کرد. اگر به من اجازه دهید این کارها را انجام دهم، شما عاشق بازی خواهید شد».

هنوز تاریخ انتشار مشخصی برای بازی Return to Monkey Island اعلام نشده است اما انتظار می‌رود که در سال جاری میلادی شاهد عرضه‌ی آن باشیم.

شما در پایان می‌توانید نظرات خود پیرامون این خبر را با زومجی و دیگران به اشتراک گذارید.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده