// چهار شنبه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۹

فروش بازی Resident Evil Village از ۶ میلیون نسخه فراتر رفت

کپکام در گزارش مالی اخیر خود اعلام کرد که بازی Resident Evil Village بیش از ۶ میلیون نسخه فروش داشته است.

شرکت Capcom به‌تازگی گزارش مالی سالانه خود را منتشر کرد و در جریان آن مشخص شد که فروش خالص این شرکت در سال مالی اخیر، ۱۵.۵ درصد بیشتر از همین بازه زمانی در سال قبل از آن بوده است. به‌عبارتی فروش خالص آن‌ها ۸۴۷.۵ میلیون دلار بوده است. این در حالی است که درآمد عملیاتی کپکام ۲۴ درصد افزایش داشت و به ۳۲۹.۹ میلیون دلار رسید. در انتها درآمد عادی کپکام ۲۷.۲ افزایش یافت و به ۳۴۰.۷ میلیون دلار رسیده است.

در ادامه کپکام توضیحاتی را حول فروش بازی‌های خود منتشر کرده است. در گزارش سالانه کپکام اعلام شد که فروش Resident Evil Village بیش از ۶ میلیون نسخه یا به‌طور دقیق‌تر، ۶.۱ میلیون نسخه بوده است. بازی Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin بیشتر از ۱.۵ میلیون نسخه فروش داشته است. دراین‌میان اشاره کنم مواردی مثل فروش دیجیتالی بازی‌های قدیمی، کالاهای مرتبط با بازی‌ها، eSports و بازی‌های حول آرکید از جمله مواردی هستند که روی سود و فروش سالانه شرکت کپکام تأثیر می‌گذارند.

برای مثال بازی Monster Hunter Rise که سال ۲۰۲۱ عرضه شد، در سال مالی اخیر کپکام ۴.۱ میلیون نسخه فروش داشته است یا بازی Resident Evil 7 توانست طی سال مالی ۲۰۲۱ حدود ۱.۸ میلیون نسخه فروش خود را افزایش دهد. نکته جالب این است که رزیدنت ایول ۷، برای ششمین سال مالی متوالی توانست بیش از یک میلیون نسخه در یک سال مالی فروش داشته باشد. در حالت کلی، فروش سالانه بازی‌های کپکام به ۳۲.۶ میلیون نسخه رسیده است. در این در حالی است که در بازه زمانی مشابه در سال گذشته، شاهد فروش ۳۰.۱ میلیون نسخه بوده‌ایم. گویا موفقیت‌های شرکت Capcom همچنان رکوردشکنانه افزایش پیدا می‌کنند.

با ورود به سال مالی جدید، شرکت ژاپنی اعلام کرد که با عرضه‌ی بازی‌ها و محتویات جدید انتظار دارد که برای دهمین سال متوالی شاهد رشد آمار و ارقام خود باشد. برای مثال احتمال می‌رود‌ انتشار آثار مختلف از جمله بسته الحاقی Sunbreak بازی Monster Hunter Rise باعث رشد ۹ درصدی فروش خالص شرکت Capcom شود.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده