// چهار شنبه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۶

اعتراض کاربرها به DRM آنلاین ایکس باکس پس از چند روز مشکل داشتن سرورها

با گذشت چند روز از حل اکثر مشکلات سرورهای ایکس باکس، همچنان تعدادی از بازیکن‌ها قادر به تجربه بازی‌های خود روی کنسول نیستند.

اولین‌بار در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه بود که بسیاری از کاربرهای ایکس باکس اعلام کردند که قادر به خرید بازی دیجیتالی یا حتی اجرای بازی‌های خود روی کنسول نیستند. به‌دنبال آن، حساب کاربری بخش پشتیبانی ایکس باکس در توییتر اعلام کرد که سرورهای ایکس باکس دچار مشکل شده‌اند و آن‌ها روی رفع ایرادهای به وجود آمده کار می‌کنند. این در حالی است که پس از گذشت حدود ۹ ساعت حساب کاربری ایکس باکس اعلام کرد که مشکل حل شده، اما مدتی نگذشت که مجددا مشکلاتی پیش آمد.

چند روز شاهد برطرف شدن موقتی یا ناقص مشکلات بودیم؛ به‌گونه‌ای که هر از چند وقت یک بار، بعضی از کاربرها می‌گفتند که همچنان نمی‌توانند بازی‌های خود را اجرا کنند. سپس اکانت Xbox Support به کاربرها شرایط را توضیح می‌داد و از بهتر شدن اوضاع می‌گفت. در انتها در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه، اعلام شد که این مشکل برای کاربرهای اروپایی هم برطرف شده است.

تمامی این موارد در حالی است که عده‌ای از کاربرها همچنان گرفتارمشکل هستند. در جواب به حساب کاربری توییتر بخش پشتیبانی ایکس باکس، تعدادی از کاربران با انتشار ویدیوهای مختلف نشان دادند درحالی که اینترنت آن‌‌ها وصل است و به‌ظاهر سرورها مشکلی ندارند، قادر به تجربه بازی‌های خود نیستند. همچنین عده‌ای دیگر از کاربرها از DRM آنلاین ایکس باکس ابراز نارضایتی کردند. اکانت Does it play می‌نویسد: «اگر فردا سرورهای پلی استیشن برای همیشه آفلاین شوند، همچنان شما می‌توانید بازی‌های تک‌نفره‌ی خود را به‌صورت آفلاین تجربه کنید (درحالی که کنسول شما سالم و حساب کاربری‌تان پرایمری شده باشد».

مشکلات به‌وجود آمده نه‌تنها نارضایتی کاربرها، بلکه نارضایتی بعضی از ژورنالیست‌ها را هم به‌دنبال داشته است. پریس لیلی، ژورنالیست صنعت بازی‌های ویدیویی دراین‌باره می‌گوید: «قطع شدن سرورهای ایکس باکس به‌وضوخ نشان می‌دهد که آن‌ها باید سیاست‌های خود در قبال DRM را تغییر دهند. بازی‌هایی که روی کنسول من دانلود شده‌اند، باید بدون چک شدن و بدون هیچ مشکلی به‌صورت آفلاین اجرا شوند. امیدوارم در آینده راه‌حلی برای جلوگیری از این مشکل تدارک دیده شود».

با تمام مشکلات ذکرشده، مایکروسافت اعلام کرده است که مشکل را با انتشار یک آپدیت در روزهای آتی رفع خواهد کرد. اما بسیاری از کاربرها می‌پرسند که آیا سیاست کلی ایکس باکس در رابطه با DRM آنلاین عوض می‌شود؟ نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده