نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۹

EA SPORTS FC معرفی شد؛ جایگزین مجموعه بازی فیفا

الکترونیک آرتز رسما اعلام کرد که از سال ۲۰۲۳، بازی فوتبال خودش را با نام EA SPORTS FC روانه بازار خواهد کرد. با جزییات بیشتر همراه زومجی باشید.

از چند وقت پیش، شایعه‌هایی مبنی بر احتمال قطع همکاری الکترونیک آرتز با فیفا برای مجموعه بازی فوتبالی FIFA به‌گوش می‌رسید و از همان زمان، اسامی مختلفی برای آینده این مجموعه مطرح شد. حال الکترونیک آرتز با انتشار یک بیانیه و خبر رسمی، اعلام کرد که EA SPORTS FC قرار است از سال ۲۰۲۳ اسم رسمی بازی‌های فوتبال این شرکت باشد؛ این بدین معنی است که در سال جاری کماکان نسخه‌ای جدید از FIFA را خواهیم داشت و از سال آینده بازی فوتبال این شرکت با اسم EA SPORTS FC منتشر می‌شود.

الکترونیک آرتز اعلام کرده که EA SPORTS FC قرار است شامل تمام مواردی باشد که در حال حاضر در بازی‌های فیفا شاهد آن‌ها هستیم. در این خبر به‌طور دقیق اشاره شده که حالت‌هایی مثل آلتیمیت تیم، کریر مود، ولتا و سایر بخش‌های فیفا کماکان در EA SPORTS FC هم حضور خواهند داشت. همچنین یک نگرانی اساسی در مورد بحث لایسنس این مجموعه در صورت قطع همکاری با فیفا وجود داشت که به‌نظر می‌رسد مشکلی از این بابت هم وجود نخواهد داشت؛ چرا که EA اعلام کرده کماکان با ۳۰۰ شریک خودش در زمینه لایسنس بازی همکاری خواهد داشت و شاهد لایسنس شدن بیش از ۱۹ هزار بازیکن، ۷۰۰ تیم، ۱۰۰ استادیوم و ۳۰ لیگ فوتبال در بازی خواهیم بود و این مورد شامل همکاری انحصاری EA با لیگ‌های انگلیس، ایتالیا، لالیگا، بوندسلیگا و MLS هم می‌شود.

از طرف دیگر، EA اعلام کرده که فعالیت مستقل آن‌ها،‌ باعث خواهد شد تا تغییرات بسیار بیش‌تری را در بازی فوتبال این شرکت شاهد باشیم و استفاده از اسم EA SPORTS FC، صرفا فقط یک تغییر نام ساده نیست و باعث تغییراتی در خودِ‌ بازی هم می‌شود تا تجربه به‌مراتب بهتری در اختیار مخاطب بگذارد. اطلاعات بیشتر در مورد این تغییرات و ویژگی‌ها در آینده منتشر خواهد شد.

EA همچنین تاکید کرده که با وجود هیجان برای آینده مجموعه فوتبال خودش در قالب EA SPORTS FC، قصد دارد تا کماکان یک نسخه دیگر از مجموعه فیفا را به‌عنوان آنچه که خودشان «کامل‌ترین نسخه فیفا تا به امروز» معرفی کرده‌اند، امسال روانه بازار کند. به‌گفته این شرکت، سازندگان در تلاش هستند تا این نسخه از فیفا بهترین نسخه این مجموعه تا به امروز باشد و بهترین ویژگی‌ها و حالت‌های بازی را داشته باشد. همچنین به‌طور دقیق به‌وجود حالتی مرتبط با جام جهانی فوتبال هم اشاره شده که قرار است در پاییز سال جاری در کشور قطر برگزار شود.

به هر حال زمزمه‌های مربوط‌به تغییر نام مجموعه فیفا از خیلی وقت پیش به‌گوش می‌رسید و حالا این اخبار با معرفی رسمی EA SPORTS FC رنگ واقعیت به‌خود گرفته‌اند. به‌طور خلاصه، قرار است امسال شاهد بازی فیفا ۲۳ در پاییز باشیم و از سال آینده، بازی‌های فوتبال الکترونیک آرتز با نام EA SPORTS FC عرضه خواهند شد تا آغازی بر یک دوره جدید باشند. نظر شما در مورد این تغییر چیست؟ به نظرتان فعالیت مستقل EA از فیفا درنهایت به‌نفع بازی‌های آن‌ها خواهد شد یا خیر.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده