نمایش گیم پلی بازی کنسلشده Half-Life استودیو آرکین
هفته گذشته کانال یوتیوب گروه Noclip که به ساخت مستندهای بلندمدت از پشتصحنهی فعالیتهای استودیوهای بازیسازی مشهور است، نمایشی در حدود یکساعته از گیمپلی بازی کنسل شدهی Return To Ravenholm را با طرفداران مجموعه بازی Half-Life به اشتراک گذاشت.
این بازی که طی سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ میلادی در شعبهی فرانسوی استودیو Arkane در شهر لیون در دست توسعه بوده است، قرار بود تا داستان شهر ریونهلم را روایت کند؛ شهری که برای اولینبار در چپتر ششم بازی Half-Life 2 با آن آشنا شدیم. بازیکنان در نقش Adrian Shephard که پیش از این در بازی فرعی Half-Life: Opposing Force نیز با او همراه بودیم، وظیفه داشتند تا با همراهی پدر گریگوری و دیگر شخصیتهای شهر، دربرابر هجوم بیگانگان و موجودات زامبیمانند ایستادگی کنند.
گیمپلی این بازی قرار بود اسلحه جدید مانند میخکوب، سلاح لیزری و یک تفنگ بادی که استفاده از آن قابلیت دابل جامپ را برای بازیکنان فراهم میکرد، در دسترس گیمرها بگذارد. در این ویدیو که حدود یک ساعت از گیمپلی در حال ساخت بازی را نمایش میدهد، سباستین میتون در مقام کارگردان هنری بازی توضیحاتی راجع به فرایند ساخت اثر و رویکرد تیم سازنده برای طراحی شهر ریونهلم را ارائه میکند. شما میتوانید این ویدیو را در ادامه تماشا کنید.
دنی ادوایر، موسس نوکلیپ دربارهی ویدیو پخششده اینطور توضیح میدهد: «نسخهای که قرار است در ادامه ببینید، در اواخر ساخت این پروژه آماده شده بود تا پیشرفتهای تیم آرکین در ساخت این بازی را به مدیران شرکت Valve نشان دهد. اما لازم است در ذهن داشته باشید که کل نمایش از نسخهی درحال ساخت بازی ضبط شد. بنابراین بسیاری از جلوههای گرافیکی و دیگر بهینهسازیها در این نسخه اعمال نشده است. همچنین بسیاری از مواردی که در این نمایش میبینیم، موقتی و برای آزمایش هستند؛ بنابراین عناصری مانند انیمیشنها، جزئیات گیمپلی بازی، طراحیهای هنری، طراحی مراحل و حتی صداپیشگی شخصیتها نیز به احتمال زیاد تا پایان ساخت بازی دچار تغییراتی زیادی میشدند».
با پخش این ویدیوی جدید، عدهای از هوادارها خواستار عرضهی مراحل تکمیلشدهی این پروژه بهصورت آنلاین شدند. طبق اطلاعات منتشرشده، در زمان لغو این پروژه از سوی ولو، استودیوی بازیسازی آرکین ساخت حدود ۹ یا ۱۰ مرحله از این بازی را تقریبا به پایان رسانده بود.
هنوز دلیل مشخصی برای لغو این پروژه از سوی ولو اعلام نشده است. بااینحال براساس گفتههای مارک لیدلاو، نویسنده بازیهای قبلی سری Half-Life ظاهرا مشکلاتی درخصوص قرارگیری داستان این بازی در خط اصلی داستانی مجموعه وجود داشت. توجه به داستان اصلی که توسط ولو ساخته شده است، استودیوی آرکین را با مشکلاتی در مورد نحوه روایت داستان بازی روبهرو کرد؛ قصهای که قرار بود تا پس از پایان داستان اپیزود دوم بازی Half-Life 2 روایت شود.
سال گذشته گیب نیوئل، رئیس ولو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی 1 NEWS در نیوزیلند تایید کرد این شرکت بازیهای جدیدی در دست توسعه دارد و این پروژهها بیشتر به سمت بازیهای تکنفره و داستانی متمایل هستند.
او درخصوص احتمال ساخت نسخههای جدید بازیهایی مانند پورتال و Half-Life گفت: «من خوشبختانه توانستهام دربارهی این مسائل برای مدت زیادی صحبتی نکنم. امیدوارم بتوانم تا زمانیکه این سؤالها دیگر بیمعنی بشوند، درباره آنها حرفی نزنم. پس از آن میتوانیم به سراغ سؤال های جدیدی برویم. جنبه مثبت این حرکت به این صورت است که با جواب ندادن به آن سؤالها، من از روبرویی با سؤالهای جدید طرفداران که به همین اندازه جواب دادن به آنها دشوار است، اجتناب میکنم».
بازی Half-Life Alyx که اولین بازی جدید مجموعه پس از حدود ۱۳ سال به حساب میآید، در حال حاضر روی کامپیوترهای شخصی برای چند هدست واقعیت مجازی در دسترس است.
نظر شما کاربران زومجی در اینباره چیست؟ شما میتوانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.