نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۷

تأخیر The Day Before با تغییر موتور گرافیکی بازی به آنریل انجین ۵

استودیو Fntastic از تأخیر تقریبا ۸ ماهه‌ی بازی The Day Before به‌دلیل تغییر موتور گرافیکی آن به آنریل انجین 5 خبر داد.

در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که موتور گرافیکی بازی The Day Before به آنریل انجین ۵ تغییر یافت و درنتیجه عرضه‌ی آن با تأخیری تقریبا ۸ ماهه به تاریخ ۱ مارس ۲۰۲۳ (۱۰ اسفند ۱۴۰۱) موکول شد. این محصول جهان-باز بقامحور MMO (چندنفره‌ی آنلاین بزرگ) در صدر فهرست علاقه‌مندی‌های کاربران استیم قرار گرفته است. استودیو Fntastic با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد که برای توسعه‌ی بازی به‌سراغ موتور بازی‌سازی پیشرفته جدید رفته است و این اثر دیگر طبق برنامه‌ی قبلی در تاریخ ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) به‌دست گیمرها نمی‌رسد.

در این بیانیه آمده است: «میلیون‌ها نفر با اضافه کردن بازی The Day Before به فهرست علاقه‌مندی‌های خود آن را به یکی از مورد انتظارترین بازی‌های جهان تبدیل کرده‌اند. ضمن آگاهی از این مسئولیت بزرگ و با سپاس فراوان از طرفدارها، مفتخریم که اعلام کنیم موتور بازی‌سازی The Day Before به آنریل انجین ۵ تغییر کرده است. انتقال به یک موتور جهان-باز پیشرفته و سازگارتر باعث می‌شود که گیم‌پلی بازی شگفت‌انگیزتر از قبل به‌نظر برسد. در همین راستا به اطلاع شما می‌رسانیم که انتشار این محصول به تاریخ ۱ مارس ۲۰۲۳ موکول شده است».

در بازی The Day Before که وقایع آن پس از شیوع ویروس در ایالات متحده‌ی آمریکا جریان دارد، بازیکنان باید به جست‌وجو در جهانی پُرمخاطره بپردازند تا بفهمند چه اتفاقی دنیا را به چنین حال‌وروزی انداخته است و برای بقا، منابع مورد نیازشان را جمع‌آوری کنند. بازی The Day Before درحال‌حاضر برای کامپیوتر مراحل توسعه را پشت سر می‌گذارد. هنوز معلوم نیست که آیا این بازی به سایر پلتفرم‌ها نیز راه خواهد یافت یا خیر، اما استودیوی بازی‌سازی فنتستیک امکان انتشار آن برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و پلی استیشن 5 را بررسی می‌کند.

بازی The Day Before پیش از تغییر موتور بازی‌سازی به آنریل انجین ۵ نیز در زمینه‌ی بصری عالی به‌نظر می‌رسید. چندی قبل شرکت انویدیا با پخش تریلری از بازی نشان داد که این بازی جهان‌باز با ری تریسینگ و قابلیت‌های گرافیکی Ambient Occlusion ،RTX Global Illumination و DLSS  چگونه اجرا می‌شود.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده