نویسنده: هومن فلاحی
// پنجشنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۶

ساخت بازی جدید مافیا با آنریل انجین 5

براساس گزارش‌های جدید، نسخه جدید مجموعه مافیا با موتور گرافیکی آنریل انجین 5 ساخته خواهد شد.

به‌دنبال خبر جدا شدن هیدن بلک‌من، رئیس استودیوی Hangar 13، حالا اخباری از ساخت بازی جدید مافیا منتشر شده است. طبق گزارش جدیدی که ازسوی وب‌سایت کوتاکو منتشر شده، جدایی بلک‌من اولین تغییر زیرساختی Hangar 13 پس از عملکرد ناامیدکننده‌ی این استودیو در سال‌های اخیر است. براساس این اطلاعات متیو اوربان، مدیر ارشد اجرایی Hangar 13 نیز از دیگر افرادی بوده که این شرکت را به مقصد نامشخصی ترک کرده است.

این تغییرات از سمت مدیران بالارده‌ی 2K Games و تیک‌تو گرفته شده است و طبق این برنامه جدید، قرار است این استودیو به‌جای تلاش برای ساخت بازی‌های آنلاین و لایو سرویس، به ساخت بازی‌های تک‌نفره و پرطرفداری مانند سری مافیا بازگردد. هنوز جزئیات دقیقی از خود بازی در دسترس نیست، اما براساس منابع کوتاکو این بازی با نام رمزی Nero فعلا در مراحل ابتدایی توسعه است.

داستان بازی نوعی پیش‌درآمد بر سه بازی قبلی این مجموعه خواهد بود. داستان نسخه اول این سری در دهه‌ی ۳۰ میلادی جریان داشت و بنابراین قرار است در این بازی به اولین روزهای شکل‌گیری گروه‌های مافیایی ایالات متحده در دهه‌ی ۲۰ میلادی که با نام دوران Prohibition یا دوره‌ی ممنوعیت فروش مشروبات الکلی نیز شناخته می‌شود سفر کنیم.

منابع کوتاکو گزارش می‌دهند که قرار است استودیوی تازه‌تأسیس بریتانیایی Hangar 13 Brighton که مدیرفعلی آن نیک بینز از امروز به‌عنوان مدیرکل مجموعه‌ی Hangar 13 فعالیت می‌کند، هدایت ساخت این بازی را برعهده داشته باشد. دو استودیوی دیگر مجموعه‌ی هنگر ۱۳ در شهر نواتای ایالت کالیفرنیا و شهر پراگ کشور چک نیز قرار است تا به‌عنوان تیم‌های پشتیبان، استودیوی برایتون را در ساخت این بازی موردانتظار همراهی کنند.

به گزارش کوتاکو بسیاری از بازی‌سازان استودیوهای Hangar 13 همچنان به‌صورت دورکاری مشغول به فعالیت هستند و عده‌‌ای از اعضای شعبه مرکزی این استودیو در شهر نواتو پس از استعفای بلک‌من و اوربان، به فکر ترک این شرکت هستند. همچنین برای ساخت بازی جدید مافیا از موتور آنریل انجین 5 شرکت اپیک گیمز استفاده می‌شود. مافیا 3 و Mafia: Definitive Edition، دو بازی قبلی استودیوی Hangar 13 با Illusion Engine ساخته شده‌اند.

بررسی بازی Mafia: Definitive Edition

این بازی جدید از سری مافیا، چهارمین تلاش استودیوی Hangar 13 برای ساخت یک بازی جدید پس از لغو ساخت سه پروژه‌ی معرفی نشده از زمان عرضه مافیا 3 در سال ۲۰۱۶ به‌حساب می‌آید. پروژه‌ی Rhapsody که قرار بود یک بازی جاسوسی با محوریت جنگ سرد و تمرکز بر نت‌های موسیقی برای پیشرفت در گیم‌پلی بازی باشد، اولین پروژه‌ای بود که این استودیو زمان زیادی را صرف توسعه آن کرد و سرانجام توسعه این بازی در سال ۲۰۱۷ متوقف شد.

دومین پروژه یک بازی اکشن نقش‌آفرینی با نام رمزی Mosaic بود که روی ارائه‌ی یک گیم‌پلی لوت‌محور مانند بازی‌های سری Borderlands تمرکز داشت. آخرین بازی کنسل شده نیز پروژه Volt به‌حساب می‌آيد که قرار بود یک بازی سوم شخص آنلاین مشابه دستینی با محوریت رقابت شخصیت‌هایی با توانایی‌های ابرقهرمانی باشد.

طبق گزارش‌های مالی منتشرشده از سوی تیک‌تو اینتراکتیو که مالکیت 2K Games و استودیوهای زیرمجموعه آن را در دست دارد، لغو ساخت این بازی چیزی در حدود ۵۳ میلیون دلار به این مجموعه ضرر وارد کرده است. پس از این اتفاق بسیاری از توسعه‌دهندگان شعبه‌ی نواتو هنگر ۱۳، به Cloud Chamber، دیگر استودیوی زیرمجموعه‌ی 2K Games پیوسته‌اند تا این استودیو را در ادامه‌ی توسعه‌ی نسخه‌ی جدید سری بایوشاک که برای سال‌ها در این استودیو در دست ساخت است، همراهی کنند.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع Kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده