نویسنده: هومن فلاحی
// پنجشنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۴

جدایی مدیر و موسس Hangar 13 از استودیو سازنده بازی Mafia 3

هیدن بلک‌من، موسس Hangar 13 و کارگردان بازی مافیا ۳ از این استودیو جدا می‌شود.

روز گذشته شرکت 2K Games اعلام کرد که مدیرعامل استودیوهای Hangar 13 از سمت خود استعفا داده است. هیدمن بلک‌من که این تیم را را پس از تعطیلی لوکاس آرتز در سال ۲۰۱۴ تأسیس کرد، وظیفه‌ی هدایت تیم سازنده بازی‌ Mafia 3 و نسخه ریمیک قسمت اول سری بازی مافیا را برعهده داشت.

او همچنین کارگردانی بازی‌هایی مانند Star Wars: The Force Unleashed و Star Wars: The Force Unleashed II و بسیاری از بازی‌های قدیمی شرکت لوکاس آرتز از سری جنگ ستارگان را در کارنامه خود دارد. 2K تایید کرد که نیک بینز، مدیر شعبه‌ی اروپای استودیوی هنگر ۱۳ در شهر برایتون بریتانیا از این پس وظیفه ریاست استودیوهای جهانی Hangar 13 را بر عهده خواهد داشت. بینز وظیفه کارگردانی بازی‌هایی مانند Split/Second و دیگر بازی‌های مسابقه‌ای کمتر شناخته‌شده را برعهده داشته است.

نامه‌ی نوشته‌شده از سمت مدیریت 2K Games درخصوص این خبر را که به کارمندهای مجموعه ارسال شده است، در ادامه مشاهده می‌کنید:

«سلام به همه اعضای تیم. هیدن بلک‌من از سمت خود به‌عنوان مدیر Hangar 13 استعفا داده است و این شرکت را برای دنبال کردن علاقه خود در یک مسیر جدید ترک می‌کند. ما قدردان تلاش‌های هیدن برای پایه‌گذاری استودیو Hangar 13، پرورش تیم های بازی‌سازی در شعبه‌های نواتو در کالیفرنیا، برایتون در بریتانیا و کشور چک و عرضه بازی‌ها و کالکشن‌های موفقی از مجموعه مافیا هستیم. ما از تمامی کارمندان در دنبال کردن رویاهایشان حمایت می‌کنیم و برای او نیز آرزوی بهترین‌ها را در ادامه‌ی مسیر داریم.

نیک بی‌نز، مدیر استودیو برایتون از حالا مدیریت کامل مجموعه Hangar 13 را برعهده دارد. وی با سی سال سابقه هدایت در این صنعت، در سال ۲۰۱۸ به هنگر ۱۳ پیوست تا شعبه برایتون را تأسیس کند. نیک در چهار سال گذشته به گسترش توانایی‌های اعضای استودیو پرداخت و مشغول عرضه‌ی آثار فوق‌العاده‌ای مانند Mafia: Definitive Edition و مافیا تریلوژی بود.

امیدوارم شما نیز مثل من از هیدن تشکر کنید و برای او آرزوی بهترین‌ها را داشته باشید و به نیک برای دریافت این ترفیع رتبه جدید که البته لیاقتش را دارد تبریک بگویید. با اینکه تغییرات می‌توانند همراه‌با چالش باشند، اما می‌توانند در عین حال باعث به‌وجود آمدن موقعیت‌های جدید و موفقیت نیز بشوند.

ما اطمینان داریم این مجموعه که در حال حاضر توسعه‌ی چند پروژه را در برنامه دارد، در دستان توانا و مطمئنی قرار دارد و این تیم حمایت کامل 2K را درکنار خود خواهد داشت».

هایدن بلک‌من کارگردان بازی Mafia 3 و موسس استودیوی Hangar 13

هنوز دلیل جدایی بلک‌من به‌صورت رسمی اعلام نشده است، اما مشکلات مدیریتی پشت‌صحنه استودیوی Hangar 13 به‌عنوان یکی از دلایل اصلی این اتفاق شناخته می‌شود. در ماه نوامبر، جیسون شرایر از خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که ساخت پروژه جدید استودیوی Hangar 13 که با نام رمزی Volt شناخته می‌شود، از طرف 2K Games لغو شده است. این بازی که چند بار در طول توسعه ریبوت شد، در هنگام توقف ساخت قرار بود که یک بازی آنلاین با محوریت رقابت شخصیت‌هایی با توانایی‌های ابرقهرمانی باشد. مشکلات ناشی از توسعه بازی در همه‌گیری ویروس کرونا و ناهماهنگی سه استودیو در کشورهای بریتانیا، جمهوری چک و آمریکا باعث شد تا روند توسعه با مشکلات زیادی رو‌به‌رو شود.

طبق گزارش‌های مالی منتشرشده از سوی تیک‌تو اینتراکتیو که مالکیت 2K Games و استودیوهای زیرمجموعه آن را در دست دارد، لغو ساخت این بازی چیزی در حدود ۵۳ میلیون دلار به این مجموعه ضرر وارد کرده است. پس از این اتفاق بسیاری از توسعه‌دهندگان شعبه‌ی نواتو هنگر ۱۳، به دیگر استودیوی زیرمجموعه‌ی 2K Games یعنی Cloud Chamber پیوسته‌اند تا این استودیو را در ادامه‌ی توسعه‌ی نسخه‌ی جدید سری بایوشاک که برای سال‌ها در این استودیو در دست ساخت است، همراهی کنند.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع GamesBeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده