// شنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۸

امکان استفاده از کدهای PS Plus بعد از شروع پلی استیشن پلاس جدید

اکنون اگر صاحب کدهای استفاده‌نشده‌ی PS Plus و PS Now هستید، باید برای استفاده از آن‌ها تا بعد از شروع به کار سرویس پلی استیشن پلاس جدید صبر کنید.

چند هفته‌ی دیگر بالاخره پلی استیشن پلاس جدید به ترتیب در اکانت‌های ریجن‌های مختلف فعال می‌شود. این در حالی است که کاربران با خرید اشتراک سرویس PS Now که به‌زودی از بین می‌رود، سعی می‌کردند تا با پرداخت هزینه‌ای کمتر، سرویس خود را در روز عرضه به پلی استیشن پلاس پریمیوم تبدیل کنند. زیرا در روز فعال‌سازی پلی استیشن پلاس جدید، تمام اشتراک باقی‌مانده‌ی PS Now هر اکانت تبدیل به اشتراک پلی استیشن پلاس پریمیوم می‌شود که بالاترین سطح اشتراک سرویس پلی استیشن پلاس جدید به شمار می‌آید. بااین‌حال دیگر سیستم استفاده از کدها برای شارژ اکانت، به مدت چند هفته غیرفعال شده است.

در این لحظه کاربرها قادر به استفاده از کدها برای شارژ بیشتر اکانت نیستند. سونی اعلام کرد که درواقع به‌‌صورت موقت کاربران قادر به ثبت کدهای شارژ پلاس و Now نیستند و با عرضه سرویس جدید، مجددا این ویژگی فعال می‌شود. شرکت Sony دراین‌باره می‌گوید: «همزمان با آماده شدن برای عرضه سرویس پلی استیشن پلاس جدید، درحال انجام کارهایی در پشت صحنه هستیم تا انتقال کاربران بدون مشکل و به روان‌ترین شکل ممکن انجام شود».

سونی در ادامه افزود: «ازاین‌رو ویژگی فعال کردن و افزایش مدت عضویت را موقتا تا پس از عرضه سرویس جدید غیرفعال کردیم. مطمئن باشید که کد خریداری‌شده توسط شما سالم است و پس از شروع به کار سرویس جدید، قادر به ثبت آن خواهید بود». البته سونی به این مورد هم اشاره کرد که همین الآن اگر هنوز عضو این سرویس‌ها نیستید، می‌توانید کد خریداری‌شده را فعال کنید.

اشتراک PS Plus فردی که فقط مشترک پلی استیشن پلاس است، در روز آغاز سرویس جدید تبدیل به پلی استیشن پلاس اسنشال می‌شود. اشتراک PS Now فردی که فقط مشترک پلی استیشن ناو است، در روز آغاز سرویس جدید تبدیل به پلی استیشن پلاس پریمیوم می‌شود.

اشتراک فردی که هم مشترک PS Now و هم مشترک PS Plus است، براساس مدت‌زمان باقی‌مانده از طولانی‌ترین اشتراک، تبدیل به پلی استیشن پلاس پریمیوم می‌شود. در حقیقت فرض کنید که اشتراک PS Plus یک نفر تا سال ۲۰۳۰ تمدید شده است و اشتراک PS Now اکانت او تا اواسط سال ۲۰۲۲ ادامه دارد. سونی در روز آغاز به کار سرویس پلی استیشن پلاس جدید، اکانت وی را تا سال ۲۰۳۰ دارای اشتراک پلی استیشن پلاس پریمیوم می‌کند! اکنون دیگر زمان ثبت کدها قبل از شروع سرویس جدید، به پایان رسیده است. در نتیجه غالبا افرادی این پاداش جذاب را دریافت می‌کنند که واقعا به حالت عادی چنین شرایطی داشتند.

علامت مثلث، مربع، دایره و ضربدر در لوگو پلی استیشن پلاس سونی

کاربرها پرسیدند پس از شروع پلی استیشن پلاس جدید با سه سطح اشتراک پلی استیشن پلاس اسنشال، پلی استیشن پلاس اکسترا و پلی استیشن پلاس پریمیوم، کدهای PS Plus و PS Now از قبل خریداری‌شده چگونه به ثبت می‌رسند؟ سونی به این سوالات پاسخ داده است.

اگر مشترک سرویس نباشید، کد PS Plus دقیقا به اندازه‌ی مدت‌زمان اشتراک اعلام‌شده برای کد، به شما اشتراک پلی استیشن اسنشال را خواهد داد. اگر مشترک سرویس نباشید، کد PS Now به شما اشتراک پلی استیشن پلاس پریمیوم را خواهد داد. البته این‌جا دیگر از نظر مدت‌زمان سرویس، کد PS Now باتوجه‌به ارزش پولی خود، مدت‌زمان مشخصی از پلی استیشن پلاس پریمیوم را به کاربر خواهد داد. برای مثال کد یک ماه پلی استیشن Now به تقریبا سه هفته پلی استیشن پریمیوم تبدیل می‌شود.

اگر مشترک سرویس باشید، کدهای PS Plus و PS Now همانند قبل باتوجه‌به ارزش مالی سرویس اصلی، به شما مدت‌زمانی مشخص از اشتراک سرویس جدید را می‌دهند. برای مثال «کد یک‌ماهه‌ی PS Plus سابق» براساس انتخاب شما به سه هفته پلی استیشن پلاس اکسترا یا دو هفته و نیم پلی استیشن پلاس پریمیوم ارتقا پیدا می‌کند.

در نتیجه اگر اکنون صاحب کدهای استفاده‌نشده‌ی PS Plus و PS Now هستید، چند هفته صبر کنید تا پلی استیشن پلاس جدید و سه سطحی فعال شود. سپس سراغ ثبت کدهای خود بروید تا آن‌ها براساس ارزش پولی خود بتوانند اشتراک جدید اکانت را به وجود بیاورند یا افزایش دهند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده