شکایت خالق سونیک از سیاست اسکوئر انیکس در زمان انتشار Balan Wonderworld
بهتازگی یوجی ناکا، در حساب توییتر خود اعلام کرد که شکایتی را علیه شرکت اسکوئر انیکس تنظیم کرده است تا مدیران این شرکت را به خاطر انتشار ناقص بازی Balan Wonderworld و برکناری وی در مراحل پایانی توسعه، مورد بازخواست قرار دهد. وی در ادامه توضیح داد که رویهی اشتباه شرکت اسکوئر انیکس بهگونهای است که برای بازیهای ویدئویی و طرفداران آن ارزشی قائل نیست.
یوجی ناکا در ادامهی توضیحات خود که طبق مدارک ارائهشده به دادگاه بود، به دو دلیل کنار گذاشته شدن خود اشاره کرد و نوشت: «اول زمانیکه در یک تبلیغ بهجای پخش موسیقی اصلی بازی از اجرای پیانوی تنظیمشده توسط یک یوتیوبر استفاده شد و آهنگساز را به یک روحنویس تبدیل کرد (اشاره به بیارزش شدن تلاش آهنگساز)، من اصرار کردم که قطعهی موسیقی اصلی منتشر شود و این باعث جنجال شد».
در ادامه ناکا توضیح داد که علت بعدی اخراج وی بهدلیل اظهار نظرهای او مبنی بر مخالفت با شرکت بازیسازی Arzest بود. درواقع ناکا قصد داشت برخلاف سیاستهای شرکت مذکور که بازیها را بدون رفع مشکلات و باگ منتشر میکند، وضعیت بازی Balan Wonderworld را بهبود بخشد.
خالق Sonic the Hedgehog اعلام کرد که تصمیم برای حذف او از کارگردانی بازی Balan Wonderworld توسط بسیاری از اعضای اسکوئر انیکس به مانند تولید کننده، مدیر بخش بازاریابی، مدیر بخش صدا، مدیرعامل و مدیر منابع انسانی گرفته شد. علاوهبر این موارد، ظاهرا یوجی ناکا مجاز به بازنشر یا لایک پستهای مربوطبه بازی Balan Wonderworld نبود و در همین راستا حتی موفق نشد از طرفداران این بازی عذرخواهی کند. ناکا در اینباره گفت: « شخصا برای مشتریانی که بازی Balan Wonderworld را در حالت ناتمام خریدند، بسیار متاسفم. از این مرحله به بعد، من میتوانم به پستهایی که من را تگ میکنند یا فقط برای من در SNS و مواردی از این قبیل ارسال میشوند، واکنش نشان دهم».
درنهایت ناکا خاطرنشان کرد که به اعتقاد او استقبال بسیار ضعیف از بازی Balan Wonderworld ارتباط زیادی با اتفاقاتی داشت که او به تشریح آنها پرداخت. وی در ادامه افزود: «من واقعا ناامید هستم که محصولی که از ابتدا روی آن کار میکردم به این شکل درآمد. من شخصا متاسفم که Balan Wonderworld در حالت ناتمام به دنیا عرضه شد. میخواستم همهی جوانب را در نظر بگیرم و آن را بهعنوان یک بازی اکشن شایسته عرضه کنم. فکر نمیکنم اسکوئر انیکس و Arzest برای بازیها و طرفداران آن ارزشی قائل باشند».
(یوجی ناکا، خالق سونیک)
یوجی ناکا درنهایت به نتایجی که تاکنون در این شکایت به آنها دست پیدا کرده است، اشاره نکرد. ولی او به طرفدارها قول داد که به محض مشخص شدن رای نهایی، جزئیات بسیاری را در اختیار مخاطبان قرار دهد. تاکنون شاهد انتشار گزارشهای بسیاری مبنی بر بدرفتاری با کارمندان و شاغلین در شرکتهای بزرگ بازیسازی غربی بودهایم. بااینحال به نظر میرسد که برخی از فعالان ژاپنی نیز گرفتار این مشکلات هستند.
شما میتوانید نظرات خود دربارهی اخبار بازی را زومجی و سایر کاربرها به اشتراک گذارید.