نویسنده: هومن فلاحی
// چهار شنبه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۸

انتشار ویدیو جدید Starfield با محوریت موسیقی متن بازی

ویدیو جدیدی منتشر شده از بازی نقش‌آفرینی Starfield پشت‌صحنه‌ ساخت موسیقی و صداگذاری بازی را به نمایش می‌گذارد.

روز گذشته Bethesda Game Studios قسمت جدیدی از نمایش‌های Into the Starfield را در کانال رسمی بتسدا در یوتوب منتشر کرد که درخصوص طراحی صدا و موسیقی متن بازی اطلاعات جدیدی به ما می‌دهد.

در این ویدیو جدید که Sound of Adventure نام دارد، مارک لمپرت، کارگردان صداگذاری بتسدا گیم استودیوز و اینون زور، آهنگساز موسیقی متن استارفیلد درباره‌ی روند خلق دنیای صداهای اثر جدید فضایی بتسدا صحبت می‌کنند. لمپرت و زور پیش از این در ساخت هر سه بازی Fallout استودیوی BGS با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

طبق نمایش‌های قبلی بازی، می‌دانیم که یارهای کمکی همراه مانند ربات VASCO نقش مهمی در تجربه‌ی بازیکنان از دنیای استارفیلد ایفا می‌کنند. لمپرت می‌گوید که امیدوار است صداگذاری بازی به‌نحوی باشد که بازیکنان همواره حضور موسیقی متن آشنای بازی را در هنگام جست‌وجو در سیاره‌های مختلف درکنار خود حس کنند.

به‌گفته‌ی زور، ساخت تم اصلی بازی که پیش از این در تریلرهای قبلی بازی نیز آن را شنیده بودیم تا حد زیادی به داستان و هسته اصلی روایی بازی مربوط است. لمپرت و زور هر دو تایید می‌کنند که خلق موسیقی تم اصلی بازی یکی از سخت‌ترین و حساس‌ترین بخش‌های هر بازی داستان محور به‌حساب می‌آيد و یک موسیقی بی‌نقص می‌تواند با هر بار شنیدن، یادآور جهان و داستان منحصربه‌فرد هر بازی برای بازیکن‌ها باشد. لمپرت نیز در خصوص موسیقی بازی می‌گوید:

«ما کنترلی روی نحوه‌ای که بازیکنان مایل به تجربه بازی هستند نداریم. موسیقی بازی می‌تواند به شیوه جالبی در یک لحظه خاص تغییر کند، و این مسئله به‌صورت کاملا اتفاقی رخ می‌دهد. مثلا زمانی‌ که در هنگام تجربه‌ی بازی هستید، ممکن است در یک لحظه مناسب نگاهی به یک منظره شگفت‌انگیز مانند یک دره بیندازید و در همان زمان نوای خاصی از موسیقی بازی پخش می‌شود که آن لحظه را در خاطره شما ثبت می‌کند. شاید به نظر برسد که این لحظات از پیش تعیین شده هستند، اما این‌طور نیست. و من این اتفاق را دوست دارم زیرا هر کدام از بازیکنان می‌توانند تجربه‌ی منحصربه‌فرد و شخصی خودشان را داشته باشند.»

دانلود از آپارات

بسیاری از هواداران همچنان بی‌صبرانه در انتظار اولین نمایش گیم‌پلی این بازی موردانتظار هستند. تاد هاوارد، کارگردان بازی مدتی پیش به طرفداران وعده داده بود در تابستان امسال نمایش‌های کاملی از گیم‌پلی این بازی منتشر می‌شود.

باتوجه‌به لغو برگزاری رویداد سالیانه‌ی E3 2022، باید منتظر بمانیم و ببینیم مایکروسافت چه‌ تاریخی را برای برگزاری رویداد خود و نمایش گیم‌پلی بازی‌های موردانتظاری مانند استارفیلد و Redfall ساخته‌ی استودیو آرکین انتخاب می‌کند.

بازی Starfield در تاریخ ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) برای ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پی سی عرضه می‌شود. این بازی از روز عرضه روی سرویس ایکس باکس گیم‌ پس قرار خواهد گرفت.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع VGC Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده