// چهار شنبه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۷

کاهش شدید تعداد بازیکنان فعال Call of Duty در یک سال اخیر

گزارش مالی اخیر شرکت اکتیویژن بلیزارد نشان می‌دهد که بازی‌های Call of Duty طی یک سال گذشته تقریبا ۵۰ میلیون گیمر فعال خود را از دست داده‌اند.

با عرضه Call of Duty: Modern Warfare در سال ۲۰۱۹ شاهد رشد چشم‌گیری در فروش و تعداد بازیکنان این مجموعه بودیم. اما پس از چند سال می‌بینیم که اوضاع برای کال آو دیوتی به مانند قبل نیست. عرضه‌ی Call of Duty: Vanguard در سال گذشته و مواجهه‌ی آن با بازخوردهای نه‌چندان مناسب منتقدین و کاربران سبب شد که میزان موفقیت مالی مجموعه به‌شدت کاهش پیدا کند.

در جریان گزارش مالی اخیر شرکت Activision Blizzard، تیم مدیریت خبر از کاهش تعداد بازیکنان فعال کالاف دیوتی داد. تعداد بازیکنان فعال بازی‌های کال آو دیوتی تا انتهای ماه مارس سال ۲۰۲۱ تقریبا ۱۵۰ میلیون نفر بوده است. اما در انتهای ماه مارس ۲۰۲۲ این رقم به ۱۰۰ میلیون نفر رسید. به‌عبارتی طی یک سال اخیر، تعداد بازیکنان فعال کالاف دیوتی حدود ۵۰ میلیون نفر کاهش پیدا کرده است؛ افتی شدید که شکست سازندگان در جلب توجه بسیاری از کاربرها را نشان می‌دهد.

اکتویویژن در ادامه‌ی گزارش خود گفت که تعامل کمتر بازیکنان با Call of Duty: Warzone و فروش کمتر بازی Call of Duty: Vanguard سبب شده تا شاهد این کاهش تعداد بازیکن باشیم. بااین‌حال به‌نظر می‌رسد Call of Duty: Mobile آن‌چنان تغییر خاصی از نظر تعداد بازیکن نکرده است. در انتها اکتیویژن امیدوار است که بازی Call of Duty جدید بتواند یک بار دیگر کاربران را به خود جذب کند و باعث رشد جامعه کاربری این سری شود.

بااین‌تفاسیر باید منتظر بمانیم و ببینیم که دنباله کالاف دیوتی: وارزون و همچنین دنباله کالاف دیوتی: مدرن وارفر چه عملکردی را از خود به‌نمایش می‌گذارند. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده