نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹

شایعه: وجود سیستم گیم پلی قهرمان‌محور در نسخه های آزمایشی Halo Infinite

طبق گزارش‌های منتشرشده، گویا استودیو ۳۴۳ اینداستریز نسخه‌های اولیه بازی Halo Infinite را با محوریت سیستم گیم‌پلی قهرمان‌محور ساخت.

Halo Infinite در زمان توسعه‌ی خود با چالش‌های زیادی از جمله اشکالات فنی موتور Slipspace و مقیاس گسترده‌ی بازی مواجه بود که روند توسعه را به تأخیر انداخت. براساس گزارش‌های جدید به نظر می‌رسد در زمان شکل‌گیری طرح اولیه‌ی این بازی، تیم سازنده به‌دنبال طراحی سیستم‌هایی مبتنی بر قهرمان‌های مختلف برای گیم‌پلی در حالت PvP و PvE بوده است.

در همین راستا چندی پیش یک یوتیوبر به نام کریس ری گان در توییت خود گفت: «احمقانه خواهد بود اگر روزی معلوم شود که بودجه‌ی زیادی به ساخت یک کلون از بازی Overwatch اختصاص یافته است و نیمی از زمان توسعه را صرف ساخت آن کرده‌اند؛ درحالی‌که از قبل متوجه نشده‌اند این پروژه کارآمد نخواهد بود. آن‌ها مجبور شدند این نسخه‌ی Infinite را تنها در دو سال اخیر بسازند. این احتمالا دیوانگی است».

کاراکتر Halo Infinite در حال تیراندازی با اسنایپر

این توییت واکنش منفی و مخالفت جاستین رابی، مدیر ارشد بخش پژوهش تیم ساخت بازی Halo Infinite را به‌دنبال داشت. رابی در یک توییت اعلام کرد: «من روی توسعه‌ی بازی کار کردم و هیلو اینفینیت منتشر شده است. پس این‌جا نشت اطلاعاتی وجود ندارد. ما در حین کار روی توسعه‌ی بازی یک سری موارد را به‌صورت نمونه اولیه بررسی کردیم تا هرگز وقتی تلف نشود. اما نحوه‌ی بیان شدن آن بسیار نادرست است. بازی در زمان مقررشده در این چرخه‌ی طراحی قرار گرفت».

علاوه‌بر این موارد، جیسون شرایر از بلومبرگ در ردیت فاش کرد که ۳۴۳ اینداستریز در مقطعی طرح اولیه‌ی سیستم‌های مبتنی بر قهرمانان مختلف را برای بازی Halo Infinite در نظر داشته است. شرایر در این‌باره گفت: «این مطلب درواقع از مقاله‌ی من در اواخر سال گذشته حذف شد. بله، استودیو ۳۴۳ اینداستریز مدتی را صرف نمونه‌سازی اولیه از یک سیستم گیم‌پلی مبتنی بر قهرمان کرد. دقیقا به خاطر نمی‌آورم که آن‌ها چه زمانی به ساخت نسخه‌ی فعلی روی آوردند.

توییت منتشرشده در این‌باره به نظر اغراق‌آمیز است و مطالب آن اکثرا نادرست هستند. اما می‌توانم تأیید کنم که آن‌ها روی توسعه‌ی نمونه‌های اولیه مبتنی بر قهرمان کار می‌کردند. درواقع من فکر می‌کنم که نمونه اولیه‌ی هر دو حالت PVP و PVE ساخته شدند».

مسترچیف و اکو ۲۰۱۶ در Halo Infinite

جیسون شرایر در ادامه به توییت رابی پاسخ داد و با تایید گفته‌‌ی وی، اطلاعات نقل‌شده توسط کریس ری گان را «تا حد دروغ اغراق‌شده» دانست. در ادامه شرایر گفت: «افرادی که این موضوع را به‌عنوان دلیل خراب شدن بازی بازگو می‌کنند، درواقع تا حد دروغ اغراق کرده‌اند. همان‌طور که سال گذشته در مورد آن نوشتم، مشکلات ساخت بازی عموما به‌خاطر نبود دید منسجم، روش‌های منسوخ‌شده و سیستم پیمانکاری بود». همچنین شرایر در پاسخ سوالاتی پیرامون عدم برطرف‌سازی یا اجتناب از این مشکلات توسط استودیوی سازنده گفت که رفع مشکلات سیستمی واقعا دشوار است و به مانند تغییر یک سوئیچ نیست.

در حال حاضر، استودیوی ۳۴۳اینداستریز در حال آماده‌سازی فصل دوم بازی Halo Infinite تحت عنوان Lone Wolves است که در تاریخ ۱۳ اردیبهشت (۳ مه) امسال عرضه می‌شود. بازیکنان در این فصل به دو نقشه‌ی جدید به‌علاوه‌ی دو حالت تازه با اسامی Last Spartan Standing و Land Grab دسترسی خواهند داشت. همچنین در این فصل حالت King of the Hill دوباره در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرد. علاوه‌بر این اخبار رسمی، برخی شایعات به ساخت یک حالت بتل‌رویال با اسم رمز Tatanka توسط استودیوی Certain Affinity اشاره دارند که شاید در ماه ژوئن از آن رونمایی شود.

شما می‌توانید نظرات خود پیرامون این خبر را با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده