// چهار شنبه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۱

عرضه نرم افزار آپدیت دسته دوال سنس PS5 برای PC

شرکت سونی به‌صورت رسمی نرم‌افزاری را برای پلتفرم PC منتشر کرد که پس از نصب آن می‌توانید همواره کنترلر DualSense خود را با اتصال به کامپیوتر آپدیت کنید.

هر چند وقت یک بار می‌بینیم که شرکت Sony با یک آپدیت نرم‌افزاری جدید روی بهبود عملکرد دوال‌سنس، دسته‌ی کنسول پلی استیشن 5 کار می‌کند. هر مرتبه هم بازیکن برای نصب آپدیت باید دسته را با سیم به کنسول PS5 وصل کند. حالا سونی با انتشار یک نرم‌افزار که می‌توانیم آن را در سایت رسمی پلی استیشن دانلود کنیم، کاری کرده است که کاربرها بدون PS5 هم توانایی آپدیت کردن مداوم دوال‌سنس را داشته باشند. بعد از نصب این نرم‌افزار فقط کافی است که دسته را با سیم به کامپیوتر خود وصل کنید و سپس به‌سادگی سراغ آپدیت نرم‌افزاری آن بروید.

انجام این کار باعث می‌شود که اگر یک گیمر پلتفرم PC به تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی با دوال‌سنس علاقه دارد، همواره بتواند به بهترین شکل از‌‌ آن بهره ببرد. حتما می‌دانید که همین حالا نسخه‌ی کامپیوتر چندین و چند بازی به مانند نسخه‌ی پلی استیشن از قابلیت‌های دوال‌سنس پشتیبانی می‌کنند.

مار جهان مقابل کریتوس در نسخه PC بازی God of War سال ۲۰۱۸ میلادی

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که توجه سونی به کامپیوترهای شخصی طی چند سال اخیر افزایش پیدا کرد. بازی Helldivers، بازی !Guns Up، بازی Everybody's Gone to the Rapture، بازی Horizon Zero Dawn، بازی Predator: Hunting Grounds، بازی Days Gone و بازی God of War همگی انحصاری‌های کنسولی پلی استیشن هستند که توسط بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت Sony و تحت برند PlayStation PC LLC روی کامپیوترهای شخصی در دسترس گیمرها قرار گرفتند.

Uncharted: Legacy of Thieves Collection (شامل ریمستر بازی Uncharted 4: A Thief's End و ریمستر بازی Uncharted: The Lost Legacy) نیز در سال جاری میلادی برای پلتفرم PC عرضه می‌شود. تازه داده‌کاوی انجام‌شده در دیتابیس فروشگاه دیجیتالی Steam نشان می‌دهد که احتمالا بازی Sackboy: A Big Adventure پلی استیشن هم برای کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد.

پلی استیشن پلاس جدید شرکت سونی

باتوجه‌به اینکه هرمن هالست به‌عنوان رئیس استودیوهای پلی استیشن روی ادامه‌ی اولویت داشتن کنسول‌های پلی استیشن برای سونی موقع عرضه‌ی بازی‌ها تاکید داشت، خیلی‌ها انتظار ندارند که آثار مورد بحث به سرعت از کنسول به PC برسند. ولی روند طی‌شده نشان می‌دهد که احتمالا در سال‌های آتی تعداد قابل توجهی از بازی‌های متعلق به شرکت Sony مدتی پس از عرضه روی کنسول راه خود به پلتفرم PC را پیدا می‌کنند. اکنون صفحه PlayStation Studios در استیم فعال است و بیشتر از ۲۲۰ هزار دنبال‌کننده دارد. تازه نباید از یاد برد که استودیو Nixxes Software سونی به‌عنوان یک تیم حرفه‌ای در پورت بازی‌ها شناخته می‌شود.

ما می‌دانیم که پلی استیشن پلاس جدید با سه سطح اشتراک، چند هفته‌ی بعد فعال می‌شود. مشترک‌های بالاترین سطح PS Plus جدید که پلی استیشن پلاس پریمیوم نام دارد، در بسیاری از کشورها می‌توانند با اینترنت پرسرعت سراغ اجرای استریم‌محور ۱۰۰ها بازی کنسول‌های مختلف پلی استیشن روی کامپیوتر خود بروند. آن‌ها موقع بازی با پلی استیشن پلاس پریمیوم در پلتفرم PC از دوال‌شاک 4 و دوال‌سنس استفاده خواهند کرد. پس قطعا ترجیح می‌دهند که همواره بتوانند از کنترلر پلی استیشن 5 با آخرین آپدیت‌ها استفاده کنند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده