نویسنده: هومن فلاحی
// سه شنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۲

تمایل نویسنده سری پورتال به ساخت Portal 3

نویسنده دو بازی‌های پورتال و هف‌لایف از تمایل خود برای ساخت نسخه‌ي جدیدی از سری Portal می‌گوید.

روز گذشته و در جریان حضور در یک مصاحبه‌ی اینترنتی، اریک ولپاو از نویسنده‌های شناخته شده بازی‌های شرکت ولو اعلام کرد که او نیز مانند هواداران مایل است روزی دنباله‌ی جدیدی برای سری پورتال ساخته شود. به‌گفته‌ی ولپاو گذر زمان باعث بالا رفتن سن بسیاری از سازندگان نسخه های قبلی این مجموعه شده است و او امیدوار است تا قبل از اینکه برای ساخت این بازی بسیار پیر شود، بتواند روزی در ساخت پورتال 3 مشارکت داشته باشد.

ولپاو که در نوشتن دیگر بازی‌های ولو مانند دو اپیزود ابتدایی بازی Half-Life 2 و Left 4 Dead و همچنین بازی Psychonauts نیز همکاری داشته است، از سال ۲۰۱۷ از سمت خود در ولو استعفا داده است. ولپاو در آن زمان دلیل این تصمیم را همکاری در ساخت بازی Psychonauts 2 استودیوی دابل فاین اعلام کرده بود. هرچند همکاری ولپاو و سازندگان آن بازی به نتیجه نرسید و او از سال ۲۰۱۹ برای به پایان رساندن نوشتن داستان بازی واقعیت مجازی Half-Life Alyx و دیگر پروژه‌های داستانی به‌صورت پاره وقت بار دیگر با ولو قرارداد بسته است.

پورتال

ولپاو که روز گذشته مهمان قسمت جدید پادکست اینترنتی Kiwi Talkz بود، ضمن اعلام تمایل خود برای ساخت نسخه‌ی جدیدی از مجموعه‌ی پورتال، به دشواری‌های ساخت چنین پروژه‌ای اشاره کرد. به‌گفته‌ی ولپاو، ولو در حال حاضر چیزی در حدود ۳۰۰ کارمند دارد و همه‌ی آن‌ها مشغول کار روی پروژه های مختلف هستند. بسیاری از این افراد در قالب گروه‌های متفاوتی مثل تیم پشتیبانی فنی و مالی پلتفرم استیم، تیم‌های امور حقوقی تقسیم شده‌اند و دیگر افراد نیز به توسعه‌ی محتوای بازی‌های آنلاین و پرطرفدار این شرکت مانند دوتا 2 و مجموعه‌ی کانتر استرایک می‌پردازند.

به‌گفته‌ی ولپاو این امکان وجود دارد که ولو تیمی ۷۵ نفره از این افراد را برای ساخت Portal 3 اختصاص دهد، اما هزینه فرصت جدا کردن این توسعه‌دهندگان از دیگر بازی‌های در حال ساخت باعث شده است تا ولو تا امروز نسبت به شروع ساخت این پروژه تردید داشته باشد.

ولپا در ادامه ضمن تایید نظر میزبان برنامه درباره پول‌ساز بودن ساخت نسخه‌ای جدیدی از فرانچایزهای قدیمی و محبوب این شرکت می‌گوید:«مشکل اصلی اینجا است که شما پول زیادی از این کار به‌دست می‌آوید، ولی آیا این مبلغ [برای ولو] به اندازه‌ی درآمد Counter-Strike: GO است یا خیر؟»

ولپا در ادامه و با شوخی خطاب به گیب نویل، بنیان‌گذار شرکت ولو می‌گوید که شاید نیازی نیست تا همه‌ی بازی‌های به اندازه‌ی کانتر استرایک درآمدزا باشند. البته به‌تازگی ولپاو در ساخت یک بازی جدید مرتبط با سری پورتال همکاری داشته است. 

بازی کوتاه Aperture Desk Job که در جهان مجموعه‌ی پورتال اتفاق می‌افتد، یک تجربه‌ی تعاملی کوتاه است که برای معرفی ویژگی‌های سخت‌افزاری و کنترلی رایانه‌ی قابل حمل استیم دک ساخته شده است. بسیاری از هواداران امیدوار هستند که ساخت یک بازی جدید از این مجموعه روی Source 2، موتور گرافیکی جدید ولو که سال‌ها برای ساخت آن زمان صرف شده است، می‌تواند نشان‌دهنده‌ی برنامه‌های ولو برای ساخت دنباله‌های جدید از این سری محبوب باشد.

برای حالا اما گیمرهایی که تاکنون بازی Portal 2 را تجربه نکرده‌اند، می‌تواند منتظر انتشار کالکشن دو بازی پورتال و پورتال ۲ برای کنسول نینتندو سوییچ در سال جاری باشند. شما همچنین می‌توانید به پرونده اختصاصی زومجی از داستان بازی های پورتال نگاهی بیندازید.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده