نویسنده: هومن فلاحی
// سه شنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۷

اطلاعات جدید از ریمستر غیر رسمی بازی Metroid Prime

یک ماد فوق‌العاده که توسط طرفدارها ساخته می‌شود، امکان تجربه‌ی بازی کلاسیک Metroid Prime به‌صورت 4K را فراهم می‌کند.

سال گذشته گزارش‌هایی از ساخت یک ماد غیررسمی برای بازی محبوب متروید پرایم منتشر شد که از اشتیاق یک گروه از طرفداران این بازی برای فراهم کردن امکان تجربه‌ی آن روی پی‌سی خبر می‌داد. حالا به‌نظر می‌رسد فاز اول توسعه‌ی این ماد بزرگ به پایان رسیده است و کاربران از همین حالا می‌توانند به تجربه‌ی مرحله‌ی ایستگاه فضایی بازی بپردازند.

این ماد از یکی از نسخه‌های نرم‌افزار امولاتور مشهور دلفین استفاده می‌کند که برای شبیه‌ساز کنسول‌های قدیمی نینتندو به‌کار می‌رود. تیم AetherLabs از گروه هواداری Samus Prime به‌عنوان توسعه‌دهندگان این نسخه ریمستر معرفی شده‌اند. شما می‌توانید فاز اول این ماد را از صفحه گیت‌‌هاب گروه AetherPrimus دریافت کنید.

کاراکتر ساموس آران از بازی Metroid

به‌گفته‌ی سازندگان این پروژه که MPR نام دارد، این ماد از هیچ‌یک از داده‌ها و فایل‌های نسخه‌ اصلی بازی متروید پرایم که تحت مالکیت قانونی نینتندو قرار دارند، استفاده نمی‌کند. به همین دلیل بازیکنانی که مایل به تجربه‌ی این نسخه از بازی باشند، باید از کپی شخصی خود از بازی قانونی Metroid Prime که روی کنسول‌های گیم‌کیوب و بازی Metroid Prime Trilogy که روی کنسول Nintendo Wii در دسترس قرار دارد، استفاده کنند.

این مسئله برای جلوگیری از اقدام قانونی نینتندو علیه سازندگان این ماد انجام شده است. از نظر قانونی این پروژه تنها به شبیه‌سازی و بهبود اجرای فایل‌های این بازی می‌پردازد و بند مشخصی از قوانین شرایط استفاده‌ از بازی Metroid Prime که توسط نینتندو تنظیم شده، در این پروژه نقض نمی‌شود.

با کمک این ماد، هواداران Metroid Prime می‌توانند اولین ماجراجویی سه‌بعدی و اول‌شخص سموس آران را با ویژگی‌های بهبودیافته تجربه کنند. این ماد از از ویژگی‌هایی مانند وضوح تصویر 4K و نرخ فریم ۶۰، ورودی ماوس و کیبورد، تکسچرها و فایل‌های صوتی HD، نوار تنظیم درجه‌ی Field of View و کنترل دوربین با دو جوی‌استیک پشتیبانی می‌کند. همچنین به‌گفته‌ی سازندگان ماد، تعدادی از امکانات بازی که در نسخه‌ی Wii بازی غیرفعال شده بودند، در این ریمستر در دسترس هستند. آن‌ها همچنین به بهود رنگ‌‌آمیزی و ساختار کلی رابط کاربری بازی پرداختند تا بازیکنان تجربه‌ی مدرن‌تر و بهتری از این بازی داشته باشند. شما می‌توانید تریلر معرفی ریمستر غیررسمی متروید پرایم را در ادامه تماشا کنید.

دانلود از آپارات

علاوه‌بر این پروژه، شایعات زیادی درخصوص برنامه‌های نینتندو برای تولید ریمستر رسمی سه بازی Metroid Prime در ماه‌های اخیر به گوش می‌رسد. امیلی راجرز، یکی از اینسایدرهای شناخته‌شده‌ی پلتفرم نینتندو در نوامبر گذشته از به پایان رسیدن مراحل ساخت نسخه‌ی ریمستر بازی Metroid Prime خبر داد. براساس ادعای راجرز، نینتندو ساخت این نسخه ریمستر را به‌مناسب سالگرد بیست سالگی این بازی ترتیب داده است و در زمان نامشخصی از سال ۲۰۲۲ می‌توانیم منتظر معرفی رسمی آن باشیم. براساس این گزارش، نینتندو ساخت ریمستر دو بازی بعدی این سه‌گانه را نیز در برنامه دارد، اما در حال حاضر اطلاعات بیشتری از وضعیت فعلی این پروژه‌ها در دسترس نیست.

جف گراب، خبرنگار مشهور وب‌سایت GamesBeat نیز در ماه اکتبر این اطلاعات را تایید کرد. به‌گفته‌ی گراب، ریمستر بازی متروید پرایم از سال‌ها پیش در استودیوهای داخلی نینتندو در دست توسعه بوده است و بنابراین انتظار عرضه‌ی آن در ماه‌های پایانس سال ۲۰۲۲ چندان غیرمنطقی به‌نظر نمی‌رسد. علاوه‌بر گراب و راجرز، منابع ناشناس وب‌سایت Video Games Chronicle نیز صحت این اخبار را تایید کرده‌اند.

والپیپیری از سه‌گانه Metroid Prime

انتشار ریمسترهای رسمی و غیررسمی بازی متروید پرایم در یک سال می‌تواند بحث‌های زیادی در مورد مقایسه این دو پروژه را در میان جوامع هواداری مجموعه‌ی متروید ایجاد کند. البته باید توجه داشت که پروژه‌ی در دست ساخت نینتندو، برای اجرا روی سخت‌افزار محدود نینتندو سوییچ در نظر گرفته شده است و بسیاری از بهبودها و تکسچرهای گرافیکی 4K ماد MPR روی این سخت‌افزار قابل اجرا نخواهد بود. البته بسیاری از این مقایسه‌ها، به قیمت تعیین‌شده از سوی نینتندو برای نسخه‌ی ریمستر Metroid Prime بستگی خواهد داشت.

این نخستین باری نیست که دو نسخه‌ی مدرن شده از یک بازی کلاسیک ژاپنی در فاصله‌ی نسبتا نزدیک به هم عرضه می‌شوند. در ماه فوریه شاهد عرضه‌ی پروژه‌ی ریمستر Resident Evil 4 HD بودیم که توسط گروهی از هواداران سرسخت این بازی ساخته شده است. این پروژه که در حدود هشت سال در دست ساخت بوده است، به بازسازی تقریبا تمامی جنبه‌ها و بخش‌های مختلف بازی RE4 می‌پردازد. حالا باید ببینیم این بازی نیز در مقایسه با نسخه‌ی ریمیک رسمی بازی Resident Evil 4 که براساس گزارش‌ها در سال ۲۰۲۲ معرفی می‌شود، چگونه به نظر می‌رسد.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده