نویسنده: حسن اکرامی
// جمعه, ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۷

شایعه: ریمیک Resident Evil 4 ترسناک‌تر از بازی اصلی است

اطلاعاتی از روند توسعه‌ی نسخه‌ی ریمیک بازی Resident Evil 4 منتشر شده‌اند که به احتمال معرفی این اثر توسط کپکام در هفته‌های آینده اشاره دارند.

ریمیک بازی Resident Evil 4 می‌تواند برای طرفداران سبک وحشت هیجان‌انگیز باشد. براساس گزارش جدید رسانه Fanbyte ظاهرا این اثر ترسناک‌تر از نسخه‌ی اصلی خواهد بود و بخش داستانی شخصیت ایدا (Ada) را گسترش خواهد داد. در اخبار بازی تاکنون گزارش‌های زیادی در مورد ساخت این اثر منتشر شده‌اند. باتوجه‌به محبوبیت سری رزیدنت ایول و موفقیت تجاری کپکام از ریمیک بازی Resident Evil 2 و ریمیک بازی Resident Evil 3، عرضه‌ی ریمیک بازی Resident Evil 4 منطقی به نظر می‌رسد. هرچند شرکت Capcom هنوز در دست تولید بودن آن را به‌صورت رسمی تایید نکرده است.

سازندگان اصلی ریمیک بازی Resident Evil 4 افرادی هستند که در شرکت کپکام موفق به ساخت ریمیک بازی Resident Evil 2 شدند

براساس گزارش‌های قبلی می‌دانیم که در ابتدا استودیو M-Two، سازنده‌ی ریمیک Resident Evil 3 مدیریت پروژه‌ی بازسازی نسخه‌ی چهارم را به‌دست داشت. اما باتوجه‌به عملکرد نه چندان خوب ریمیک Resident Evil 3 و بعضی از بازخوردهای منفی، شرکت کپکام روند توسعه‌ی ریمیک نسخه‌ی چهارم را به تیم‌ داخلی و اصلی خود سپرد.

به‌تازگی Imran Khan، ژورنالیست شناخته‌شده‌ی رسانه Fanbyte با انتشار گزارش توضیح داد که به‌گفته‌ی برخی منابع نزدیک به پروژه‌ی ریمیک رزیدنت ایول 4، تیم داخلی شرکت کپکام روند توسعه را به‌دست گرفت و استودیو M-Two تبدیل به پشتیبان آن‌ها شده است. او ادعا می‌کند که بسیاری از تلاش‌های استودیوی بازی‌سازی M-Two برای توسعه‌ی ریمیک نسخه‌ی چهارم روی پیشرفت پروژه تاثیر داشتند و برخلاف شایعه‌های قبلی، کل فرایند توسعه‌ی بازی از ابتدا آغاز نشده است.

در این گزارش جدید ادعا شده است که شرکت کپکام به‌جای یک بازسازی بسیار دقیق و مطابق با نسخه‌ی اصلی، سراغ ایجاد برخی از تغییرات در داستان و دیالوگ‌های بازی رفت. به نظر می‌رسد هدف شرکت کپکام از این تغییرات، ایجاد یک تجربه‌ی به مراتب ترسناک‌تر و تاریک‌تر از نسخه‌ی اصلی و مشابه با نسخه‌های اخیر سری رزیدنت ایول باشد.

لیان اسکات کندی مشغول قدم زدن در قبرستان با تفنگ در بازی Resident Evil 4

یکی از تغییرات ذکرشده در گزارش رسانه Fanbyte به بخش افتتاحیه‌ی بازی رزیدنت ایول 4 مربوط می‌شود؛ جایی که قهرمان داستان یعنی لیان اس. کندی به دهکده‌‌ی نفرین‌شده می‌رسد و باید با جمعیتی از انسان‌های آلوده به مبارزه بپردازد. در نسخه‌ی اصلی این اتفاق در طول روز رخ می‌دهد؛ وقتی که لیان وارد خانه می‌شود و عکس دختر رئیس جمهور را به اولین دشمن نشان می‌دهد. حالا طبق گزارش، در نسخه‌ی ریمیک این بخش افتتاحیه و مبارزات نفسگیر آن در طول شب رخ خواهد داد. همچنین بخش زیادی از وقایع داستان بازی نیز قرار است در تاریکی شب رخ دهد. سازندگان می‌خواهند که ریمیک Resident Evil 4 ترسناک‌تر از بازی اصلی باشد.

در نسخه‌ی ریمیک می‌توان انتظار نقش بسیار کلیدی برای شخصیت‌های فرعی و پررنگ‌تر شدن آن‌ها در داستان را داشت. به نظر می‌رسد محتویات داستانی مربوط‌به شخصیت Ada Wong نیز گسترده‌تر از نسخه‌ی اصلی خواهند بود. احتمالا شرکت کپکام قصد دارد علاوه‌بر محتویات مربوط‌به Ada Wong در نسخه‌ی اصلی رزیدنت ایول 4، بخش Assignment: Ada و کمپین Separate Ways را که برای نخستین بار در نسخه‌ی پلی استیشن 2 بازی از آن رونمایی شد، به‌صورت یک بخش واحد در داستان نسخه‌ی ریمیک قرار دهد یا آن را پس از عرضه به‌صورت بسته‌ی الحاقی در اختیار بازیکنان بگذارد.

لیان اس. کندی در ریمیک بازی رزیدنت ایول 2 شرکت کپکام

نکته‌ی جالب گزارش به استفاده‌ی شرکت کپکام از محتویات نسخه‌ی بتا و حذف‌شده‌ی بازی رزیدنت ایول 4 مربوط می‌شود. درواقع کپکام قصد دارد از ایده‌ها و مفاهیمی که تنها در نسخه‌ی نمایشی و بتای بسیار ترسناک رزیدنت ایول 4 استفاده شدند و هرگز به بازی اصلی راه نیافتند، استفاده کند. در یکی از نسخه‌های بتا، طرفداران شاهد مبارزه‌ی لئون با موجودات ترسناکی مثل اشباح سیاه و عروسک‌های نفرین شده در یک قلعه بودند که این محتویات از نسخه‌ی اصلی حذف شدند.

درنهایت رسانه Fanbyte در گزارش خود به رد شایعه‌های مربوط‌به حضور شخصیت آلبرت وسکر در نسخه‌ی ریمیک رزیدنت ایول 4 پرداخت و کانسپت آرت‌های لورفته را مربوط‌به یک نسخه‌ی لغوشده از سری رزیدنت اویل دانست. باتوجه‌به این گزارش احتمالا شرکت کپکام در اوایل سال جاری میلادی به معرفی نسخه‌ی ریمیک رزیدنت ایول 4 می‌پردازد و پس از آن شروع به تبلیغات و بازاریابی مفصل برای محصول جدید خود می‌کند. درهرصورت باید توجه داشت که تمامی موارد ذکرشده در این گزارش غیررسمی هستند و باید تا انتشار اخبار رسمی از سوی کپکام منتظر بمانیم.

برای دریافت اخبار بیشتر در مورد بازی Resident Evil 4 Remake کپکام با زومجی همراه باشید. شما می‌توانید نظرات خود را در مورد این اثر و جدیدترین اخبار بازی با ما به اشتراک گذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده