تاثیر مثبت فناوری Eye-Tracking روی افزایش فریم ریت و رزولوشن در PS VR2

دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
هدست واقعیت مجازی PlayStation VR2
برندن واکر از تیم سازنده‌ی بازی واقعیت مجازی Moss: Book 2 به‌تازگی توضیح داد که چرا پلی استیشن وی آر 2 برای بازی‌سازها بسیار بهتر از اولین PS VR خواهد بود.
تبلیغات

طی چندین و چند هفته‌ی اخیر، بارها در جدیدترین اخبار بازی شاهد مورد ستایش قرار گرفتن هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر 2 شرکت سونی از سوی بازی‌سازها بودیم. حالا برندن واکر به‌عنوان یکی از مهندس‌های اصلی استودیو Polyarc که با سری بازی Moss شناخته می‌شود، سراغ صحبت در این رابطه رفته است. او برای توضیح اهمیت یکی از قابلیت‌های PS VR2 اول در رابطه با محدودیت‌های نخستین PS VR صحبت کرد.

واکر می‌گوید: «بازی‌سازها موقع ساخت بازی برای PS VR بخش قابل توجهی از قدرت پردازشی را خرج قرار دادن جزئیات در نقاطی از تصویر می‌کنند که آن‌چنان نیازی به این جزئیات ندارند». او این‌جا مشغول اشاره به عدم پشتیبانی PS VR از تکنولوژی Foveated rendering است. PS VR2 از این فناوری بهره می‌برد تا استفاده‌ی بهینه و مفید از قدرت پردازش گرافیکی کنسول PS5 داشته باشد.

این بازی‌ساز توضیح داد که چشم انسان فقط می‌تواند در هر لحظه روی بخشی نسبتا کوچک از کل تصویر ایجادشده توسط بازی تمرکز کند. باتوجه‌به همین نکته، تکنولوژی Eye-Tracking هدست واقعیت مجازی PlayStation VR2 به بازی‌سازها اجازه می‌دهد که همواره اولویت پردازش گرافیکی روی قرارگیری جزئیات در نقاط درست باشد. در نتیجه هم فریم‌ریت افزایش پیدا می‌کند و هم رزولوشن تصویر بالا می‌رود. چون دستگاه مدام بیشترین جزئیات تصویری را فقط در نقطه‌ای قرار می‌دهد که چشم کاربر به آن دوخته شده است.

تصویر هدست PSVR2 و کنترلرهای PS VR2 Sense از نمای بالا

این مهندس باور دارد که تمرکز PS VR2 روی پلی استیشن 5 و بهره‌برداری آن از تکنولوژی‌های Eye-Tracking و Foveated rendering، طول عمر هدست واقعیت مجازی جدید شرکت Sony را افزایش خواهد داد. در ادامه‌ی توضیحات برندن واکر می‌خوانیم: «سونی هوشمند بود که برای پلی استیشن وی آر 2 به سمت این کنسول رفت. شما این سخت‌افزار را تا مدت‌ها خواهید داشت. بعد برای اینکه هدست بیشترین طول عمر را داشته باشد و حداکثر استفاده را بتوان از آن داشت، شما به استفاده‌ی بهینه از قدرت [پردازشی] در هر جای ممکن احتیاج دارید».

به‌تازگی مشخص شد که براساس اطلاعات ثبت‌شده در لینکدین ظاهرا سازندگان Firewall Zero Hour مشغول کار روی یک بازی جدید معرفی‌نشده برای پلی استیشن وی آر 2 هستند. در همین حین می‌دانیم که بازی Horizon Call of the Mountain استودیو گوریلا و استودیو Firesprite، بازی Firmament استودیو Cyan، یک بازی از استودیو Coatsink، چند بازی از استودیو nDreams، بازی Runner استودیو Truant Pixel، بازی Low-Fi استودیو IrisVR و بازی Samurai Slaughter House استودیو Tab Games از آثار در حال ساخت برای PS VR2 به شمار می‌آیند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات