// جمعه, ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۸

توضیح پایان مبهم مانکی آیلند ۲ در بازی Return to Monkey Island

Return to Monkey Island حدود ۳۰ سال بعد از عرضه‌ی Monkey Island 2: LeChuck's Revenge بالاخره به طرفدارها خواهد گفت که دقیقا چه اتفاقی در پایان آن بازی رخ داد.

در جدیدترین اخبار بازی مشخص شد که بازی Return to Monkey Island پایان مبهم بازی Monkey Island 2: LeChuck's Revenge را توضیح خواهد داد. ران گیلبرت و دیو گراسمن که کارهای کارگردانی و نویسندگی دو بازی نخست مجموعه‌ی مانکی آیلند را انجام دادند، اکنون مشغول ساخت Return to Monkey Island هستند؛ درحالی‌که ۳۲ سال از عرضه‌ی اولین بازی مانکی آیلند می‌گذرد.

بازی Return to Monkey Island در اصل ششمین بازی Monkey Island به شمار می‌آید. بااین‌حال به‌صورت رسمی می‌دانیم که اثر مورد بحث از لحاظ داستانی بعد از The Secret of Monkey Island و Monkey Island 2: LeChuck's Revenge، دو قسمت نخست مجموعه قرار می‌گیرد. پس هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد که سازندگان اولین بازی‌های مانکی آیلند می‌خواهند بالاخره پرسش‌های طرفدارهای قدیمی راجع به پایان مانکی آیلند ۲ را پاسخ دهند.

(از این‌جا به بعد خبر، بخش‌هایی از داستان بازی Monkey Island 2 را اسپویل می‌کند)

جزیره Melee در سری بازی مانکی آیلند

گایبراش تریپوود به‌عنوان پروتاگونیست بازی در پایان مانکی آیلند 2 داخل یک اتاق کوچک روبه‌روی لچاک، دزد دریایی شرور قرار می‌گیرد. لچاک زمانی‌که ظاهرا به آستانه‌ی مرگ رسیده، از گایبراش می‌خواهد که ماسک او را از روی صورت بردارد. پس از برداشته شدن ماسک هم گیمر می‌فهمد که لچاک در حقیقت چاکی، برادر گایبراش تریپوود است.

یک کارگر وارد قدم به اتاق می‌گذارد و به آن‌ها می‌گوید که نباید در آن مکان حضور داشته باشند. وقتی دو برادر از آن‌جا خارج می‌شوند، بازیکن آن‌ها را در یک پارک تفریحی می‌بیند؛ درحالی‌که هر دو کودک شده‌اند. والدین شخصیت‌ها از راه می‌رسند و با آن‌ها صحبت می‌کنند. وقتی برادرها همراه‌با پدر و مادر خود به سمت راست تصویر می‌روند، ناگهان چاکی با چشم‌های سرخ به گیمر نگاه می‌اندازد. بازی همین‌جا به پایان می‌رسد.

بازی The Curse of Monkey Island، بازی Escape from Monkey Island و بازی Tales of Monkey Island به‌عنوان قسمت‌های سوم تا پنجم هرگز این پایان‌بندی را توضیح ندادند و به ماجراجویی‌های دیگری پرداختند. زیرا توسط بازی‌سازهای دیگری ساخته شدند.

یک اسکرین شات از بازی Return to Monkey Island استودیو Terrible Toybox

ران گیلبرت تایید کرد که بازی Return to Monkey Island دقیقا همان‌جایی شروع می‌شود که بازی Monkey Island 2: LeChuck's Revenge به اتمام رسید؛ داخل همان پارک تفریحی. او اهمیت زیادی به شروع دنباله از همان نقطه می‌داد. وی در ادامه گفت: «من نمی‌خواهم به همه‌ی جزئیات را فاش کنم، اما بازی را از آن‌جا شروع می‌کنیم. سپس همان‌طور که از ما انتظار دارید، داستان‌گویی با پیچش‌های عجیب جلو خواهد رفت».

در همین حین تایید شد که جزیره Mêlée را در بازی Return to Monkey Island خواهیم دید؛ جزیره‌ای که تقریبا نیمی از مدت‌زمان تجربه‌ی بازی The Secret of Monkey Island را در آن سپری کردیم.

دیوالور دیجیتال و Lucasfilm Games برای عرضه‌ی این بازی جدید استودیو Terrible Toybox با یکدیگر همکاری می‌کنند. هنوز تاریخ عرضه‌ی دقیق و فهرست رسمی پلتفرم‌های مقصد بازی Return to Monkey Island اعلام نشده است. البته خوش‌بختانه خبر داریم که ساخت محصول نام‌برده حدود دو سال قبل کلید خورد و پیش از پایان سال ۲۰۲۲ به مجموعه‌ی مانکی آیلند بازمی‌گردیم.

توجه فراوان به دو قسمت نخست مجموعه سبب نمی‌شود که بازی‌های سوم تا پنجم مانکی آیلند مورد بی‌مهری شدید و جدی سازندگان قرار بگیرند. زیرا گیلبرت مدتی قبل گفت که دقت فراوانی به داستان کلی مجموعه دارد و حتی بازیکن‌ها شخصیت موری (Murray) از بازی The Curse of Monkey Island را در بازی Return to Monkey Island ملاقات خواهند کرد. این وسط اگر شناختی از سری بازی مورد بحث ندارید و واکنش‌های مثبت طرفدارها به در دست ساخت بودن Return to Monkey Island توجه شما را به مجموعه جلب کرده است، شاید مایل به مطالعه‌ی «آخر هفته چی بازی کنیم: از مانکی آیلند تا تجربه‌ای تاکتیکی» باشید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده