نویسنده: هومن فلاحی
// دوشنبه, ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۸

احتمال ساخت ریمیک بازی Final Fantasy 9

پس از معرفی Kingdom Hearts 4 به‌نظر می‌رسد که احتمال انتشار نسخه‌ی ریمیک بازی Final Fantasy 9 در آینده نیز وجود دارد.

روز گذشته و در جریان برگزاری رویداد جشن ۲۰ سالگی سری کینگدام هارتز در ژاپن، شاهد معرفی بازی Kingdom Hearts 4 بودیم. حالا بسیاری از هواداران معتقدند این معرفی، تولید ریمیک فاینال فانتزی 9 را محتمل‌تر کرده است. براساس فهرست فاش‌شده از دیتابیس GeForce NOW انویدیا که سال گذشته جنجال های زیادی را برپا کرده بود، اسکوئر انیکس ساخت یک نسخه‌ی بازسازی شده از بازی کلاسیک فاینال فانتزی ۹ را در برنامه دارد. تقریبا تمامی پروژه‌های موجود در این فهرست که مربوط‌به شرکت اسکوئر انیکس هستند، طی چند ماه گذشته به‌نوعی معرفی و تایید شده‌اند؛ از جمله Kingdom Hearts 4 که رونمایی آن به‌تازگی طرفدارها را خوشحال کرد.

نسخه‌ی کامپیوتر فاینال فانتزی 7 ریمیک یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های این فهرست بود که حالا از انتشار آن‌ها برای پلتفرم PC اطمینان داریم. ریمستر بازی Chrono Cross و ریمیک بازی Final Fantasy Tactics نیز از دیگر اسامی این لیک بودند که هفته‌ی گذشته شاهد انتشار بازی اول و ثبت نشان تجاری Tactics Ogre Reborn برای بازی دوم بودیم.

یک پروژه‌ی دیگر با اسم Tomb Raider Anniversary نیز در این فهرست وجود دارد که هنوز اخبار بیشتری از آن منتشر نشده است. به‌طور کلی صحیح بودن اطلاعات بازی‌های دیگر فهرست و معرفی رسمی چهارمین قسمت از مجموعه بازی Kingdom Hearts در روز گذشته باعث شد تا احتمال بازسازی بازی پرطرفدار Final Fantasy 9 افزایش پیدا کند.

پیش از این و در هنگام لو رفتن فهرست بازی های دیتابیس GeForce NOW، انویدیا قرارگیری اسامی بسیاری از پروژه‌ها در آن را حاصل گمانه‌زنی و پیش‌بینی‌ خوانده بود. این شرکت در آن زمان اعلام کرد که ثبت نام بسیاری از این بازی‌ها تنها برای تست‌های داخلی به کار می‌رود. هرچند حالا با گذشت حدود ۸ ماه به نظر می‌رسد که بسیاری از بازی‌های معرفی‌نشده‌ در آن زمان مانند نسخه‌ی کامپیوتر بازی‌های انحصاری God of War و کالکشن Uncharted: Legacy of Thieves واقعیت دارند. بنابراین انتظار می‌رود که طی ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری درخصوص بازی‌های معرفی‌نشده‌ی دیگر این فهرست کسب کنیم.

جز کوردن از ویندوز سنترال می‌گوید که بسیاری از نام‌های حاضر در این فهرست که مایکروسافت را به‌عنوان ناشر دارند، در حقیقت اسامی رمز پروژه‌های در دست ساخت Xbox Game Studios هستند. براساس گزارش‌های منتشرشده، پروژه Oxide یک بازی مدیریت شهرسازی است که برای عرضه روی کنسول‌های نسل ۹ ایکس باکس و سرویس گیم‌پس در نظر گرفته شده است.

از دیگر اسامی حاضر در فهرست می‌توان به پروژه Typhoon اشاره کرد که به نظر می‌آید همان بازی انحصاری جهان-باز Contraband است که Avalanche Studios وظیفه‌ی ساخت آن را بر عهده دارد. همچنین می‌دانیم که پروژه Woodstock به سری Forza مربوط می‌شود. همچنین نام Gears 6 نیز در این فهرست به چشم می‌خورد که البته براساس گزارش های منتشرشده، زمان زیادی با انتشار آن فاصله داریم.

بازی Final Fantasy IX که در سال ۲۰۰۰ برای کنسول پلی استیشن ۲ منتشر شد، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تاریخ این مجموعه به حساب می‌آید. بازیکنان در نقش Zidane Tribal با دزدیدن شاهزاده‌ی سرزمین Alexandria وارد ماجراهایی پیچیده از جنگ‌ در سرزمین‌های Gaia می‌شوند. براساس نظرسنجی های رسمی صورت‌گرفته در ژاپن، هواداران سری فاینال فانتزی، Final Fantasy 9 را چهارمین بازی برتر بین تمامی نسخه‌های این مجموعه می‌دانند. بسیاری از منتقدها نیز این اثر را یکی از بهترین تجربه‌های بازی‌های نقش‌آفرینی ژاپنی (JRPG) و از داستان‌های ماندگار روایت‌شده در صنعت بازی‌های ویدیویی به شمار می‌آورند.

مدتی پیش نیز شاهد معرفی سریال تلویزیونی کارتونی Final Fantasy IX توسط اسکوئر انیکس بودیم که به‌تازگی مراحل ساخت آن با همکاری تیم انیمیشن‌سازی فرانسوی Cyber Group آغاز شده است.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده