نویسنده: هومن فلاحی
// جمعه, ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۷

LEGO Star Wars جدید رکورد بازیکنان همزمان بازی های لگو را شکست

با انتشار بازی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga رکورد بازیکنان همزمان بازی‌های لگو روی پلتفرم استیم شکسته شده است.

کمتر از یک هفته از انتشار بازی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga می‌گذرد و به‌نظر می‌رسد این بازی از همین حالا می‌تواند دارنده‌ی لقب موفق‌ترین بازی ویدیویی لگو در پلتفرم PC باشد. این بازی که با موتور گرافیکی جدید استودیو Traveller’s Tales با نام NTT ساخته شده است، اقتباس لگویی از اتفاقات و محیط‌های ۹ فیلم اصلی جنگ ستارگان را تقدیم هواداران کهکشان خیلی خیلی دور می‌کند.

براساس اطلاعات قرارگرفته روی دیتابیس SteamDB که آمار بازیکن‌ها و قیمت‌گذاری بازی‌های پلتفرم استیم را زیر نظر دارد، تنها یک روز پس از عرضه، بیش از ۸۲ هزار کاربر به‌صورت همزمان در حال تجربه‌ی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga بوده‌اند. این تعداد کاربر، این بازی را از نظر تعداد گیمرهای همزمان روی پلتفرم استیم درکنار بازی‌های محبوبی مانند Team Fortress 2 و Rainbow Six Siege قرار می‌دهد.

این بیشترین میزان کاربر همزمان برای بازی‌های لگویی در پلتفرم استیم به حساب می‌آید. رکورد قبل توسط بازی Lego Marvel Super Heroes در سال ۲۰۱۳ ثبت شد که در آن زمان توانست به حدود ۶ هزار کاربر برسد. بنابراین رکورد جدید ثبت‌شده توسط بازی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga بیش از ۱۲۰۰ درصد بیشتر از رکورد قبلی است و یک دستاورد خارق‌العاده برای ویدیوگیم‌های LEGO به شمار می‌آید.

شخصیت‌های دنیای جنگ ستارگان روی کاور بازی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga

موفقیت‌های تجاری و بازخورد مثبت منقدین و هواداران به The Skywalker Saga می‌تواند امیدبخش این باشد که در آینده بازی‌های بزرگ‌تری از دیگر مجموعه‌های سینمایی و کمیک‌بوکی نیز با همکاری برند لگو ساخته شوند. از سوی دیگر گزارش‌های منتشرشده از پشت‌پرده‌ی روابط استودیو Traveller’s Tales و مدیران شرکت لگو در حال حاضر نگران کننده به‌نظر می‌رسد.

روز گذشته شاهد خبر همکاری برند لگو با اپیک گیمز برای ساخت تجربه‌های منحصربه‌فردی برای کودکان و نوجوانان در بستر دنیای مجازی متاورس بودیم. این همکاری بخشی از استراتژی جدید شرکت The Lego Group برای ساخت بازی‌های آنلاین و جلب توجه مخاطبان کم‌سن‌وسال بازی‌هایی مانند روبلاکس و فورتنایت به حساب می‌آید.

به‌هر حال باید منتظر بمانیم و بمانیم که آیا موفقیت‌های چشم‌گیر حماسه‌ی اسکای‌واکر در دنیای لگو می‌تواند به بازی‌های باکیفیت بیشتری از برندهای محبوب صنعت سرگرمی منجر شود یا خیر. براساس شایعات منتشر شده، Traveller’s Tales طبق قرارداد فعلی، یک بازی لگویی دیگر در برنامه‌ی ساخت دارد که هنوز اطلاعاتی از زمان معرفی آن در دسترس نیست.

بازی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga درحال حاضر برای پلتفرم‌های ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، پی‌سی و نینتندو سوییچ در دسترس است. همچنین بازیکنان می‌توانند با خریداری نسخه‌ی دیلاکس ادیشن بازی، به ۷ بسته‌الحاقی که در آینده منتشر می‌شود دسترسی داشته باشند.

بسته‌های الحاقی LEGO Star Wars جدید شخصیت های قابل بازی متفاوتی از آثاری مانند سریال مندلورین، فیلم‌های سولو و روگ وان، شخصیت‌های کلاسیک اولین فیلم مجموعه و انیمیشن سریالی The Bad Batch را در دسترس بازیکنان قرار می‌دهند. خریدارهای نسخه‌ی فیزیکی The Skywalker Saga Deluxe Edition نیز اکشن فیگور کوچکی از لوک اسکای‌واکر به همراه Blue Milk را دریافت خواهند کرد.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده