نویسنده: هومن فلاحی
// چهار شنبه, ۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۳

شایعه: توافق لگو و 2K Games برای ساخت بازی‌ های ورزشی جدید

طبق شایعات منتشر شده، استودیوهای بازی‌سازی 2K برای ساخت تعدادی بازی ورزشی جدید با Lego همکاری خواهند کرد.

طبق گزارش اختصاصی Video Games Chronicle، شرکت سازنده بازی‌های NBA 2K قراردادی با مجموعه بزرگ اسباب‌بازی‌سازی لگو امضا کرده است که به 2K Games این امکان را می‌دهد که ساخت بازی‌های جدیدی در دنیای محبوب لگو را آغاز کند.

اولین بازی تحت این توافق جدید، یک بازی فوتبال لگویی خواهد بود که مراحل ساخت آن توسط استودیوی بریتانیایی Sumo Digital که ساخت بازی Sackboy: A Big Adventure برای پلی استیشن 5 را در کارنامه دارد، به‌زودی آغاز می‌شود. این پروژه اولین بازی سومو دیجیتال پس از خریداری شدن این استودیو توسط ناشر چینی تنسنت در ماه ژانویه به ارزش ۱/۲۷ میلیارد دلار خواهد بود. در حال حاضر این بازی برای انتشار همزمان با مسابقات جام‌ جهانی فوتبال در اواخر امسال برنامه‌ریزی شده است.

استودیوی Visual Concepts که به‌عنوان سازندگان مجموعه‌های ورزشی WWE 2K و NBA 2K شناخته می‌شود نیز توسعه یک بازی جهان‌باز ریسینگ از دنیای لگو را آغاز کرده است. در حال حاضر جزئیات بیشتری از این بازی در دسترس نیست، اما به‌نظر می‌رسد که این بازی در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد.

هفته گذشته خبری مبنی‌بر ساخت یک بازی جهان‌باز در سبک رانندگی توسط استودیوی ویژوال کانسپت منتشر شد؛ حالا گزارش‌ها حاکی از این است که این بازی همان پروژه‌ای است که در توافق با لگو ساخت آن آغاز شده است و بنابراین هواداران مجموعه ریسینگ Midnight Club باید برای ساخت بازی‌ جدیدی از این مجموعه همچنان منتظر تصمیمات راک‌استار گیمز برای آینده‌ی این مجموعه بمانند.

بازی‌های جدید 2K Games بر اساس برند لگو

همچنین منابع نزدیک به 2K Games می‌گویند که یک بازی ورزشی دیگر برای انتشار پس از این دو بازی لگویی در دستور ساخت قرار دارد، هرچند که هنوز هیچ اطلاعاتی درباره سازندگان آن یا ورزش این بازی در دسترس نیست. یکی دیگر از منابع می‌گوید که این احتمال وجود دارد که در تمامی این بازی‌‌ها شاهد حضور افتخاری شخصیت‌هایی از مجموعه‌های لگویی پرطرفداری مانند هری‌ پاتر و قهرمانان کمیک‌های DC و مارول نیز باشیم.

تحلیل‌گران تمایل 2K Games برای گسترش مجموعه فرانچایزهای ورزشی خود را از دلایل اصلی امضای این توافق جدید می‌دانند. مجموعه لگو به‌دلیل نفوذ و محبوبیتی که در مخاطبان کم سن‌و‌سال‌تر دارد به‌عنوان بهترین شریک ممکن برای تحقق این برنامه از سوی 2K دیده می‌شود.

لوگوهای 2K Games و برند Lego در کنار هم

این توافق جدید همچنین آغازگر یک دوران جدیدی در بازی‌های کامپیوتری مجموعه لگو خواهد بود. پیش از این استودیو TT Games که برادران وارنر مالک آن است، ساخت بازی‌های برگرفته از دنیاهای لگو را برای سالیان زیادی بر عهده داشت. براساس گزارش‌ها، قرارداد طولانی مدت این استودیو با برند لگو به‌زودی به پایان می‌رسد و مدیران دفتر مرکزی Lego A/S در دانمارک تمایلی به تمدید قرارداد فعلی ندارند.

تحلیل‌گران از دست دادن امتیاز ساخت فیلم‌های سینمایی لگو توسط برادران وارنر در سال ۲۰۲۰ را به‌عنوان یکی از عوامل تأثیرگذار قطع همکاری‌ استودیوی Traveller's Tales با مجموعه لگو می‌دانند. همچنین به‌دنبال کاهش سالیانه فروش بازی‌های کامپیوتری لگو که معمولا به‌صورت تک‌نفره و آفلاین قابل بازی هستند، باعث شده است تا مدیران برند لگو به‌دنبال خلق تجربه‌هایی مشابه با بازی‌های آنلاین و پرطرفدار در میان کودکان و نوجوانان مانند فورتنایت و Roblox باشند. بنابراین پروژه‌های که در حال حاضر با همکاری با استودیوهای 2K Games در دست ساخت هستند نیز به احتمال زیاد تمرکز زیادی روی بخش آنلاین و تجربه‌های اشتراکی خواهند داشت.

همچنین گزارش‌هایی که از محیط داخلی استودیو Traveller's Tales و کرانچ طولانی مدت بازی‌سازان این استودیو برای آماده‌سازی بازی بزرگ Lego Star Wars: The Skywalker Saga منتشر شده است، باعث نگرانی مدیران دفتر مرکزی لگو شده است. در کشور دانمارک قوانین سختگیرانه‌ای در خصوص سلامت روانی و تعادل میان ساعات کاری کارمندان وجود دارد و از سوی دیگر نامطمئن بودن برادران وارنر از ادامه‌ی حضور در صنعت بازی‌های ویدیویی تاثیر زیادی روی قطع همکاری برند لگو و TT Games داشته است.

بازی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga استودیو TT Games شرکت برادران وارنر (لگو استار وارز/جنگ ستارگان)

براساس اطلاعات منتشر شده، این استودیو یک بازی لگویی معرفی نشده دیگر به غیر از بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga در دست توسعه دارد. مشخص نیست که پس از عرضه این دو بازی، TT Games همچنان روی بازی‌هایی از دنیای لگو کار خواهد کرد یا خیر. البته اگر هم ساخت پروژه‌ای جدید آغاز شود، دیگر امتیاز ساخت بازی‌های ویدیویی از مجموعه لگو در انحصار این استودیوی بریتانیایی نخواهد بود.

استودیو Traveller's Tales که از سال ۲۰۰۵ به‌صورت انحصاری به ساخت بازی‌های ویدیویی مجموعه لگو مشغول است، موفق شده است تا با ساخت بازی‌های با کیفیت و پرطرفداری مانند Lego Star Wars III: The Clone Wars و Lego Harry Potter به بالا بردن فروش ست‌های لگو از مجموعه‌هایی مانند جنگ ستارگان، ارباب‌ حلقه‌ها، اونجرز و هری‌ پاتر کمک زیادی کرده است.

همچنین با توسعه بازی‌های اورجینالی مثل Lego City Undercover و Lego Dimensions به افزایش اعتبار و محبوبیت برند لگو در میان مخاطبان صنعت بازی های ویدیویی نقش مهمی داشته است. تا زمان نگارش این مطلب شرکت‌های لگو،‌ Warner Bros. Interactive و 2K Games واکنشی نسبت به این اخبار منتشر شده نشان نداده‌اند.

بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga در تاریخ ۵ آوریل (۱۶ فروردین) روی پلتفرم‌های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان، کامپیوترهای شخصی و نینتندو سوییچ عرضه می‌شود.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع VGC زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده