// شنبه, ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۳

جیم رایان: پلی استیشن برای خرید استودیوهای بیشتر برنامه‌ریزی کرده است

جیم رایان، مدیرعامل و رئيس Sony Interactive Entertainment اعلام کرد که سونی خریدهای بیشتری را در برنامه دارد.

جیم رایان: بازی‌های در حال ساخت ما بزرگ‌تر، بهتر، زیباتر، غنی‌تر و از لحاظ داستان‌گویی قوی‌تر می‌شوند. گیمرها به ما می‌گویند که واقعا همین را از پلی استیشن می‌خواهند

در قسمت ۴۲۷ پادکست رسمی پلی استیشن تایید شد که پس از بانجی و استودیو Haven هم سونی به خریدهای بیشتر برای گسترش تیم‌های بازی‌سازی فرست-پارتی خود ادامه خواهد داد. جیم رایان در مقام مدیرعامل و رئيس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی توضیح داد که این نوع از گسترش، بخشی از چرخه‌ی به موفقیت رسیدن بازی‌ها و گسترش یافتن فرصت‌های شرکت Sony برای سرمایه‌گذاری بیشتر روی آن‌ها است.

او در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «ما با PlayStation Studios در شرایط واقعا خوبی قرار داریم و طی چند سال اخیر هم اوضاع به همین شکل جلو رفت. موفقیت آثار استودیوهای پلی استیشن در فروش بالا و مواجه شدن با تحسین‌ها به ما اجازه داده است که شدیدا روی تولید محتوا سرمایه‌گذاری کنیم.

ما در حال رشد دادن ارگانیک استودیوهای خود و رشد دادن آن‌ها با خریدها هستیم. در سال ۲۰۲۱ صاحب پنج استودیو (بلوپوینت گیمز، هوس‌مارک، Nixxes Software، فایراسپرایت و Valkyrie Entertainment) بیشتر شدیم، مشغول گفت‌وگو با Bungie هستیم و خریدهای بیشتر را نیز در برنامه داریم. این ما را به یک چرخه‌ی ارزشمند می‌رساند که در آن موفقیت، ایجادکننده‌ی موفقیت است».

جیم رایان درکنار نمادهای پلی استیشن سونی

رایان ادامه می‌دهد: «بازی‌های در حال ساخت ما دارند بزرگ‌تر، بهتر، زیباتر، غنی‌تر و از لحاظ داستان‌گویی قوی‌تر می‌شوند. این واقعا عالی است و گیمرها به ما می‌گویند که واقعا همین را از پلی استیشن می‌خواهند. حالا باید بگویم که قرار دادن این بازی‌ها در یک سرویس اشتراکی به محض عرضه‌ی آن‌ها، چرخه‌ی ارزشمند را می‌شکند. در آن صورت دیگر نمی‌توانیم مثل امروز روی بازی‌ها سرمایه‌گذاری کنیم. پس این کار را انجام نمی‌دهیم. ما با همان رویکردی جلو می‌رویم که سال‌ها به خوبی برای ما جواب داده است».

PS Studios اکنون شامل ۱۸ استودیو بازی‌سازی اصلی است؛ جدا از استودیوهای پشتیبان کمتر شناخته‌شده و بانجی که به‌صورت مستقیم تبدیل به بخشی از خود SIE می‌شود. در همین حین می‌دانیم که Sony XDev در همکاری با تیم‌های غیراختصاصی، شرایط لازم برای تولید بازی‌های انحصاری پلی استیشن 5 را به وجود می‌آورد. براساس اخبار بازی می‌دانیم که استودیو Firewalk و استودیو Deviation Games از ماه‌ها قبل به همین شکل با همکاری Sony XDev مشغول تولید بازی برای پلی استیشن هستند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده