نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۳

سهم چهار درصدی سرویس های اشتراکی از مجموع درآمد صنعت بازی

براساس جدیدترین تحلیل‌های اقتصادی، درآمد سرویس‌های اشتراکی تنها چهار درصد از مجموع درآمد صنعت بازی‌های ویدیویی در بازارهای مهم از جمله اروپا و آمریکای شمالی را به خود اختصاص می‌دهد.

براساس تجزیه و تحلیل‌های مالی که اخیرا توسط Piers Harding-Rolls از مجموعه‌ی Ampere Analysis انجام شده است، به نظر می‌رسد درآمد حاصل از سرویس‌های اشتراکی به مانند ایکس باکس گیم پس و پلی استیشن پلاس فقط بخش بسیار کوپکی از کل درآمد حاصل از صنعت بازی‌های ویدئویی را به خود اختصاص می‌دهد.

مطابق جدیدترین اخبار بازی، سرویس‌های اشتراکی در بازارهای آمریکای شمالی و اروپا در مجموع حدود ۳.۷ میلیارد دلار درآمد ایجاد کرده‌اند که این رقم تنها چهار درصد از کل درآمد ۸۱ میلیارد دلاری صنعت ویدیوگیم است. درآمد کلی این صنعت در هر سال شامل خرید نسخه‌های فیزیکی و دیجیتالی بازی‌ها، بسته‌های الحاقی، خریدهای درون برنامه‌ای و موارد دیگر می‌شود. این تحلیل‌ها کاملا در تضاد با صنایع دیگر همچون موسیقی است. برای مثال سرویس Spotify هم‌اکنون بیش از ۸۳ درصد از مجموع درآمد صنعت موسیقی و رسانه‌های مرتبط با آن را به خود اختصاص می‌دهد.

طبق تحلیل‌های انجام‌شده به نظر می‌رسد که گیم پس هم‌اکنون ۶۰ درصد بازار سرویس‌های اشتراکی صنعت بازی را به خود اختصاص داده است و با ۲۵ میلیون مشترک، روند رو به رشد خود را ادامه می‌دهد. حال باتوجه‌به معرفی سرویس‌های اشتراکی جدید شرکت سونی، باید منتظر ماند و دید که سرنوشت این رقابت چه خواهد شد. بااین‌حال به نظر می‌رسد سرویس‌های اشتراکی هنوز راه بسیار طولانی برای به‌دست گرفتن درآمد عمده‌ی بازار بازی‌های ویدئویی را در پیش دارند.

در پایان شما می‌توانید نظرات خود پیرامون این خبر را با زومجی و سایر کاربرها مطرح کنید.


منبع VGC Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده