نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۷ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۶

کناره‌گیری مایک فرازینی از سمت ریاست آمازون گیمز

مایک فرازینی، رئیس بخش بازی‌های ویدیویی شرکت آمازون برای توجه بیشتر به خانواده از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که مایک فرازینی، رئیس شرکت آمازون گیمز برای تمرکز بیشتر روی خانواده از جایگاه خود کناره‌گیری می‌کند. او از سال ۲۰۰۹ میلادی وظیفه‌ی سرپرستی بخش بازی‌های شرکت آمازون را برعهده داشت و در تأسیس استودیوی بازی‌سازی این شرکت نیز نقش داشته است.

رایان جونز، سخن‌گوی شرکت آمازون در بیانیه‌ای به رسانه‌ی بلومبرگ گفت: «مایک فرازینی از ابتدای تأسیس در شرکت Amazon Games بود و راهنمایی و پشتکارش کمک زیادی به ایجاد بخش بازی‌ها از نقطه‌ی صفر کرد. موفقیت‌های اخیر ما با بازی‌های New World و Lost Ark نتیجه‌ی چشم‌انداز بلند مدت و مشتری‌مداری است که او به ایجاد آن‌ها کمک کرد. ما از همه‌ی کمک‌های مایک بسیار سپاسگزاریم و برای او بهترین‌ها را در آینده آرزو می‌کنیم».

پوستر بازی New World

ظاهرا آمازون گیمز تحت سرپرستی مایک فرازینی با مشکلات متعددی روبه‌رو شده است

سال گذشته رسانه‌ی بلومبرگ با انتشار یک گزارش، به‌تفصیل توضیحاتی را درباره‌ی تعدادی از مشکلات شرکت Amazon Games ارائه داد. در این گزارش آمده بود که مایک فرازینی تجربه‌ی کافی در زمینه‌ی بازی‌ها ندارد و اغلب توصیه‌های توسعه‌دهندگان استخدام‌شده توسط خود را نادیده می‌گیرد. این گزارش ادعا می‌کرد که مایک فرازینی کم‌کاری می‌کند و از توسعه‌دهندگان می‌خواهد که آخرین تغییرات پروژه‌ها را رصد کنند؛ پروژه‌هایی که درنهایت با شکست مواجه می‌شوند. برای مثال می‌توان به یک بازی الهام‌گرفته از فورتنایت با نام Intensity و یک بازی شبیه League of Legends با نام Nova اشاره کرد که در برزخ تولید گرفتار شدند و هرگز به‌دست بازیکن‌ها نرسیدند.

البته این دو بازی تنها آثاری نبودند که آمازون در توسعه‌ی آن‌ها با چالش‌هایی مواجه شد. شرکت Amazon Games در سال ۲۰۱۸ توسعه‌ی بازی فانتزی ورزشی Breakaway را لغو کرد و در سال ۲۰۲۰ تولید بازی ریسینگ The Grand Tour را به‌دلیل استقبال کم متوقف کرد که براساس مجموعه‌ی تلویزیونی گرند تور در دست ساخت بود. بازی شوتر رایگان Crucible یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های آمازون گیمز بود. آن‌ها این بازی را مدتی پس از انتشار لغو کردند. سال گذشته اندی جیسی، مدیرعامل آمازون با ارسال یک ایمیل به کارمندان گفت: «با اینکه هنوز موفقیتی حاصل نشده است، اما اعتقاد دارم که با تسلیم نشدن می‌توانیم به آن دست یابیم».

شرکت آمازون گیمز با انتشار بازی New World در پاییز سال گذشته به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرد. بااین‌وجود، عرضه‌ی این بازی نقش‌آفرینی آنلاین چندنفره کلان نیز با مشکلاتی روبه‌رو شد و پس از چند بار تأخیر نهایتا در سپتامبر سال ۲۰۲۱ در دسترس بازیکن‌ها قرار گرفت. بازی رایگان Lost Ark نیز که در ابتدا تنها در کره‌جنوبی منتشر شده بود، در عرضه‌ی جهانی با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. بازی لاست آرک به دومین بازی محبوب تاریخ استیم از نظر رکورد تعداد بازیکن همزمان تبدیل شد و بازی CS: GO را پشت سر گذاشت. البته افزایش ناگهانی گیمرها مشکلاتی را در سرورها ایجاد کرد و منجر به انتظار طولانی کاربرها برای شروع مسابقات شد.


منبع The Verge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده