نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۴ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۶

فیل اسپنسر: فروش بازی ها بخش مهمی از تجارت ایکس باکس است

فیل اسپنسر در یک مصاحبه اعلام کرد اولویت مایکروسافت تنها انتشار بازی‌ها روی سرویس Game Pass نیست و فروش آن‌ها هنوز بخش مهمی از برنامه‌های تجاری ایکس باکس است.

در رویداد GDC سال ۲۰۲۲میلادی، فیل اسپنسر به همراه سارا باند با یک مصاحبه به پاسخ برخی سوالات پیرامون سیاست‌های مایکروسافت برای فروش بازی‌ها و سرویس Game Pass پرداختند. اسپنسر در این مصاحبه به پرسش‌های متداولی که سازندگان درباره‌ی نحوه‌ی انتشار بازی‌ها روی Game Pass داشتند، پاسخ داد. وی همچنین تاکید کرد که توجه به میزان فروش بازی‌ها همچنان یکی از اولویت‌های تجاری ایکس باکس خواهد بود.

اسپنسر در مصاحبه‌ی خود گفت که وقتی صحبت از مدل‌های مختلف تجارت شود، هیچ رویکردی را نمی‌توان یافت که پاسخگوی همه‌ی خواسته‌ها باشد؛ بنابراین اگر سازندگان بازی نمی‌خواهند بازی‌های خود را روی سرویس Game Pass منتشر کنند، به این معنا نیست که محصول آن‌ها در زمینه‌ی فروش، سودآور به حساب نمی‌آید یا ارزش تجاری ندارد.

فیل اسپنسر و سارا باند از مدیران ایکس باکس

(فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت و سارا باند، مدیر اجرایی ایکس باکس)

اسپسنر در ادامه افزود: «می‌خواهم برای افراد بیرون از اینجا تصریح کنم که برای ما در ایکس باکس هیچ مدل کسب و کاری وجود ندارد که آن را برنده به شمار آوریم. برخی توسعه‌دهندگان اغلب از من می‌پرسند که اگر [در سرویس Game Pass] مشارکت نداشته باشیم، دیگر برای ایکس باکس مفید نخواهیم بود؟ البته که این کاملا غلط است.

همچنین نگاه ویژه‌ای به خرید و فروش بازی‌ها توسط افراد داریم. این بخش مهمی از برنامه‌ی حسابرسی سود و زیان ما را شامل می‌شود و شما این را می‌دانید. این زمینه‌ای است که ما به توسعه‌دهندگان خود منابع و سرمایه را واگذار خواهیم کرد تا کارهای بزرگی را انجام دهند».

سرویس Game Pass موفقیت‌های زیادی را برای مایکروسافت به ارمغان آورده است و می‌توان آن را بزرگ‌ترین مزیت پلتفرم ایکس باکس نسبت به سایر رقبا در نظر گرفت. این سرویس بیش از ۲۵ میلیون کاربر دارد و انتظار می‌رود همچنان در آینده روند رو به رشد خود را حفظ کند.

شما در پایان می‌توانید نظرات خود درباره‌ی این خبر را با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده