// یکشنبه, ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۷

جدایی کارگردان بازی Perfect Dark از استودیو The Initiative مایکروسافت

باتوجه‌به اطلاعات اکانت لینکدین دن نیوبرگر مشخص شد که کارگردان بازی Perfect Dark ایکس باکس، استودیو The Initiative مایکروسافت را ترک کرده است.

ظاهرا دن نیوبرگر، کارگردان بازی انحصاری Perfect Dark از شغل خود در The Initiative که از مجموعه استودیوهای ایکس باکس است، کناره‌گیری کرد. براساس اطلاعات پیداشده در صفحه‌ی لینکدین بازی‌ساز مورد بحث، او ماه گذشته این استودیوی مستقر در کالیفرنیا را ترک کرده است. صفحه‌ی او در حال حاضر نشان می‌دهد که وی در جای دیگری به‌دنبال کار در نقش‌های طراحی یا کارگردانی بازی می‌گردد.

نیوبرگر نزدیک به چهار سال در استودیو The Initiative مایکروسافت مشغول به کار بود و قبل از آن در استودیو Crystal Dynamics به‌عنوان کارگردان بازی روی سری Tomb Raider کار کرد. Crystal Dynamics همان استودیویی است که اکنون در ساخت Perfect Dark به The Initiative کمک می‌کند.

خروج کارگردان بازی Perfect Dark جدید حداقل دومین خروج یک عضو بزرگ از استودیو The Initiative ایکس باکس طی یک سال اخیر بوده است. درو موری، مدیر طراحی سابق بازی Perfect Dark در فوریه ۲۰۲۱ اعلام کرد که استودیو The Initiative را ترک می‌کند. موری مدتی بعد به کارفرمای سابق خود یعنی استودیو Insomniac Games پیوست. او دلایل شخصی را به‌عنوان دلیل این جدایی ذکر کرد.

همکاری کریستال داینامیکس با اینیشتیو در ساخت Perfect Dark

استودیو The Initiative که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد توسط درل گلگر، رئیس سابق تیم توسعه اکتیویژن و رئیس سابق Crystal Dynamics یعنی توسعه‌دهنده‌ی سری بازی Tomb Raider هدایت می‌شود. از زمان معرفی Perfect Dark در دسامبر ۲۰۲۰، بزرگ‌ترین خبر به غیر از معرفی بازی به‌عنوان ریبوت مجموعه‌ی پرفکت دارک این بود که استودیو کریستال داینامیکس، سازنده‌ی بازی Marvel’s Avengers برای کمک به توسعه‌ی پروژه استخدام شده است.

سال گذشته استودیو The Initiative در یک بیانیه اعلام کرد: «خبر جدید در مورد بازی Perfect Dark! ما با Crystal Dynamics، تیمی در سطح جهانی که پشت بازی‌های شخصیت محور مانند Tomb Raider است، همکاری می‌کنیم تا این بازی اول شخص مهیج جاسوسی را به نسل جدید بیاوریم. تیم‌ها نمی‌توانستند این فرصت همکاری با یکدیگر را از دست بدهند. ما هنوز در مراحل اولیه توسعه هستیم، اما برای استفاده از فرصت منحصر‌به‌فرد برای ارائه‌ی این چشم‌انداز از Perfect Dark بسیار هیجان زده هستیم!»

چند هفته‌ی قبل شایعه‌ای از راه رسید که می‌گفت Perfect Dark یک بازی لایو سرویس خواهد بود. اخیرا جف گراب به طرفدارهای ایکس باکس خبر داد که گیم‌پلی بازی Perfect Dark سرانجام در کنفرانس E3 2022 مایکروسافت در ماه ژوئن نمایش داده خواهد شد.


منبع EuroGamer VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده