نویسنده: هومن فلاحی
// شنبه, ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۰

معامله خرید اکتیویژن مورد بررسی قانونی قرار می‌گیرد

قانون‌گذاران ایالات متحده جزئیات خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن توسط مایکروسافت را مورد بررسی قانون قرار خواهند داد.

به گزارش نشریه وال استریت ژورنال، وزارت دادگستری ایالات متحده تحقیقات خود درباره احتمال صورت گرفتن تجارت داخلی (Insider Trading) در معامله خرید ناشر آمریکایی اکتیویژن را آغاز کرده است. اینسایدر تریدینگ به‌عنوان جرم بزرگی در تجارت جهانی به حساب می‌آيد و به استفاده از اطلاعات و رازهای داخلی شرکت‌ها برای خرید و فروش سهام‌های باارزش اطلاق می‌شود.

سه فرد آمریکایی با نام‌های Barry Diller ،David Geffen و Alexander von Furstenberg از مظنونین اصلی این اتهام هستند. براساس اطلاعات منتشر شده، این افراد در روز ۱۴ ژانویه با آگاهی به اطلاعات داخلی اکتیویژن، و چهار روز پیش از انتشار رسمی خبر این توافق بزرگ میزان مشخصی از سهام شرکت .Activision Blizzard, Inc را با قیمت ۴۰ دلار به‌ازای هر سهم در معامله‌هایی جداگانه خریداری کرده‌اند. ارزش فعلی سهام شرکت اکتیویژن بلیزارد در رقمی در حدود ۸۰ دلار قرار دارد و طبق بررسی‌های وال استریت ژورنال، این افراد توانسته‌اند تا حدود ۶۰ میلیون دلار از این معامله‌ی غیرقانونی سود ببرند.

براساس گزار‌ش‌های منتشر شده، هر سه نفر این معامله‌گران به طریقی با اعضای رده مدیریتی اکتیویژن نیز ارتباط داشته‌اند. بری دیلر که مانند بابی کوتیک مدیرعامل اکتیویژن به‌عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره‌ی کوکا‌کولا شناخته می‌شود، پیش از این و در جریان یک مصاحبه کوتیک را یکی از دوستان بسیار نزدیک خود خوانده بود. وان فرسنبرگ نیز یکی از اعضای خانواده‌ی بری دیلر به ‌حساب می‌آید. دیوید گیفن، نفر سوم این پرونده نیز از دوستان صمیمی بری دیلر است و سالیان زیادی با او در شرکت رسانه‌ای William Morris Agency همکاری داشته است.

 بابی کوتیک، مدیر ارشد اجرایی اکتیویژن بلیزارد

علاوه‌بر وزارت دادگستری ایالات متحده، کمیسیون بورس و اوراق بهادار دولت ایالات متحده (Securities and Exchange Commission) نیز تحقیقات خود را روی معامله‌ی غیرقانونی این سه نفر آغاز کرده است.

بری دیلر در واکنش به این اتهامات منتشر شده وال استریت ژورنال می‌گوید که این معاملات تنها یک شرط‌‌بندی خوش‌شانس برای این افراد بوده است و آن‌ها براساس هیچ‌گونه اطلاعات داخلی که از دوستی با باب کوتیک داشته‌اند برای خریداری سهام شرکت اکتیويژن استفاده نکردند. دیلر در ادامه می‌گوید که موفقیت به‌دست آمده در جریان این معامله، کاملا تصادفی و اتفاقی بوده است.

این اخبرا در حالی منتشر شده‌اند که هفته پیش مدیرعامل جنجالی اکتیویژن بابی کوتیک اعلام کرد که برای افزایش تمرکز روی امور داخلی استودیوهای بازی‌سازی Activision Blizzard، از حضور در هیئت مدیره شرکت کوکاکولا استعفا داده است.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده