نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۹

اتمام بازی Elden Ring توسط یک اسپیدرانر در کمتر از ۵۰ دقیقه

کاربر Distortion2 در یوتیوب موفق شد تا بازی Elden Ring را به سبک اسپیدران %Any در کمتر از ۵۰ دقیقه به اتمام برساند. این سریع‌ترین رکوردی ثبت‌شده تا امروز برای این بازی است.

بازی الدن رینگ از استودیوی ژاپنی FromSoftware مثل همه‌ی بازی‌های سبک سولزلایک به دشواری گیم‌پلی و باس‌فایت‌های چالش‌برانگیز خود مشهور است. حالا این بازی در کانون توجهات جامعه اسپیدرانرها قرار دارد و بسیاری از بازیکنان قدیمی بازی‌های سولز تلاش می‌کنند تا در کمترین زمان ممکن Elden Ring را به پایان برسانند. باوجود اینکه تابلوی امتیازات بازی الدن رینگ در سایت Speedrun.com هنوز باز نشده، از همین حالا رکوردهای فوق‌العاده‌ای را مشاهده می‌کنیم که در یک مورد استثنائی، یک بازیکن موفق به اتمام بازی زیر ۵۰ دقیقه شده است.

قبل از اینکه تابلوی امتیازات Speedrun.com راه اندازی شود، دنبال کردن سریع‌ترین رکورد اسپیدران بازی‌ها کار دشواری خواهد بود؛ اما درحال حاضر به نظر می‌رسد که سریع‌ترین زمان ثبت شده برای بازی Elden Ring توسط Distortion2 در یوتیوب به ثبت رسیده که زمان ۴۹ دقیقه و ۲۹ ثانیه را نشان می‌دهد. این کاربر در اولین تلاش خود برای اسپیدران بازی الدن رینگ موفق به ثبت این رکورد فوق‌العاده شده است. بنابراین می‌توان امیدوار بود که با بهتر شدن مهارت‌های بازیکنان این رکورد حتی کمتر هم بشود.

کاراکتر بازی Elden Ring در حال نابودی دشمنان

همان‌طور که اشاره شد، دسته‌بندی انواع روش‌های اسپیدران برای بازی Elden Ring هنوز به‌صورت رسمی مشخص نشده است، اما رکورد Distortion2 در این بازی به‌عنوان Any% به ثبت رسیده است. Any% به‌معنی اتمام جریان گیم‌پلی بازی از ابتدا تا انتها و بدون توجه به میزان تکمیل مراحل و فعالیت‌های جانبی بازی است. در این روش، Distortion2 می‌تواند پیش نیازهای Great Runes را رد کند و مستقیما به بخش اصلی بازی وارد شود.

بنابراین این کاربر برای به اتمام رساندن بازی باید فقط از چهار باس فایت اصلی بازی عبور کند. باوجود اینکه زمان ۴۹:۲۹ همچنان رکورد چشمگیری به شمار می‌رود، اما هنوز بهینه‌سازی‌های زیادی وجود دارند که می‌توان برای اسپیدران سریع‌تر این بازی انجام داد. به‌عنوان مثال Distortion2 چند مرتبه مرگ در طول بازی را تجربه کرد و با مسیریابی بهتر شاید بتوان تکمیل Any% بازی را زیر ۴۰ دقیقه هم انجام داد. پس می‌توان انتظار داشت که با بهتر شدن مهارت بازیکنان در این بازی این رکورد بارها بهبود پیدا کند. ضمن اینکه باید انتظار حالت‌های اسپیدران دیگری مثل All Bosses را برای این بازی داشته باشیم.

بازی Elden Ring درحال‌حاضر در پلتفرم‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر قابل تجربه است. بازیکن‌ها در این بازی باید با به جان خریدن خطرات احتمالی، ماجراجویی خود را در سرزمین‌های میانی (The Lands Between) آغاز کنند و قهرمانان سابق جهان را به چالش بکشند تا درنهایت به درجه‌ی Elden Lord دست یابند. بازی اکشن نقش‌آفرینی الدن رینگ در بررسی زومجی توانست نمره‌ی ۹.۵ از ۱۰ را دریافت کند.

در پایان تجربیات خود از بازی الدن رینگ را با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده