نویسنده: علی گودرزی
// پنجشنبه, ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۸

سازندگان Returnal در حال ساخت یک بازی کاملا جدید هستند

دو تن از اعضای بالارده‌ی تیم تولید بازی Returnal در مصاحبه‌ای جدید به‌تمرکز استودیو هاوس‌مارک روی خلق یک IP تازه اشاره کرده‌اند.

به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی، ایلاری کویتینن (Ilari Kuittinen)، مدیر برنامه‌ریزی تیم سازنده‌ی بازی Returnal در مصاحبه‌با وبسایت Venturebeat پیرامون بازی‌های بعدی این استودیو، به‌تمرکز آن‌ها برای خلق یک IP جدید و ساخت بازی‌های شوترِ آرکید اشاره کرد. در صحبت‌های مدیر برنامه‌ریزی استودیو هاوس‌مارک (Housenarque) چنین می‌خوانیم:

«ما از آخرین دایناسورهایی هستیم که همچنان بازی‌های آرکید می‌سازند! بازی Nex Machina که چند سال پیش در دسترس قرار گرفت، کاملا با محوریت سبک Shoot em up (بکش برو جلو) و حال‌وهوای دهه‌ی ۸۰ میلادی ساخته شد. این یک سرنخ (برای پروژه‌ی جدید) به‌حساب می‌آید. این جالب است که مدتی می‌شود درحال فکر کردن به‌این موضوع هستیم».

کویتینن قبل از اشاره‌‌به تلاش‌های تیم هاوس‌مارک برای خلق یک IP جدید، به‌پروژه‌ی ناموفق و لغوشده‌ی Stromdivers در ژانر شوتر-چندنفره اشاره کرد و چنین گفت:

«دوره‌ای بود که مشغول ساخت یک بازی چندنفره‌ی آنلاین بودیم؛ چرا که چند سال پیش به‌نظر می‌رسید که هر تیم بازی‌سازی باید در تولید آثار چندنفره نیز تجربه داشته باشد. ما این مسیر را امتحان کردیم و خروجی تلاش‌هایمان کیفیت خوبی نداشت. الان اما در روزهای ابتدایی برای خلق یک بازی جدید هستیم. یک IP جدید که داریم موضوعات کلی و طرح‌های اولیه‌ی آن را تعیین می‌کنیم. باید ببینیم که چه نتیجه‌ای دربر خواهد داشت».

شخصتی اصلی بازی Returnal پلی استیشن 5 سونی مشغول شلیک به یک دشمن عجیب در این بازی انحصاری

اثر بعدی تیم هاوس‌مارک دنباله‌ی بازی Returnal نخواهد بود؛ چرا که این تیم برای اثر بعدی خود می‌خواهد یک IP جدید را خلق کند

در ادامه‌ی این مصاحبه، هری کروگر (Harry Krueger)، کارگردان بازی ریترنال، به‌این گفت‌وگو اضافه شد و از استمرار نگرش استودیو هاوس‌مارک در ساخت بازی‌هایی در سبک بازی ریترنال صحبت کرد.

«ما واقعا تلاش می‌کنیم تا این هویت را حفظ کنیم. این واقعا عالی است که صنعت بازی پیشرفت کرده است و تنوع بالایی در ارائه‌ی تجربیات ویدیوگیمی وجود دارد. تمامی این سبک‌ها و تجربه‌ها می‌توانند در صلح کنار یکدیگر وجود داشته باشند. بازی‌های لایو-سرویس می‌توانند کنار بازی‌های چندنفره‌ و سایر انواع بازی‌ها وجود داشته باشند. ریترنال یک صدای دیگر مابین این صداها به‌حساب می‌آید. در این لحظه ما واقعا به‌دست‌آوردهای بازی ریترنال افتخار می‌کنیم. ما از دنبال کردن آن نگرش خاص که در تولید ریترنال به‌کار گرفتیم واقعا هیجان‌زده هستیم».

حتما بخوانید:

با اینکه تیم هاوس‌مارک برای بازی جدید خود هم انگار قرار است سبک شوتر با حال‌وهوای شوترهای چالش‌برانگیز قدیمی را دنبال کند اما، اشاره‌ی کویتینن به‌ساخت یک IP جدید به‌عنوان بازی بعدی آن‌ها، بازتاب‌دهنده‌ی این است که بازی بعدی تیم هاوس‌مارک احتمالا قرار نیست دنباله‌ی ریترنال باشد و بهتر است خودمان را برای آفرینش یک مجموعه‌ی جدید توسط سازندگان ریترنال آماده کنیم. بدین ترتیب بازی بعدی این استودیو قرار نیست بازی Returnal 2 باشد و این استودیو در حال حاضر روی یک IP جدید کار می‌کند.

بازی ریترنال هم‌اکنون در دسترس دارندگان پلی استیشن 5 قرار دارد. موفقیت قابل‌توجه این بازی به‌خریداری شدن تیم هاوس‌مارک توسط بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی ختم شد. 


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده