نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۸

رسیدن بازی Dragon Age 4 به اواسط پروسه تولید

گری مک‌کی، مدیرکل استودیو بایوور جزئیات جدیدی از روند توسعه‌ی بازی Dragon Age 4 را با طرفدارهای این مجموعه‌ی محبوب به اشتراک گذاشت.

در تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که استودیو بایوور جزئیات جدیدی از نسخه‌ی بعدی مجموعه‌ی دراگون ایج ارائه کرده است که درحال‌حاضر با نام Dragon Age 4 شناخته می‌شود. گری مک‌کی، مدیرکل این استودیو اخیرا تأیید کرد که تیم توسعه‌دهنده در «میانه‌ی مراحل تولید» بازی قرار دارند: «طرح کلی تولید سال گذشته ترسیم شد. بنابراین تمرکز ما اکنون روی تحقق برنامه‌ها است؛ مواردی نظیر خلق محیط‌های شگفت‌انگیز، شخصیت‌های تأثیرگذار، گیم‌پلی پرمایه، نویسندگی کارآمد، میان‌پرده‌های احساسی و غیره. طرح کلی به‌خوبی درک شده و تمرکز تیم سازنده روی آن معطوف است».

جزئیات و اخبار بیشتر از تیم توسعه‌دهنده و میزان پیشرفت در توسعه‌ی بازی Dragon Age 4 در اواخر سال ۲۰۲۲ در بلاگ و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود. ضمنا استودیو بایوور با جامعه‌ی طرفدارهای بازی «ارتباط منظم» خواهد داشت. آن‌ها در این‌باره توضیح می‌دهند: «ما بازخوردهای طرفدارهای پرشوری مانند شما را جدی می‌گیریم. ما به همه‌ی دیدگاه‌ها و تجربیاتی که به اشتراک می‌گذارید، گوش می‌سپاریم. پس به بیان نظرات خود ادامه دهید».

پوستر بازی Dragon Age 4

گری مک‌کی در خصوص نسخه‌ی بعدی بازی Mass Effect گفت که تیم توسعه‌دهنده «با جدیت مشغول طرح‌ریزی اولیه ایده‌ها و تجربیات تازه» است. مدیرکل استودیو بایوور اذعان داشت: «تولید بازی‌هایی با کیفیت ساخت AAA برای نسل جدید به زمان زیادی نیاز دارد و می‌دانیم که طرفدارها احتمالا مایل به تجربه‌ی زودتر این آثار هستند. اما اولویت اصلی ما باید کیفیت باشد و به‌وضوح انجام صحیح و اصولی این کار زمان می‌برد». بنابراین، باتوجه‌به این موارد طرفدارها نباید به این زودی‌ها منتظر انتشار خبرهای بیشتری از نسخه‌ی بعدی مجموعه‌ی Mass Effect باشند.

اظهارات گری مک‌کی کاملا مطابق با گزارش اخیر جف گراب، خبرنگار رسانه‌ی VentureBeat است که از وضعیت بسیار خوب بازی Dragon Age 4 حکایت داشت. در این گزارش آمده بود که توسعه‌ی بازی طبق برنامه پیش می‌رود و تیم سازنده در حال دستیابی به اهداف کلیدی در موعد مقرر هستند. جف گراب براساس اطلاعات منابع خود توضیح داد که بعید است قبل از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۳ شاهد عرضه‌ی دراگون ایج ۴ باشیم: «از حالا حداقل ۱۸ ماه دیگر به انتشار بازی Dragon Age 4 باقی مانده است. بنابراین منتظر تجربه‌ی آن در اوایل سال ۲۰۲۳ نباشید و این بازی شاید در اواخر سال ۲۰۲۳ به‌دست گیمرها برسد. ظاهرا این زودترین زمانی است که می‌توانید انتظار عرضه‌ی بازی را داشته باشید».

سال گذشته ادعا شد که شرکت اکترونیک آرتز به بایوور اجازه‌ی کنار گذاشتن تمام عناصر سرویس-محور درنظر گرفته‌شده برای Dragon Age 4 را داده است تا این اثر در درجه‌ی اول یک بازی تک‌نفره باشد که مخاطب‌ها را در دل ماجراجویی‌ها و داستان خود فرو می‌برد. استودیو بایوور تابه‌حال سخنی از پلتفرم‌های مقصد بازی دراگون ایج 4 به میان نیاورده است، اما شایعاتی از عدم عرضه‌ی آن برای کنسول‌های نسل ۸ به گوش می‌رسد. البته این مورد تاکنون تأیید یا تکذیب نشده است و باید در ماه‌های آتی منتظر جزئیات بیشتری از سوی توسعه‌دهنده‌ی بازی باشیم.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده