// جمعه, ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۳

ساخت بازی رانندگی جهان باز جدید توسط سازنده NBA 2K

استودیوی بازی‌سازی Visual Concepts که مجموعه‌های NBA 2K و WWE 2K شناخته می‌شود، برای ساخت یک بازی رانندگی جهان باز جدید و AAA نیرو جذب می‌کند.

در جدیدترین اخبار بازی متوجه شدیم که استودیو Visual Concepts یعنی سازنده‌ی مجموعه بازی‌هایی چون NBA 2K و WWE 2K برای پروژه‌ی جدید خود که یک ریسینگ جهان-باز خواهد بود، به‌دنبال جذب افرادی در سمت‌های مختلف است. در آگهی‌های استخدامی منتشرشده توسط این استودیو، به ماهیت کلی این بازی جدید اشاره می‌شود.

مثلا از آگهی مربوط‌به سمت تهیه‌کننده متوجه می‌شویم که آن‌ها در حال کار روی یک بازی بزرگ و پرخرج هستند: «شعبه‌ی فوت‌هیل رَنچ (در کالیفرنیا) ما به‌دنبال تهیه‌کننده‌ی باتجربه‌ای می‌گردد که برای ساخت یک بازی رانندگی معرفی‌نشده و جهان-باز با ما همکاری کند؛ اثری که پشت آن یک لایسنس بزرگ و مهمیوجود دارد. این بازی AAA قرار است روی پلتفرم‌های مختلفی عرضه شود».

در آگهی طراح ارشد فنی آمده است: «فرد وظیفه دارد که رابط بین برنامه‌نویس‌ها و هنرمندانی باشد که در حال کار روی مجموعه‌ای از ابزارها و ویژگی‌هایی برای یک بازی رانندگی جهان باز و هیجان‌انگیز هستند». از سوی دیگر، Visual Concepts بخش توضیحات حساب توییتر رسمی را به‌روز کرده است و حالا خود را این‌گونه معرفی می‌کند: «۳۰ سال است که ویژوال کانسپس مشغول ساخت بازی‌های بزرگی است؛ NBA 2K ،WWE 2K و یک بازی AAA جدید که هوش از سرتان می‌برد».

هنوز مشخص نیست که آن «لایسنس بزرگ و مهم» که سازندگان از آن حرف می‌زنند، به کدام IP اشاره دارد. ویژوال کانسپتس یکی از زیرمجموعه‌های 2K محسوب می‌شود و می‌دانیم که خود 2K در حال حاضر لایسنس هیچ مجموعه‌ بازی ریسینگ مهمی را در اختیار ندارد. البته Take-Two، شرکت مادر 2K، مالک راک‌استار گیمز است که مجموعه‌ی ریسینگ جهان باز Midnight Club را دارد؛ مجموعه‌ای که از سال ۲۰۰۸ تاکنون نسخه‌ی جدید از آن ساخته نشده است.

لوگو استودیوی Visual Concepts

Visual Concepts در سال ۱۹۸۸ تأسیس شد و در طول تاریخ ۳۴ ساله‌ی خود هرگز سراغ ساخت یک بازی ریسینگ نرفته است. همان‌طور که گفته شد، این استودیوی کالیفرنیایی تقریبا تمام وقت خود را در دو دهه‌ی گذشته صرف توسعه‌ی بازی‌های ورزشی کرده است. البته دراین‌بین یک استثنا هم وجود دارد و آن بازی Fantastic Four: Rise of the Silver محصول سال ۲۰۰۷ است. ویژوال کانسپتس بیشتر به خاطر سری NBA 2K نزد بازیکنان شناخته می‌شود. آن‌ها از سال ۱۹۹۹ شروع به ساخت این مجموعه بازی بسکتبال کرده‌اند.

علاوه‌براین، پس از اینکه 2K در سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفت به همکاری خود با استودیوی Yuke’s پایان دهد، وظیفه‌ی ساخت نسخه‌های جدید سری WWE 2K هم به ویژوال کانسپتس سپرده شد. گفتنی است استودیوی ژاپنی Yuke’s نزدیک به دو دهه سازنده‌ی نسخه‌های مختلف این مجموعه بازی با محوریت ورزش کشتی‌کج بود.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی ساخت یک بازی رانندگی جدید توسط سازندگان NBA 2K چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده