نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۴

احتمال تأخیر نسخه اصلی سال ۲۰۲۳ بازی Call of Duty

جیسون شرایر ادعا می‌کند که اکتیویژن نسخه‌ی پولی Call of Duty در سال ۲۰۲۳ را به تعویق انداخته است و درعوض یک نسخه‌ی آنلاین رایگان را عرضه می‌کند.

اکتیویژن اعتقاد دارد که عملکرد تجاری کال آو دیوتی ونگارد بسیار ضعیف‌تر از سایر نسخه‌های موجود در بازار بوده است

شرکت Activision از سال ۲۰۰۵ به‌شکل سالانه نسخه‌ی جدیدی از بازی Call of Duty را راهی بازار می‌کند، اما این مورد احتمالا در سال آینده دستخوش تغییر خواهد شد. جیسون شرایر از رسانه‌ی بلومبرگ اخیرا با انتشار یک گزارش تازه ادعا کرد که طبق آنچه از افراد آشنا با برنامه‌های اکتیویژن شنیده است، این شرکت نسخه‌ی پولی بازی Call of Duty در سال ۲۰۲۳ را به تأخیر انداخته است؛ اثری که ظاهرا در استودیوی تری‌آرک، مراحل توسعه را پشت سر می‌گذارد.

اگر تأخیر این نسخه از کال آو دیوتی رنگ واقعیت به خود بگیرد، سال ۲۰۲۳ اولین سالی خواهد بود که در نزدیک به دو دهه، رویکرد انتشار سالانه‌ی مجموعه دچار تغییر می‌شود. براساس گزارش بلومبرگ، این تصمیم به‌خاطر میزان فروش بازی Call of Duty: Vanguard اتخاذ شده است که کمتر از انتظارات شرکت اکتیویژن بود. ناشر این مجموعه اعتقاد دارد که عملکرد تجاری کال آو دیوتی ونگارد بسیار ضعیف‌تر از سایر نسخه‌های موجود در بازار بوده است.

جالب اینکه استودیو تری‌آرک نیز به توسعه‌ی یک نسخه‌ی آنلاین رایگان دیگر از مجموعه‌ی Call of Duty کمک خواهد کرد که گویا در سال ۲۰۲۳ میلادی در دسترس بازیکن‌ها قرار می‌گیرد و تابه‌حال معرفی نشده است. سخن‌گوی شرکت اکتیویژن در بیانیه‌ی جدیدی گفت: «ما برنامه‌های هیجان‌انگیزی برای انتشار نسخه‌های رایگان و پولی کال آو دیوتی برای امسال، سال آینده و پس از آن داریم. ما بی‌صبرانه منتظر به اشتراک گذاشتن جزئیات بیشتر از این پروژه‌ها در زمان مناسب هستیم».

تیم ونگارد در بازی Call of Duty: Vanguard

چند هفته‌ی قبل یک گزارش می‌گفت که پس از تکمیل خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، مجموعه‌ی Call of Duty می‌تواند از چرخه‌ی انتشار سالانه‌ی خود فاصله بگیرد. البته گزارش بلومبرگ بیان می‌کند که شرکت مایکروسافت در تصمیم‌گیری برای تأخیر نسخه‌ی سال ۲۰۲۳ کال آو دیوتی دخالتی نداشته است و اکتیویژن تا زمان نهایی‌سازی قرارداد خرید، خودمختار باقی خواهد ماند. انتظار می‌رود که قرارداد تصاحب اکتیویژن در سال ۲۰۲۳ نهایی شود.

شرکت اکتیویژن اخیرا اعلام کرد که دنباله‌ی بازی Call of Duty: Modern Warfare محصول سال ۲۰۱۹ و دنباله‌ی بازی Call of Duty: Warzone محصول سال ۲۰۲۰ را عرضه می‌کند که وظیفه‌ی توسعه‌ی هر دو آن‌ها برعهده‌ی استودیو اینفینیتی وارد است. این دو بازی با یک موتور بازی‌سازی تازه تولید خواهند شد که برای توسعه‌ی همه‌ی نسخه‌های بعدی کال آو دیوتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. شایعاتی نیز از تولید بازی Call of Duty: Warzone Mobile به گوش می‌رسد که تا این لحظه از سوی اکتیویژن تأیید یا تکذیب نشده است.

اوایل این ماه شرکت مایکروسافت تأیید کرد پس از اینکه قرارداد خرید شرکت اکتیویژن نهایی شد، به انتشار بازی‌های Call of Duty و بازی‌های معروف دیگر اکتیویژن بلیزارد برای پلتفرم‌های پلی استیشن ادامه خواهد داد. مایکروسافت حتی تمایل به عرضه‌ی بازی Call of Duty برای نینتندو سوییچ هم دارد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده