نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۴

تاثیر مثبت تاخیر Horizon Forbidden West روی ساخت بازی بدون فشار کاری

استودیو گوریلا شرکت سونی اعلام کرد که تأخیر Horizon Forbidden West امکان به پایان رساندن تولید بازی بدون نیاز به کرانچ را فراهم کرده است.

هدف تصمیم گوریلا برای تأخیر بازی Horizon Forbidden West جلوگیری از وارد شدن فشار کاری زیاد به اعضای تیم بود

روز گذشته بازی Horizon Forbidden West استودیو گوریلا گیمز در دسترس طرفدارها قرار گرفت و با استقبال عالی از سوی منتقدها و بازیکن‌ها مواجه شد. این بازی اکشن نقش‌آفرینی جهان-باز در ابتدا برای عرضه در اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی برنامه‌ریزی شده بود، اما با تأخیری کوتاه در فوریه‌ی ۲۰۲۲ به‌دست گیمرها رسید. اکنون در میان تازه‌ترین اخبار بازی، ماتیس دی یونگ، کارگردان بازی هورایزن فوربیدن وست اعلام کرد که این تصمیم به‌خاطر جلوگیری از فشار کاری اتخاذ شد.

ماتیس دی یونگ در گفت‌وگو با یک رسانه‌ی خبری هلندی اظهار داشت: «ما به‌خوبی از معایب کرانچ یا فشار کاری زیاد مطلع هستیم. به‌عنوان مثال عرض می‌کنم؛ در کریسمس اعلام کردیم که کار تعطیل است و همه‌ی کارکنان می‌توانند یک تعطیلات دو هفته‌ای داشته باشند. شرکت تعطیل بود و حتی امکان ورود به محل کار نیز وجود نداشت».

کارگردان بازی Horizon Forbidden West قبول دارد که همه‌ی کارکنان خواهان تعطیلات کریسمس نیستند و در این‌باره توضیح می‌دهد: «بعضی از افراد دوست دارند به کار خود ادامه دهند [و] ما جلوی آن‌ها را نخواهیم گرفت». ماتیس دی یونگ می‌گوید که استودیو گوریلا گیمز به‌هیچ‌عنوان فشار کاری زیاد را برنمی‌تابد و بیان می‌کند: «بازی هورایزن فوربیدن وست می‌توانست در پایان سال گذشته در دسترس بازیکن‌ها قرار بگیرد. اما برای این کار مجبور به اضافه‌کاری بودیم. کارکنان نیز باید بتوانند استراحت بکنند و به تعطیلات بروند».

الوی در بازی Horizon Forbidden West

با اینکه کاربران کنسول‌های پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 غیاب بازی Horizon Forbidden West را در طول دوره‌ی کریسمس احساس کردند، اما شرکت سونی سال ۲۰۲۲ میلادی را بسیار طوفانی آغاز کرد و اکنون کمبود بازی‌ها در تعطیلات سال نو کاملا از یاد رفته است. نکته‌ی مهم این است که دنباله‌ی بازی Horizon Zero Down تجربه‌ی لذت‌بخشی را در اختیار طرفدارها قرار می‌دهد و کاملا ارزش انتظار کاربران را داشت. باید خوشحال بود که بازی‌سازهای تیم گوریلا بدون تحمل فشار کاری آزاردهنده موفق به ارائه‌ی هورایزن فوربیدن وست به طرفدارها شدند.

بازی Horizon Forbidden West درحال‌حاضر در کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 قابل تجربه است. این بازی اکشن نقش‌آفرینی الوی را راهی غرب ممنوعه می‌کند تا راه‌حلی برای بیماری عجیب‌وغریبی بیابد که به جان جهان هورایزن افتاده است. کاربران کنسول PS5 به حدود ۹۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای تجربه‌ی بازی نیاز دارند و امکان ارتقا رایگان نسخه‌ی پلی استیشن 4 به پلی استیشن 5 نیز وجود دارد. بازی هورایزن فوربیدن وست بیش از ۴۰ گونه موجود ماشینی متفاوت را در جهان خود دارد که بازیکن‌ها در طول ماجراجویی‌های خود با آن‌ها مواجه می‌شوند.


منبع PushSquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده