// جمعه, ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۹

EA: هیلو اینفینیت را مقصر عملکرد ضعیف بتلفیلد 2042 نمی‌دانیم

الکترونیک آرتز که قبلا گفته بود Halo Infinite روی عملکرد Battlefield 2042 تاثیر منفی گذاشته است، حالا می‌گوید حرف‌های آن‌ها را اشتباه برداشت کرده‌اند.

الکترونیک آرتز به‌تازگی جلسه‌ای با حضور کارکنان این شرکت برگزار کرد که در آن یکی از مدیران ارشد ادعایی عجیب را مطرح کرد که به سرعت جنجال‌برانگیز شد و حتی به سوژه‌ای برای ساخت طنزهای اینترنتی (میم) تبدیل شد؛ اینکه EA معتقد است بخش چندنفره‌ی Halo Infinite که به‌صورت Free-to-Play و به‌طرز غافلگیرکننده‌ای در دسترس گیمرها قرار گرفت، یکی از دلایلی است که بازی Battlefield 2042 عملکرد ضعیفی از خود به جا گذاشته است. آن‌ها حالا می‌گویند صحبت‌های مطرح‌شده در این جلسه بد در رسانه‌ها تفسیر شده‌اند.

جان ریزبرگ، معاون بخش ارتباطات EA در بیانیه‌ای که به رسانه‌ی پی‌سی گیمر فرستاده است، می‌گوید: «اخبار منتشرشده دراین‌باره نتواسته‌اند موضوع و هدف آن بحث را به‌خوبی منتقل کنند؛ بحثی درون‌شرکتی که هدفش صرفا این بود که دور هم جمع شویم و به‌شکلی موشکافانه و متواضعانه با هم درباره‌ی عرضه‌ی اخیر بتلفیلد 2042 صحبت کنیم. درواقع می‌خواستیم به اقداماتی که انجام داده‌ایم و نکاتی که باید از آن‌ها درس بگیریم بپردازیم، نه اینکه انگشت اتهام را به سمت عوامل خارجی نشانه بگیریم.»

کاور بخش چندنفره بازی Halo Infinite

البته EA چند دلیل دیگر هم برای عدم موفقیت جدیدترین نسخه‌‌ی بتلفیلد برمی‌شمارد؛ از جمله مشکلات مربوط‌به همه‌گیری کرونا که کارمندان DICE را مجبور کرد از خانه مراحل ساخت Battlefield 2042 را پیش ببرند، باگ‌ها بازی و عملکرد فنی ضعیف آن و تصمیمات اشتباه درباره‌ی طراحی برخی از جنبه‌های بازی. سران EA چندهفته پیش نیز در جریان جلسه‌ای با سهام‌داران به همین موارد اشاره کرده بودند. آن‌ها عملکرد بازی جدید بتلفیلد و میزان فروش آن را «ناامیدکننده» خواندند.

دقیقا نمی‌دانیم که مدیران EA درجریان جلسه‌ی اخیر خود با کارمندان چه چیزی درباره‌ی Halo Infinite گفته‌اند. اما این‌طور که گزارش شده است، لورا میل، مدیر ارشد عملیاتی شرکت دست به مقایسه‌ بین Battlefield 2042 و بازی‌هایی مانند جدیدترین نسخه‌ی هیلو می‌زند که «تجربه‌ی بسیار روانی ارائه می‌دهند و به اندازه‌ی بتلفیلد جدید حاوی باگ و مشکلات فنی نیستند.» همان‌طور که میل نیز اشاره می‌کند، هیلو اینفینیت بااینکه به‌خاطر مواردی مانند بتل پس و خرید‌های درون‌برنامه‌ای مورد انتقاد برخی‌ها قرار گرفت، اما جزو بازی‌هایی است که برخلاف بتلفیلد 2042، عرضه‌ی کم‌باگی داشت.

سگ روباتیک تانک هلیکوپتر Battlefield 2042

دایس و EA اخیرا اعلام کردند که قصد دارند انتشار فصل اول Battlefield 2042 را عقب بیندازند تا روی رفع باگ‌ها، ایجاد یک سری تغییرات و اضافه کردن ویژگی‌هایی چون چت درون‌ بازی کار کنند. دایس نیز می‌گوید می‌خواهد شیوه‌ی جدیدی را برای ارتباط با بازیکنان و دریافت بازخورد از آن‌ها امتحان کند؛ به این شکل که جزئیات مربوط‌به آپدیت‌ها و تغییراتی را که قصد دارند به بتلفیلد 2042 اضافه کنند، به‌صورت عمومی و با ذکر دلیل به اشتراک بگذارند و ببینند نظر طرفداران درباره‌ی آن‌ها چیست. پس از دریافت بازخورد از سمت طرفداران نیز اگر نیاز بود، برنامه‌های خود را یک‌بار دیگر با ذکر دلیل تغییر دهند.

دو جنبه‌ای از Battlefield 2042 که بسیاری به آن‌ها انتقاد دارند و خواهان تغییر یا بهبود در آن‌ها هستند، سیستم جدید Specialistها به‌جای سیستم کلاس‌های مهارتی بازی‌های قبلی و همچنین طراحی نقشه‌های بازی است. باید منتظر ماند و دید که سازندگان چه برنامه‌ای برای رسیدگی به این موارد دارند و آیا می‌توانند بتلفیلد 2042 را به مرور به یک بازی قابل‌قبول و درخور نام بتلفیلد تبدیل کنند یا خیر. گفتنی است که نقشه‌ی جدید قرار است در «اوایل تابستان پیش رو» و همراه فصل اول به بازی اضافه شود.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی عملکرد Battlefield 2042 چیست؟ تجربه‌ها و دیدگاه‌های خود را در این خصوص با ما به اشتراک بگذارید.


منبع PC Gamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده