نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۸

عذرخواهی سازنده بابت مشکلات بازی CrossfireX

در جریان جدیدترین اخبار بازی، به‌تازگی یکی از اعضای ارشد تیم توسعه‌ی CrossfireX با انتشار یک بیانیه به‌خاطر وضعیت نامناسب و کیفیت غیرقابل‌قبول محصول از بازیکن‌ها عذرخواهی کرد.

بازی CrossfireX در تاریخ ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن) به‌صورت انحصاری برای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و ایکس باکس وان عرضه شد. اکثر طرفداران ژانر شوتر اول‌شخص با مشاهده‌ی نمایش‌هایی از گیم‌پلی CrossfireX انتظار یک بازی عالی و منحصر‌به‌فرد را نداشتند، اما ایرادهای بازی به مراتب فراتر از انتظارات اکثر بازیکن‌ها هستند. وجود مشکلات و کاستی‌های بسیار زیاد در هر دو بخش داستانی و چندنفره‌ی این اثر از نظر بسیاری از بازیکنان غیرقابل‌قبول محسوب می‌شود و منجر به اعتراض زیاد آن‌ها شده است. حال شرکت Smilegate در تلاش است تا با انتشار آپدیت‌های مختلف، تجربه‌ی بازی CrossfireX را بهبود بخشد.

در همین راستا اخیرا سورو بو، یکی از اعضای ارشد تیم توسعه‌ی CrossfireX به انتشار فهرستی از بهبودهای موردانتظار از به‌روزرسانی بعدی پرداخت. مطابق این فهرست علاوه‌بر مشکل اتصال به سرور در بخش آنلاین، عدم دسترسی بازیکنان به کمپینی روی سرویس Xbox Game Pass منتشر کرده است نیز به‌زودی برطرف می‌شود. تهیه‌کننده‌ی بازی CrossfireX در یک بیانیه گفت:

«واضح است که ناخواسته بسیاری از بازیکنان و طرفدارانی را که مدت طولانی به پشتیبانی از ما پرداختند، ناامید کرده‌ایم. شما [طرفداران] برای ما مهم هستید. من احساس کردم برای احترام به بازیکنان سزاوار است به‌جای انتشار فهرستی از بهبودهای حاضر در آپدیت، باید شخصا از این فرصت بهره ببرم و بابت وضعیت فعلی بازی از شما عذرخواهی کنم. سپس درکنار آن نحوه‌ی دقیق برنامه‌ریزی تیم توسعه برای رسیدگی به مشکلات بازی را توضیح دهم.

اپراتورهای بازی CrossfireX مشغول مبارزه در میدان نبرد

باید توجه داشته باشید که لگد زدن اسلحه و یادگیری چگونگی کنترل آن یکی از شاخصه‌های اصلی و کلاسیک گیم‌پلی سری Crossfire به شمار می‌آید و ما آن را بخشی از سرگرمی بازی می‌بینیم. بااین‌حال اگر این ویژگی سبب دشواری بیش از حد گیم‌پلی و آسیب زدن به ماهیت سرگرم‌کنندگی بازی شود، ما باتوجه‌به بازخوردهای بازیکنان به تنظیم و اصلاح آن خواهیم پرداخت؛ به شرطی که این تغییرات به تجربه‌ی اصیل یک بازی Crossfire آسیب نرساند.

وقتی صحبت از بازی‌های ویدیویی به میان آید، وجود باگ و مشکلات مختلف تا حدودی طبیعی است. ولی ما احساس می‌کنیم که مشکلات فعلی CrossfireX ارتباط زیادی با هسته‌ و اصل بازی دارند که این برای ما به منزله‌ی خیانت به اعتماد بازیکنان است. هیچ بهانه‌ای برای این مشکلات وجود ندارد. به همین دلیل تمایل داشتم شخصا از بازیکنان عذرخواهی کنم و به تشریح برخی مشکلات بازی و اعلام برنامه‌های تیم سازنده برای رفع آن‌ها بپردازم».

در این بین به نظر می‌رسد علاوه‌بر بازیکنان، منتقدها نیز از تجربه‌ی این بازی رضایت نداشته‌اند. در وب‌سایت متاکریتیک، میانگین نمرات بازیکنان به نسخه‌ی ایکس باکس سری ایکس این اثر روی عدد ۳ از ۱۰ قرار دارد و هر سه بررسی ثبت‌شده از سوی رسانه‌ها، به CrossfireX نمره‌ی ۴۰ از ۱۰۰ را داده‌اند.

نظر شما در مورد بازی CrossfireX چیست؟ آیا تیم توسعه می‌تواند با پشتیبانی خود، کیفیت تجربه‌ی آن را ارتقا دهد؟


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده