نویسنده: حسن اکرامی
// یکشنبه, ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۴

سانسور بازی Martha is Dead روی پلتفرم پلی استیشن

به‌گفته‌ی Wired Productions، برخی محتویات بازی ترسناک Martha is Dead در نسخه‌های پلی استیشن 5 و پلی‌ استیشن 4 سانسور شده است.

به‌تازگی شرکت Wired Productions با انتشار یک توییت اعلام کرد که برخی محتویات از نسخه‌های پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 بازی ترسناک Martha is Dead حذف خواهند شد. بااین‌حال تیم توسعه تایید کرد که نسخه‌ی پلتفرم پی سی و کنسول‌های ایکس باکس بدون سانسور یا حذف محتوا عرضه می‌شوند.

در بیانیه‌ی شرکت Wired Productions آمده است: «تجربه‌ی بازی ترسناک و داستانی Martha is Dead فقط به مخاطبان بزرگسال توصیه می‌شود. این بازی شامل صحنه‌ها و مضامینی خواهد بود که به‌صورت بالقوه ناراحت‌کننده هستند و ممکن است باعث رنجش بعضی از بازیکنان شوند. متاسفانه مجبور شدیم که بعضی محتویات را از نسخه‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 بازی حذف کنیم.

پس از گذراندن بیش از چهار سال تلاش سخت و مشتاقانه، تیم LKA نیاز به زمان بیشتری دارد تا این تغییرات برنامه‌ریزی نشده را اعمال کند؛ در نتیجه نسخه‌ی دیجیتالی Martha is Dead در همان تاریخ ۲۴ فوریه (۵ اسفند) روی کنسول‌های پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد اما انتشار نسخه‌ی فیزیکی ممکن است تا یک سال بعد به تأخیر بیفتد.»

Martha is Dead یک بازی ترسناک روانشناختی با زاویه‌ی دید اول شخص خواهد بود که وقایع داستان آن در سال ۱۹۴۴ در کشور ایتالیا رخ خواهند داد. نوع روایت این بازی قصد دارد مرز بین واقعیت و خرافه‌گرایی را از بین ببرد و نتیجه را با تراژدی‌های مربوط‌به دوران جنگ ترکیب کند.

باتوجه‌به حذف برخی محتویات از نسخه‌های پلی استیشن بازی Martha is Dead، به‌نظر می‌رسد این اثر توانسته باشد ویژگی‌های سبک وحشت را تا حدی گسترش دهد که برخی از آن‌ها روی پلتفرم پلی استیشن سانسور شده‌اند. به‌طور مثال در یکی از صحنه‌های دموی بازی Martha is Dead، بازیکنان باید صورت شخص دیگری را به‌همراه جزئیات گرافیکی و بدون کات خوردن دوربین بریده و از آن به‌عنوان ماسک استفاده کنند.

نظر شما در مورد حذف برخی محتویات Martha is Dead روی پلتفرم پلی استیشن چیست؟ آیا با این اقدام برای بازی‌های موافق هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده