نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۴

ایجاد یک پلتفرم متاورس مبتنی بر NFT توسط سازنده PUBG

به‌تازگی شرکت کرفتون، سازنده‌ی بازی PUBG: Battlegrounds به اعلام برنامه‌های خود جهت توسعه‌ی پلتفرمی مبتنی بر NFT در متاورس پرداخت.

در جدیدترین اخبار بازی، شرکت بازی‌سازی کره‌ای کرفتون اعلام کرد با همکاری شرکت NAVER Z قصد ورود به دنیای متاورس و ایجاد یک پلتفرم مبتنی بر NFT در آن را دارد. شرکت NAVER Z درواقع مدیر یکی از پلتفرم‌های آسیایی متاورس به نام ZEPETO به شمار می‌آید که طبق برخی از آمارها اکنون بیش از ۲۹۰ میلیون کاربر از سراسر جهان را به خود جذب کرده است.

ZEPTO یک دنیای مجازی است که کاربران را قادر می‌سازد ازطریق آواتارهای سه‌بعدی با استفاده از فناوری AR با یکدیگر تعامل داشته باشند. حال شرکت کرفتون قصد دارد با استفاده از آنریل انجین شرکت اپیک گیمز به توسعه‌ی ابزارهایی برای بازیکنان جهت ساخت محتوا و خلق یک دنیای مجازی با کیفیت بالا در متاورس بپردازد. شرکت NAVER Z نیز به مدیریت خدمات متاورس از قبیل سرویس‌های اجتماعی خواهد پرداخت.

در همین راستا هیونگ چول پارک، یکی از اعضای ارشد شرکت کرفتون درباره‌ی همکاری با NAVER Z به مصاحبه پرداخت: «همکاری بین دو شرکت کرفتون و NAVER Z باتوجه‌به تخصص منحصربه‌فردی که دارند و با استفاده از تمرکز مشترک آن‌ها برای حرکت به سمت آینده‌ای که توسط NFT و متاورس هدایت خواهد شد، تقویت می‌شود.

اگر فناوری‌ها و نتایج تحقیقات در مورد چگونگی ساخت اکوسیستم‌های مقیاس‌پذیر با استفاده از Web 3.0 را که در اختیار کرفتون هستند، با تجربه و قابلیت‌های شرکت NAVER Z و پلتفرم ZEPETO ترکیب کنیم، با اطمینان می‌توانیم یک پلتفرم متاورس گسترده با کیفیتی بالا و مبتنی بر UGC بسازیم که از تمام سرویس‌های دیگر متمایز باشد و اقتصاد جهانی را ازطریق فناوری‌های NFT زنده کند».

متاورس درواقع شبکه‌ای از فضاهای سه‌بعدی است که در آن کاربران می‌توانند به معاشرت با یکدیگر، بازی و کار بپردازند. به جز کرفتون، شرکت‌های بزرگ دیگر به مانند مایکروسافت، اپیک گیمز و بندای نامکو نیز شروع به فعالیت در دنیای متاورس کرده‌اند. نظر شما در مورد متاورس چیست؟ آیا با فعالیت شرکت‌های بازی‌سازی در این زمینه موافق هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده