// چهار شنبه, ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۶

دستور صوتی و بهبود رابط کاربری در نسخه بتا آپدیت جدید PS5

آپدیت نرم‌افزاری جدید پلی استیشن 5 که امروز نسخه‌ی بتای آن در دسترس کاربرها قرار می‌گیرد، با تغییرات جزئی مختلف می‌خواهد رابط کاربری کنسول را بهتر کند.

افرادی که در برنامه‌ی دسترسی به نسخه‌ی بتا آپدیت‌های بزرگ پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 ثبت‌نام کرده‌اند، زودتر از افراد دیگر موفق به دانلود و نصب آن‌ها می‌شوند. امروز یک آپدیت جدید از راه رسیده است که موارد مختلفی را با خود به همراه دارد. سونی با این آپدیت به افزایش امکانات Partyها (چت‌های صوتی بازیکن‌ها با یکدیگر روی PS4 و PS5) پرداخت، پشتیبانی اولیه‌ی PS5 از دستور صوتی را فعال کرد، سراغ بهبود رابط کاربری کنسول نسل ۹ خود رفت و سطح امکانات Accessibility (در دسترس بودن بیشتر تجربه‌ی کلی کار با دستگاه برای بازیکنان محترم دارای شرایط جسمی خاص) را بالاتر برد.

با آپدیت جدید، شما می‌توانید موقع ساخت یک Party جدید سراغ انتخاب بین Open Party و Closed Party بروید. هر Open Party توسط دوست‌های تمام افراد حاضر در آن Party دیده می‌شود و این افراد می‌توانند بدون دعوت به آن بپیوندند. اما در Closed Party فقط افرادی می‌توانند حضور داشته باشند که به شکل مستقیم توسط سازنده‌ی Party دعوت شده‌اند. پروسه‌ی گزارش صحبت‌های نامناسب افراد در این چت‌های صوتی هم راحت‌تر شده است.

افزایش امکانات چت صوتی در کنسول پلی استیشن 5 سونی

هدف اصلی آپدیت در حقیقت ارائه‌ی گزینه‌های بیشتر در بخش‌های چت صوتی، Game Base و تنظیمات Accessibility است؛ تا بازیکن بیشتر از قبل بتواند به شخصی‌سازی تجربه‌ی کار بپردازد و دقیقا استفاده‌ی مورد نظر خود را از آن داشته باشد. روی کنسول PS5 حالا فعال‌سازی Share Play سریع‌تر از قبل انجام می‌شود و روی کنسول PS4 به‌لطف این آپدیت امکان افزایش و کاهش صدای هر شخص در Party را خواهید داشت. به همین خاطر دیگر پس از عرضه‌ی عمومی به‌روزرسانی مورد بحث، همه می‌توانند چه روی کنسول پلی استیشن 5 و چه روی کنسول پلی استیشن 4 به‌سادگی صدای هر شخص حاضر در چت صوتی را برای خود کم یا زیاد کنند.

اکنون Game Base برای راحتی کاربر به سه بخش Partyها (چت‌های صوتی)، دوستان (Friends) و پیام‌ها (Messages) تقسیم شده است. تغییرات جزئی رابط کاربری PS5 کاری می‌کنند که بتوانیم فعالیت‌هایی همچون افزودن یک دوست به گروه، جست‌وجو برای پیدا کردن یک اکانت، ساخت گروه جدید، مشاهده‌ی تصویر یا ویدیو به اشتراک‌گذاشته‌شده در گروه، رد درخواست‌های دوستی و ارسال پیام‌های متنی را آسان‌تر و سریع‌تر از قبل انجام بدهیم.

قابلیت ارسال پیام‌های سریع، تصاویر و ویدیوها هم در Game Base در دسترس بازیکن خواهد بود. همچنین وقتی یکی از اشخاص حاضر در Party مشغول استفاده از قابلیت Share Screen باشد، دیگر همه‌ی بازیکن‌های حاضر در این چت صوتی با مشاهده‌ی یک آیکون قرمز کوچک، متوجه رخ دادن این اتفاق می‌شوند.

بخش Friends در Game Base کنسول پلی استیشن 5 سونی پس از نصب آپدیت جدید

زیباسازی کارت‌های تروفی و فهرست تروفی‌ها، امکان فعال‌سازی سریع‌تر Share Screen، طبه‌بندی بازی‌های شما براساس ژانر، گزینه‌ی Keep in Home برای نگه داشتن دائمی بازی یا نرم‌افزار در صفحه‌ی اصلی و رسیدن تعداد نرم‌افزارها و بازی‌های حاضر در صفحه‌ی اصلی به عدد ۱۴ هم در آپدیت جدید پلی استیشن 5 به گیمر تحویل داده می‌شوند.

البته که یکی از مهم‌ترین بخش‌های آپدیت مربوط‌به افزایش قابلیت‌های Accessibility کنسول PS5 است. زبان‌های روسی، عربی، هلندی، پرتغالی برزیلی، فرانسوی و فرانسوی کانادایی به Screen Reader (مطالعه‌ی تمامی نوشته‌ها در کنسول برای گیمر و ارائه‌ی راهنمایی‌های صوتی به گیمرهای نابینا و کم‌بینا) اضافه می‌شوند؛ تا تعداد زبان‌های پشتیبانی‌شده در این بخش به ۱۵ برسد. افرادی که با صدای استریو یا میکس صدای سه‌بعدی مشکل دارند، گزینه‌ی فعال‌سازی صدای Mono برای هدفون را در تنظیمات PS5 پیدا خواهند کرد؛ گزینه‌ای که با فعال‌سازی آن، همواره صداهای کاملا یکسان برای هر دو گوش پخش می‌شوند.

آپدیت امکانات Accessibility کنسول پلی استیشن 5 سونی

در آخر باید بدانید که مطابق جدیدترین اخبار بازی، نسخه‌ی بتا این آپدیت نرم‌افزاری پلی استیشن 5 امکان ارائه‌ی دستور صوتی به کنسول را فراهم می‌کند؛ تا بازیکن بتواند با بیان فرمان‌های صوتی به زبان انگلیسی، سراغ اجرای بازی‌ها، باز کردن نرم‌افزارها، ایجاد تغییر در تنظیمات و کنترل پخش آهنگ‌ها و ویدیوها برود.

در حال حاضر فقط اکانت‌هایی با نصب آپدیت به این قابلیت دسترسی پیدا می‌کنند که کشور ثبت‌شده برای آن‌ها، ایالات متحده آمریکا یا بریتانیا باشد. PS5 به محض بیان شدن عبارت Hey, PlayStation توسط شما آماده‌ی شنیدن دستور صوتی خواهد بود. وجود میکروفون در دوال‌سنس، احتمال استفاده‌ی مخاطب‌ها از آن را افزایش می‌دهد.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده