// دوشنبه, ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۶

اشاره پلاتینیوم گیمز به ساخت بازی‌های لایو سرویس بزرگ و ریسک‌پذیر

مدیرعامل جدید استودیو پلاتینیوم گیمز ضمن اشاره به تمرکز بیشتر تیم روی آثار لایو سرویس گفت که به‌دنبال ساخت بازی‌های بزرگ‌تر و ریسک‌پذیرتر از قبل است.

براساس صحبت‌های آتسوشی اینابا، مدیرعامل جدید استودیو بازی‌سازی PlatinumGames به‌نظر می‌رسد که Project GG، بازی جدید هیدکی کامیا یک لایو سرویس خواهد بود. کامیا که با کارگردانی آثاری همچون بازی Resident Evil 2، بازی Devil May Cry، بازی Ōkami و بازی Bayonetta شناخته می‌شود، از مدتی قبل مشغول کار روی Project GG است.

اینابا در مصاحبه‌ی جدید خود به افزایش تمرکز پلاتینیوم گیمز روی بازی‌های لایو سرویس اشاره کرد و اطلاعات فراوانی راجع به آینده‌ی استودیو را به اشتراک گذاشت. او گفت استودیو به‌دنبال ساخت آثاری است که گیمرها برای مدت طولانی‌تر می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند؛ برخلاف آثاری همچون Bayonetta که به‌گفته‌ی او بسیار خوب ساخته شده‌اند، اما در اصل فقط یک مرتبه تجربه می‌شوند. اینابا توضیح داد که Project GG متفاوت با آثار قبلی کامیا است:

«اثر جدید هیدکی کامیا همچنان در مرحله‌ی مورد آزمایش قرار گرفتن جنبه‌های مختلف بازی است. پس نمی‌توانم اطلاعات زیادی را درباره‌ی آن با شما به اشتراک بگذارم. اما درکل وقتی راجع به آثار بعدی خود صحبت می‌کنیم، می‌خواهیم متمرکز روی ساخت بازی‌هایی متفاوت با بازی‌های قبلی استودیو باشیم؛ بازی‌هایی که می‌توان برای مدت طولانی‌تر آن‌ها را دوست داشت و از تجربه‌ی آن‌ها لذت برد.

البته که ما دوست داریم به ساخت بازی‌های کوچک و درخشان همچون Sol Cresta بپردازیم و به گرامی داشتن آثاری همچون Bayonetta ادامه بدهیم؛ بازی‌هایی که طی یک دور تجربه می‌توانید تمام مراحل خوب آن‌ها را تجربه کنید. اما پروژه‌های آتی ما که سعی به ساخت آن‌ها داریم، ساختاری متفاوت خواهند داشت. باتوجه‌به تغییراتی که بازار بازی‌های ویدیویی طی پنج سال پیش رو تجربه خواهد کرد، فکر می‌کنم کاملا ضروری است که چنین کاری را انجام بدهیم. عذر می‌خواهم که بسیار مبهم صحبت می‌کنم. ولی اکنون فقط می‌توانم همین اطلاعات را با شما در میان بگذارم».

لوگوی استودیو پلاتینیوم گیمز

پس از سال‌ها کار کردن پلاتینیوم‌گیمز به‌عنوان یک استودیو قابل استخدام توسط شرکت‌های مختلف، Project GG یک مجموعه بازی کاملا متعلق به خود این استودیو را به‌وجود می‌آورد. این بازی اکشن به‌عنوان نقطه‌ی اوج سه‌گانه‌ای توصیف شده است که هیدکی کامیا آن را با بازی Viewtiful Joe و بازی The Wonderful 101 خلق کرد. کامیا اکنون نایب رئیس استودیو پلاتینیوم‌گیمز است.

پلاتینیوم قبلا هم تایید کرده بود که وارد جهان بازی‌های لایو سرویس می‌شود. بالاخره در تاریخ ۳ مارس (۱۲ اسفند) شاهد عرضه‌ی بازی لایو سرویس Babylon's Fall برای پلی استیشن 5، پلی استیشن 4 و کامپیوترهای شخصی خواهیم بود؛ اثری که پلاتینیوم‌گیمز و اسکوئر انیکس را به ترتیب به‌عنوان سازنده و ناشر خود می‌شناسد. البته پلاتینیوم‌گیمز امسال بازی Bayonetta 3 را هم دارد؛ اثر انحصاری نینتندو سوییچ که تقریبا پنج سال از معرفی رسمی آن می‌گذرد.

Platinum Games اکنون یک استودیو در شهر توکیو و یک استودیو در شهر اوساکا دارد. مجموع تعداد بازی‌سازهای فعال در این استودیوها نیز به حدود ۳۰۰ نفر می‌رسد. آتسوشی اینابا که نقش فراوانی در بخش‌های مختلف تاریخ فعالیت پلاتینیوم‌گیمز داشته است، در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت: «کن‌ایچی ساتو، مدیرعامل سابق پلاتینیوم‌گیمز کسی بود که پایه‌واساس شرکت را بنا کرد. من می‌خواهم به اخلاق کاری پلاتینیوم‌گیمز وفادار باشم. اگر ما نتوانیم روش‌هایی جدید برای بازی کردن را به‌وجود بیاوریم، دلیلی ندارد که وجود داشته باشیم.

اگر زمانی برسد که استودیو روش‌هایی تازه را برای بازی کردن ارائه ندهد، فکر می‌کنم بهتر است بدون توجه به میزان سودآوری شرکت، پلاتینیوم گیمز را از بین ببریم. می‌خواهم به ریشه‌ی خود بازگردیم و بازی‌های جدید بزرگ را بسازیم. قبلا حتی اگر می‌خواستیم مجموعه بازی متعلق به خود را خلق کنیم، انجام این کار سخت بود. اگر هم در انجام آن کار موفق می‌شدیم، نهایتا می‌توانستیم بازی‌های کوچک و شبیه به آثار مستقل را برای خود بسازیم. در آینده می‌خواهم از این محدودیت‌ها خلاص شویم و با ایده‌های خود به ساخت بازی‌های بزرگ بپردازیم. من می‌خواهم پلاتینیوم گیمز دیگر به پشت سر خود نگاه نکند. این نقش من در شرکت است».


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده