نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۲

پافشاری فیل اسپنسر برای ایجاد سرویس ایکس باکس گیم پس

ریچارد اروینگ در مصاحبه‌ی اخیر خود به این موضوع پرداخت که چگونه فیل اسپنسر تسلیم تردیدهای اعضای داخلی و بی‌تفاوتی ناشران به سرویس ایکس باکس گیم پس نشد.

ریچارد اروینگ، پیشکسوت سابق ایکس باکس اخیرا در گفت‌وگو با رسانه‌ی وال استریت ژورنال به صحبت در این رابطه پرداخت که چگونه فیل اسپنسر در زمان ایجاد ایکس باکس گیم پس در مقابل شک و تردیدهای اعضای داخلی مایکروسافت ایستاد و با تلاش فراوان توانست این سرویس را راه‌اندازی کند. به‌گفته‌ی اروینگ، با اینکه ناشران زیادی در مراحل اولیه موافق ایجاد این سرویس نبودند، تیم فیل اسپنسر پاسخ منفی را نپذیرفت و ثابت قدم ماند.

ریچارد اروینگ گفت با اینکه این طرح باثبات و سودآور به‌نظر نمی‌رسید، اما تیم فیل اسپنسر همچنان پافشاری کرد و نهایتا حرف خود را به کرسی نشاند. این عضو قدیمی ایکس باکس اظهار داشت: «کارکنان آقای اسپنسر در نشست‌ها دلایلی برای نتیجه نگرفتن ایکس باکس گیم پس و هدر رفت عایدی ارائه می‌کردند و ناشران نیز مشارکتی نمی‌کردند. اما [فیل اسپنسر] جواب منفی را قبول نمی‌کرد. او همیشه در تلاش برای یافتن راهی بود تا آن را عملی کند.»

به گفتن همین مورد بسنده می‌کنیم که سرویس ایکس باکس گیم پس همان چیزی بود که مایکروسافت برای رقابت در بازار کنسول‌ها به آن نیاز داشت؛ به‌خصوص که کنسول ایکس باکس وان در زمینه‌ی ارائه‌ی آثار انحصاری به‌طرز فجیعی از سونی عقب افتاده بود. این سرویس اشتراکی درحال‌حاضر با بیش از ۲۵ میلیون مشترک به بزرگ‌ترین برگ برنده‌ی کنسول‌های مایکروسافت تبدیل شده است. به‌همین منظور، شایعاتی از بازگشت سونی به جریان رقابت با راه‌اندازی یک سرویس اشتراکی مشابه با اسم رمز Project Spartacus به گوش می‌رسد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده