// شنبه, ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۹

ساخت موتور بازی‌سازی اختصاصی توسط شرکت بندای نامکو

شرکت ژاپنی Bandai Namco مشغول ساخت یک انجین اختصاصی شده است تا از آن برای خلق بازی‌های بزرگ بهره ببرد.

در جدیدترین اخبار بازی، شرکت بندای نامکو اعلام کرد که با ساخت یک موتور بازی‌سازی اختصاصی خود را بی‌نیاز از انجین‌های شرکت‌های دیگر می‌کند. انجین بازی‌سازی اختصاصی شرکت بندای نامکو به تیم‌های این شرکت برای ساخت بازی‌های بزرگ کمک خواهد کرد.

Bandai Namco چه به‌عنوان سازنده و چه به‌عنوان ناشر، نام بزرگی در صنعت بازی‌های ویدیویی دارد. بازی Scarlet Nexus، بازی Tales of Arise و سری بازی Tekken از جمله آثار ساخته‌شده توسط بندای نامکو هستند. در همین حین وظیفه‌ی انتشار بازی Elden Ring، اثر استودیو فرام سافتور نیز بر عهده‌ی شرکت Bandai Namco است.

بندای نامکو می‌خواهد با ساخت موتور اختصاصی به نیازهای تیم‌های بازی‌سازی خود پاسخ دهد. این انجین برای خلق ویدیوگیم‌های بزرگ از جمله بازی‌های جهان-باز مورد استفاده قرار خواهد گرفت و شرکت Bandai Namco به استخدام مهندس‌های بیشتر برای آماده‌سازی آن ادامه می‌دهد. مسئول اصلی این پروژه می‌گوید که بندای نامکو می‌خواهد از تکیه به موتورهای بازی‌سازی شرکت‌های دیگر بی‌نیاز باشد و از تکنولوژی‌های مورد مورد نیاز بهره ببرد؛ تا در داخل شرکت به فناوری‌ها و پایه‌واساس لازم برای ساخت آثار مورد نظر خود دسترسی داشته باشد.

محیط‌‌های امن Tales of Arise

تصمیم اولیه برای ساخت موتور بازی‌سازی جدید بندای نامکو در سال ۲۰۱۸ گرفته شد و در سال ۲۰۱۹ میلادی، پروژه به شکل جدی کلید خورد. شرکت بزرگ مورد بحث تصمیم گرفت به‌جای تمرکز روی ساخت کند ابزارهای لازم برای خلق هر بازی در انجین‌های مختلف، زحمت ساخت یک انجین اختصاصی را به جان بخرد و در طولانی‌مدت به مراتب راحت‌تر از قبل باشد.

هنوز مشخص نیست پروسه‌ی تولید انجین بازی‌سازی شرکت بندای نامکو در چه تاریخی به اتمام می‌رسد. در این بین باید به یاد داشت که یکی از مزایای عدم استفاده از انجین‌های شرکت‌های دیگر، مالی خواهد بود. برای نمونه زمانی‌که یک بازی با آنریل انجین ساخته می‌شود، درصدی از‌ درآمد آن به شرکت اپیک گیمز تعلق دارد. درحالی‌که مثلا اگر بندای نامکو تمام بازی‌ها را با انجین اختصاصی بسازد، دیگر هیچ بخشی از درآمد خود را با شرکت‌های صاحب موتورهای بازی‌سازی به اشتراک نمی‌گذارد.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده