نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۱

اهدای جایزه ویژه مراسم DICE به فیل اسپنسر

فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت در ۲۵امین مراسم سالانه‌ی DICE یکی از جوایز ویژه را از تاد هاوارد دریافت خواهد کرد.

براساس گزارش وبسایت ویندوز سنترال، فیل اسپنسر قرار است در مراسم امسال دایس اواردز یک جایزه ویژه را دریافت کند. در ادامه گفته شد که جایزه به خاطر یک عمر فعالیت عالی در صنعت بازی توسط تاد هاوارد، بازی‌ساز ارشد استودیو بتسدا به اسپنسر داده می‌شود. اسپنسر در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود بیش از ۳۰ سال برای مایکروسافت کار کرده است.

او که از سال ۲۰۱۴ در سمت رئیس ایکس باکس فعالیت می‌کرد، در ابتدای سال ۲۰۲۲ به مدیر بخش گیمینگ مایکروسافت ارتقا شغلی پیدا کرد. وی در مدت حضور خود، رشد قابل توجهی را در مقیاس کار ایکس باکس و به‌طور کلی بخش گیمینگ مایکروسافت ایجاد کرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به خرید تیم‌های بازی‌سازی از جمله نینجا تئوری، دابل فاین و البته استودیوهای بازی‌سازی بتسدا اشاره کرد. بزرگ‌ترین کار اسپنسر برای گسترش استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس، تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت است. این معامله که هنوز در مراحل تکمیل قراداد به سر می‌برد، با ارزشی بالغ بر ۷۰ میلیارد دلار، بزرگ‌ترین خرید یک شرکت در تاریخ صنعت تکنولوژی به شمار می‌رود.

فیل اسپنسر رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت

Lifetime Achievement Award معمولا به افرادی اهدا می‌شود که در طول دوران فعالیت خود در صنعت بازی، دستاورد قابل توجهی در مدیریت و رهبری را کسب کرده باشند. از میان افرادی که تاکنون این جایزه را دریافت کردند، باید به کن کوتاراگی از شرکت سونی در سال ۲۰۰۷ و ساتورو ایواتا از شرکت نینتندو در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد.

مگان اسکاویو، رئیس آکادمی علوم و هنرهای تعاملی در این‌باره می‌گوید: «فیل اسپنسر در دوران فعالیت حرفه‌ای در شرکت مایکروسافت، اشتیاق و مدیریت برجسته‌ای را از خود نشان داده است. او مسئول بسیاری از ابتکارات تأثیرگذار و محوری این شرکت در صنعت بازی بود و ما از طرف هیئت مدیره‌ی آکادمی مفتخریم تا با اهدای جایزه یک عمر دستاورد حرفه‌ای به اسپنسر، نقش مهم او در تاریخ بازی‌های ویدیویی را گرامی بداریم».

بیست و پنجمین مراسم سالانه D.I.C.E. Awards روز پنج شنبه، ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) توسط آکادمی علوم و هنرهای تعاملی برگزار می‌شود تا از برترین بازی‌های سال ۲۰۲۱ تقدیر کند که میان آن‌ها بازی Ratchet & Clank: Rift Apart با ۹ نامزدی پیشتاز است. پس از برگزاری رویداد، فهرست برندگان را در زومجی خواهید دید. چند روز قبل اعلام شد که امسال بالاترین افتخار جوایز DICE تقدیم اد بون، خالق مجموعه بازی Mortal Kombat می‌شود و نام او در تالار مشاهیر آکادمی علوم و هنرهای تعاملی قرار می‌گیرد.


منبع windowscentral
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده