// پنجشنبه, ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۷

عقب‌نشینی سازندگان مجموعه Worms از تصمیم خود برای فروش NFT

Team 17 که اعلام کرده بود می‌خواهد NFTهایی را با تم مجموعه بازی Worms عرضه کند، پس از انتقادات گسترده از این تصمیم عقب‌نشینی کرده است.

استودیوی Team 17 اخیرا اعلام کرد که می‌خواهد آیتم‌هایی دیجیتالی با تم مجموعه بازی Worms را به شکل NFT به فروش برساند. از زمان اعلام این خبر، بسیاری از طرفداران به این تصمیم انتقاد و تعدادی از شرکای تجاری تیم 17 نیز با انتشار بیانیه‌هایی، آن را محکوم کردند. حالا تیم 17 مجبور شده است از برنامه‌های خود برای ورود به حوزه‌ی NFTها در قالب پروژه‌ی MetaWorms NFT عقب‌نشینی کند.

در بیانیه‌ای رسمی که این استودیوی بریتانیایی در این خصوص منتشر کرده است، می‌خوانیم: «ما به نگرانی‌هایی که همکاران، شرکا و طرفداران بازی‌هایمان ابراز کرده‌اند، گوش دادیم و تصمیم گرفتیم که وارد حوزه NFT ها نشویم.» تیم 17 در ابتدا قصد داشت با همکاری یک شرکت ثالث به‌نام Reality Gaming Group وارد دنیای توکن‌های غیرقابل‌معاوضه شود. تیم 17 نمی‌خواست NFTهای خود را به‌عنوان آیتم‌های درون‌برنامه‌ای در بازی‌های Worms بفروشد و قرار بود آن‌ها را به‌عنوان «پروژه‌های هنری» و به‌صورت عمومی به فروش برساند.

پروژه لغوشده MetaWorms NFT استودیوی Team 17

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، شرکای تجاری و استودیوهایی که قبلا در زمینه‌ی انتشار بازی با تیم 17 همکاری کرده بودند نیز به این اقدام آن‌ها اعتراض کردند. Ghost Town Studios، سازنده‌ی مجموعه بازی Overcooked و Playtonic، سازنده‌ی مجموعه بازی Yooka-Laylee با انتشار بیانیه‌هایی مشابه هم، استفاده از NFTها را تقبیح کردند و گفتند که هیچ‌وقت آن‌ها را در بازی‌هایشان به کار نمی‌برند.

استودیوی Aggro Crab، سازنده‌ی بازی Going Under اما پا را فراتر گذاشت و اعلام کرد دیگر در آینده با تیم 17 کار نمی‌کند و همچنین دیگر استودیوها را تشویق کرد که همین کار را کنند. البته تمام این استودیوها از طرفداران خواستند که به مدیران و اعضای تیم 17 توهین یا بی‌احترامی نکنند.

یکی از مواردی که باعث می‌شود خیلی‌ها به استفاده از NFT در بازی‌های انتقاد کنند، این است که در فرایند تولید، نگه‌داری و فروش این دارایی‌های دیجیتالی انرژی زیادی مصرف و درنتیجه‌ی آن کربن زیادی تولید می‌شود که می‌تواند به گرمایش زمین سرعت ببخشد. NFTهای تیم 17 اما قرار بود از یکی از زنجیره‌های جانبی (Side Chain) بلاک‌چین اتریوم استفاده کنند که طبق ادعاها مصرف انرژی پایین‌تری دارد و کم‌تر برای محیط‌زیست مضر است.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی عقب‌نشینی سازندگان Worms از تصمیم خود برای فروش NFT چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده