نویسنده: علی گودرزی
// پنجشنبه, ۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۴

نویسنده رمان Mistborn: من باید داستان الدن رینگ را می‌نوشتم

نویسنده رمان Mistborn از ناآشنایی جرج. آر .آر. مارتین با دنیای ویدیوگیم و ناراحتی بابت انتخاب نشدن به‌عنوان نویسنده‌ی داستان بازی Elden Ring گفت.

در جریان آخرین اخبار بازی، برندن سندرسون که با نویسندگی سری رمان‌های تحسین‌شده‌ی Mistborn شناخته می‌شود، صحبت جالبی راجع به الدن رینگ داشت. او در جریان اجرای پادکست خود با نام Intentionally Blank پس از اشاره به‌عدم آشنایی جرج.آر.آر.مارتین (خالق سری رمان A Song of Ice and Fire و یکی از نویسندگان اصلی بازی Elden Ring) با بازی‌های ویدیویی، از انتخاب نشدن خود برای نویسندگی الدن رینگ واکنش نشان داد. در صحبت‌های سندرسون چنین می‌خوانیم:

«شرکت فرام‌سافتور تصمیم می‌گیرد که یک بازی در سبک فانتزی بسازد و سراغ یک رمان‌نویس باتجربه از ژانر فانتزی می‌رود. درسته؟ و آن‌ها به‌جای اینکه سراغ کسی بروند که از زمان بازی King's Field تمامی آثار این شرکت را تجربه کرده است (اشاره‌ی سندرسون به‌خودش)، کسی را استخدام کردند که در طول روز فقط درباره‌ی NFL (لیگ فوتبالِ آمریکایی/راگبی) می‌نویسد (اشاره به مارتین).

اگر نمی‌دانید جریان چیست باید به‌شما بگویم که استودیو فرام‌سافتور برای ساخت یک بازی در سبک فانتزی سراغ A Song of Ice and Fire رفت و من با خود می‌گفتم که جرج اصلا با ویدیوگیم آشنایی ندارد. او اصلا ویدیوگیم بازی نمی‌کند و هیچ شناختی از ویدیوگیم ندارد. ولی خب بالاخره این اتفاق افتاده است».

چند اسب در محیط بازی Elden Ring

جرج.آر.آر.مارتین که با نویسندگی کتاب Game of Thrones شناخته می‌شود‌، در خلق جهان و اسطوره‌شناسی بازی Elden Ring به نویسندگی و کارگردانی هیدتاکا میازاکی مشارکت داشت. گفته می‌شود که مارتین در پایه‌ریزی بنای داستانیِ جهان الدن رینگ (Lore داستان) با فرام‌سافتور همکاری داشته است.

فرام سافتور که حالا تولید الدن رینگ را به‌پایان رسانده است، برای انتشار این بازی در تاریخ ۲۵ فوریه (۶ اسفند) آماده می‌شود؛ اثری که در این تاریخ راهی پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و کامپیوتر خواهد شد. تیم سازنده گفت که بازی Elden Ring کمتر از بازی‌های قبلی فرام‌سافتور قرار است محتوای اضطراب‌آور را در مقابل گیمر قرار دهد و حدود ۳۰ ساعت گیم‌پلی خواهد داشت. اگر می‌خواهید بیشتر با نحوه‌ی همکاری جرج آر. آر. مارتین با استودیو ژاپنی FromSoftware آشنا شوید، زومجی مطالعه‌ی «الدن رینگ به روایت هیدتاکا میازاکی ؛ از منابع الهام تا تفاوت ها با دارک سولز» را به شما پیشنهاد می‌کند.

نظر شما چیست؟ آیا مارتین یک انتخاب مناسب برای نویسندگی داستان الدن رینگ به‌شمار می‌رود؟ دیدگاه خود درباره‌ی آثار سندرسون و صحبت‌های جدید او را برای زومجی بنویسید.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده